Rebel-Times-97.pdf

(11876 KB) Pobierz
Miesięcznik Miłośników Gier
NUMER 97, październik 2015
W NUMERZE
RÓWNIEŻ:
DICE CITY
JAIPUR
LEGENDARY ENCOUTERS: A PREDATOR...
PANDEMIA: LEKARSTWO
STAR REALMS
THE GRIZZLED
STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE
TAKENOKO: CHIBIS
oraz wiele innych...
OD
Redakcji
OD
Redakcji
TVN miał swoją lipną debatę wyborczą, Rebel Times będzie miał swój lipny żarcik.
Uwaga, idzie on tak:
- Co jest na targach Spiel’15?
- Essen und trinken...
Spis
Spis treści
treści
2
4
9
12
15
16
18
22
25
28
32
34
37
TEMAT NUMERU: RYCERZE PUSTKOWI
Czyli co nowego w świecie gier
AKTUALNOŚCI
No to się pośmialiśmy, boki zrywać, a teraz pozwólcie, że powitam was w kolejnej odsłonie naszego magazynu. Jak
nie trudno się domyślić po powyższym żenującym dowcipie, poświęcimy w nim nieco miejsca na relację z Essen oraz
przybliżymy wam jedną z tegorocznych premier – Dice City. Żucho zapowiada zresztą, że przez najbliższe miesiące
poznacie ich o wiele więcej.
Nie wiem jak was, ale mnie osobiście targi Spiel strasznie wkurzają. Człowiek odłoży sobie przez cały rok trochę grosza
i robi sobie wielkie plany: że kupi samochód, że zasadzi dąb w swoim ogrodzie (którego jeszcze nie ma), że pojedzie na
wycieczkę do Przedborów (byliście tam? Podobno niedaleko do lasu), a tutaj – bach – targi Spiel i zamiast samochodu
lądujecie w domu z czterdziestoma pudełkami gier, a żona ostrzy w kuchni nóż. I nie, chyba nie będzie na obiad
kurczaka, raczej patroszone prosię...
Nie bójmy się tego powiedzieć: jeżeli jesteście uzależnieni od planszówek, nie jedźcie do Essen. To bardzo zły pomysł.
Taka wycieczka rodzi konflikty w rodzinie, a jeśli nawet i nie, to pozbawia was wolnego czasu, który moglibyście
spożytkować lepiej – na przykład na World of Warcraft, Heartstone’a, League of Legends lub Dote 2. No dobra,
możecie pójść jeszcze na spacer lub pobiegać, ale to nie nabija leveli (chociaż może rozbudować bazę w Zombies,
Run!). Eh, same wybory. Po prostu w życiu, jak w eurogrze – nie ma łatwo.
Do zobaczenia za miesiąc!
Cykladzka Cywilizacja Śmierci
Zbuduj sobie miasto z kości
CYKLADY: HADES
DICE CITY
SZTUCZNA INTELIGENCJA NA TAFLI
Felieton Tomka Kreczmara
Na bazarze u Mahradży
Get to the Choppa!
JAIPUR
LEGENDARY ENCOUNTERS: A PREDATOR DECK BUILDING GAME
Pandemia na sześciu ścianach kości
Wydawca: REBEL.pl
Redaktor naczelny:
Tomasz ‚Sting’ Chmielik
Redakcja i korekta tekstów:
Tomasz ‚Sting’ Chmielik
Redakcja:
Tomasz ‚Gambit’ Dobosz, Ryszard ‚Raleen’ Kita, Piotr ‚Wierzba’ Kraciuk, Piotr Stankiewicz,
Piotr ‚Żucho’ Żuchowski, Tomasz Sokoluk
Współpraca:
Mateusz ‚Darcane’ Nowak, Marcin Gleń, Maciej ‚Repek’ Reputakowski,
Maciej ‚Ciuniek’ Poleszak, Maciej ‚Ogrywacz z olejem’ Samolej, Bartłomiej ‚veyDer’ Rudzki
Grafika, skład – epub, mobi, iOS, Android:
Łukasz S. Kowal
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz zmiany tytułów. Materiałów nie
zamówionych, nie zwracamy. Przedruk z gazety dozwolony jest jedynie za pisemną zgodą wydawcy.
