adobe-flash-cs6-i-actionscript-3.0.-interaktywne-projekty-od-podstaw pełna wersja.pdf

(43604 KB) Pobierz
1247905143.001.png
Spis treci
Wstp ............................................................................................................. 9
Rozdzia 1. rodowisko pracy Adobe Flash CS6 ................................................... 11
Preferencje programu Adobe Flash ..............................................................................................11
Rozpoznawanie kształtów i linii ..............................................................................................11
Wielkość wyświetlania kodu ActionScript ............................................................................12
Ekran programu Adobe Flash .......................................................................................................13
Tworzenie nowego dokumentu ..............................................................................................14
Okno Stage .................................................................................................................................16
Wymagania techniczne — określamy wymaganą wersję wtyczki Flash Player ...............19
Centrum dowodzenia, czyli panel Properties .......................................................................22
Biblioteka zasobów, czyli panel Library .................................................................................23
Zarządzanie animacjami — panel Timeline i Motion Editor .............................................24
Elementy wektorowe .......................................................................................................................25
Tworzymy proste kształty wektorowe ....................................................................................26
Praca z kolorem .........................................................................................................................32
Edycja ścieżek i obiektów wektorowych ................................................................................36
Praca z grafiką bitmapową .............................................................................................................38
Import zdjęć i innych grafik bitmapowych ...........................................................................38
Import serii ................................................................................................................................39
Formaty graficzne wykorzystywane w programie Flash ......................................................40
Optymalizacja plików graficznych w programie Flash ........................................................40
Praca z tekstem ................................................................................................................................44
Wprowadzanie tekstów ............................................................................................................44
Wykorzystujemy mechanizm Obsługi tekstu typu TLF Text .............................................46
Praca z tekstem typu Classic Text ...........................................................................................49
Zamiana tekstu na krzywe .......................................................................................................53
Poznajemy Symbole ........................................................................................................................53
Tryb edycji symbolu .................................................................................................................57
Właściwości symboli .................................................................................................................57
Wykorzystanie filtrów ..............................................................................................................59
Tworzenie przycisków ..............................................................................................................59
4 Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw
Budujemy animacje .........................................................................................................................61
Słowniczek przydatnych wyrażeń ...........................................................................................61
Rodzaje animacji .......................................................................................................................62
Rozdzia 2. Budujemy banery ........................................................................... 69
Baner reklamowy typu Box śródtekstowy z przekierowaniem do wybranej strony ..............69
Właściwości dokumentu ..........................................................................................................70
Dodajemy elementy ..................................................................................................................71
Tworzymy animacje ..................................................................................................................72
Dodajemy elementy statyczne .................................................................................................80
Dodajemy przycisk i kod ActionScript ..................................................................................85
Optymalizacja i testowanie ......................................................................................................89
Baner rozwijany typu Expand double billboard .........................................................................93
Konfiguracja dokumentu .........................................................................................................94
Dodajemy elementy graficzne i teksty ....................................................................................95
Tworzymy drugą, statyczną odsłonę reklamy .....................................................................106
Tworzymy reklamę typu Top Layer ...........................................................................................116
Ustawienia dokumentu i tworzenie tła gradientowego .....................................................117
Dodajemy pozostałe elementy reklamy ...............................................................................119
Wykorzystanie maski do tworzenia animacji .....................................................................120
A może tak ActionScript 3.0? ......................................................................................................131
Podsumowanie ..............................................................................................................................133
Rozdzia 3. Tworzymy pierwsze projekty interaktywne ....................................135
Interaktywny baner typu Wirtualna Polska ..............................................................................135
Tworzymy ogólny wygląd reklamy .......................................................................................137
Tworzymy strukturę nawigacyjną ........................................................................................141
Tworzymy przyciski i dodajemy ActionScript ....................................................................148
Prosta strona internetowa lub prezentacja — szybka wizytówka ...........................................167
Konfiguracja prezentacji ........................................................................................................168
Projektujemy wygląd prezentacji ..........................................................................................169
Dodajemy system nawigacji ..................................................................................................181
Budujemy ekrany prezentacji ................................................................................................186
Dodajemy ActionScript ..........................................................................................................194
Ostatni szlif — dodajemy efekty i animacje ........................................................................199
Rozdzia 4. Poznajemy podstawy ActionScript 3.0 oraz najprostsze komponenty ...219
ActionScript 3.0 — pierwsze spojrzenie .....................................................................................219
Poznajemy obiekty ........................................................................................................................220
Klasy ..........................................................................................................................................222
Tworzymy instancje za pomocą kodu ActionScript ..........................................................225
Spis treci
5
Zdarzenie (Event) ..........................................................................................................................227
Obiekty i zdarzenia .................................................................................................................227
Nasłuchiwanie zdarzeń ...........................................................................................................228
Metody (funkcje) .....................................................................................................................230
Zmienna (Variable) .......................................................................................................................233
Właściwości obiektów i zarządzanie właściwościami ........................................................234
Wykorzystujemy ActionScript 3.0 ..............................................................................................236
Ładowanie zewnętrznych tekstów ........................................................................................236
Ładowanie zewnętrznych plików SWF oraz zdjęć przy użyciu komponentów .............247
Ładowanie zewnętrznych filmów wideo ..............................................................................256
Rozdzia 5. Galerie i panoramy ....................................................................... 259
Najprostsza galeria na bazie obiektu MovieClip .......................................................................260
Sekwencja zdjęć .......................................................................................................................261
Nawigacja ActionScript ..........................................................................................................