Redakcja nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo odmówić zamieszczenia ogło-
szenia i reklamy, jeśli ich treść lub forma są sprzeczne z linią programową lub charakterem pisma oraz
interesem wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Prasowego]
Czekamy na Wasze opinie i komentarze. Kierujcie je na nasz adres: sklep@rebel.pl
PANDEMIA: LEKARSTWO
STAR REALMS
Siła prostoty
KRÓTKA RELACJA ZE SPIEL’15
KĄCIK GIER HISTORYCZNYCH: STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE
KĄCIK GIER FAMILIJNYCH: TAKENOKO CHIBIS
Jeszcze więcej pandy
Błoto, okopy i maski gazowe
THE GRIZZLED
www.wydawnictwo.rebel.pl
www.facebook.com/REBELpl
www.rebel.pl
1
AKTUALNOŚCI
ZE ŚWIATA GIER
ZNAJDŹ DWA ZWIERZAKI
To ta, no... puchu, puchu... sówka!
Dooble Kids to nowa wersja Dooble dostosowana do tego,
aby najmłodsi planszówkowicze grali samodzielnie, ale też
na tyle elastyczna w swych zasadach, żeby dorośli mogli
bez problemów dołączyć się do zabawy i mieć trudności
z wygraniem z dziećmi. Podstawowa zasada gry to jak
najszybsze znalezienie symbolu, który łączy dwie karty.
W Dooble Kids wszystkie symbole to zwierzęta, bardzo
charakterystycznie narysowane, co pozwala dzieciom nie
tylko szybko odnaleźć w myślach odpowiednie słowo, aby
nazwać zwierzę, ale też utrwala im nazewnictwo. Premie-
ra nowej odsłony gry przewidziana jest na początek listo-
pada.
ZBUDUJ SOBIE PIRAMIDY
- Te, Heniek, robimy nos Faraonowi?
- Szkoda budulca Stachu, i tak pewnie odpadnie.
Skoro już przy reedycjach jesteśmy, to nakładem wydaw-
nictwa Rebel pod koniec października ukażą się Budow-
niczowie: Antyk, czyli Budowniczowie: Średniowiecze
w innej szacie graficznej, kilkoma nowymi opcjami i lekko
zmienioną mechaniką. Budowniczowie to prosta i szybka
zabawa oparta na zarządzaniu zasobami. Gracze zdoby-
wają punkty zwycięstwa i pieniądze, wznosząc budowle.
Skonstruowanie budynku wymaga robotników, a ci z kolei
wymagają pieniędzy. Aby zbudować dowolną konstrukcję,
gracz musi więc dodać wystarczającą liczbę robotników
tak, aby to, co oni oferują, w pełni pokryło zapotrzebo-
wanie generowane przez budynek (wyrażone w kamieniu,
drewnie, elementach architektonicznych i dekoracjach).
SPLENDOR – TRWAJĄ ELIMINACJE
Przypominamy o trwających eliminacjach do Mistrzostw
Polski w Splendor, w których główną nagrodą jest 1000
złotych. Pod koniec października eliminacje odbędą się w
Gdańsku, Warszawie, Olkuszu i Ostródzie.
Więcej informacji na temat mistrzostw znajdziecie pod
linkiem: http://www.rebel.pl/mistrzostwa/.
2
AKTUALNOŚCI
ZE ŚWIATA GIER
Nie jest umarłym ten, który spoczywa wiekami, nawet
śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi zonkami...
Znacie Fluxxa? To łatwa do opanowania gra karciana o cią-
gle zmieniających się zasadach.
Wszystko zaczyna się bardzo prosto: dobierasz jedną kar-
tę i zagrywasz jedną kartę. Banalne. Sytuacja ta nie trwa
jednak długo, ponieważ każdy z graczy może wywrócić
rozgrywkę do góry nogami za pomocą specjalnych kart
Nowych Zasad.
W wersji Cthulhu Fluxx musicie uważać na swoją poczy-
talność i wznosić modły, aby Wielcy Przedwieczni nie pog-
matwali wam planów nowym typem kart: Zonkami. Jeśli
macie je na stole, wasze szanse na zwycięstwo znacząco
spadają. Zbierajcie legendarne Fanty i realizujcie Cele za
pomocą (przed)wiecznie zmieniających się Zasad.
Nie lubicie Mitów? A filmy o zombie? Bo jeśli tak, to Black
Monk ma dla was Zom-
bie Fluxxa! W tej wersji
Zonk to niespodziewa-
ny Zombiak eksplodują-
cy wam w twarz, który
wywróci cały misterny
plan do góry nogami.
Tak więc zbierajcie Fan-
ty, zmieniajcie zasady
i nie dajcie się ugryźć.
Premiera
wszystkich
trzech wariantów Flux-
xa przewidziana jest na
początek listopada.
ZASADY SĄ PO TO, ŻEBY JE ZMIENIAĆ
Wchodzi koleś do podziemi, prosi potwora o legendarny
skarb, stawia go na ziemi i mówi:
- Zakład, że...
- Ja się nie zakładam stary, potwór dostaje dwa poziomy
więcej i kończmy tę żenadę...
Munchkin Legendy to samodzielna podstawka do jednej
z najsłynniejszych gier parodiujących gry fabularne, która
wyjątkowo dobrze łączy się z Munchkinem Fantasy i Co-
nanem, ponieważ wszystkie trzy odsłony mają takie same
rewersy kart. Cóż nowego zaoferuje nam tym razem wy-
dawnictwo Black Monk? Pokonanie mitycznych monstr
i zdobycie słynnych magicznych przedmiotów? Zazna-
czone. Impreza w Masce Śmierci i Podpiętkach Achillesa,
czyli obciach na całe życie? Zaznaczone. Rundka po pod-
ziemiach z Czarodziejskim Fagotem? Zaznaczone. Dobra
zabawa? To elementarne Watsonie.
Premiera gry już na początku listopada.
LEGENDY ŻYJĄ WIECZNIE... TYLE ŻE NIE
TUTAJ
IMPREZOWA KLASÓWKA Z HISTORII
- Niech mi Pani powie, co było pierwsze – jajko czy kura?
- Tadek... to nie ta gra...
W Timeline: Nauka
i odkrycia zostaniecie
raczej zapytani o to,
co wynaleziono wcze-
śniej: narkozę czy in-
sulinę?
Dodatkowo,
w odróżnieniu od
sprawdzianów z hi-
storii, nie musicie
znać faktycznych dat,
aby dobrze się bawić.
Wystarczy
odrobina
logiki i rozsądnego my-
ślenia. Na początku
gry wszyscy uczestnicy
otrzymują taką samą liczbę kart reprezentujących roz-
maite odkrycia naukowe i historyczne. Na odwrocie każ-
dej karty znajduje się data. Rozgrywka rozpoczyna się od
położenia na środku stołu jednej, losowo wybranej karty
(z talii pozostałych, nieprzydzielonych graczom kart). Kar-
tę tą należy położyć datą do góry, będzie ona punktem
wyjścia do chronologicznej linii, która podczas rozgrywki
będzie stopniowo budowana przez graczy. Każdy gracz
w swojej turze wybiera jedną ze swoich kart i umieszcza ją
na lewo lub na prawo od karty początkowej, zależnie od
tego, czy uważa, że data odpowiadająca zawartości kar-
ty jest wcześniejsza, czy późniejsza od daty początkowej.
Następnie dokonuje się sprawdzenia, czy gracz miał rację.
Jeśli tak, karta pozostaje na stole, w przeciwnym razie jest
odrzucana, zaś gracz zmuszony jest pociągnąć nową. I tak
to się toczy do momentu, w którym ktoś pozbędzie się
wszystkich kart z reki. Jeżeli macie już w swojej kolekcji
Timeline: Wynalazki, to po połączeniu ze sobą tych dwóch
tytułów wasze rozgrywki staną się jeszcze bardziej epickie.
Premiera gry przewidziana jest na połowę listopada.
3
TEMAT NUMERU
Magnum opus
przez australijskie
pustkowia
Jestem fanatykiem fantastyki po-
stapokaliptycznej. Myślę, że nie ma
chyba bardziej odpowiedniego okre-
ślenia na kogoś, kto wszystkie części
Fallouta przechodził po kilkanaście
razy, przy Wasteland prawie zamę-
czył swoje Commodore, a Mad Maxy,
Ostatni brzeg czy Dzień Tryfidów
oglądał i/lub czytał aż do znudzenia.
Mając taką przeszłość, po prostu nie
mogłem nie sięgnąć po Rycerzy Pust-
kowki i nie przenieść się na bezdroża
zniszczonej Australii. Szczególnie, że
komputerowa adaptacja przygód Sza-
lonego Maxa nie za bardzo przypadła
mi do gustu.
Rycerze Pustkowi
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin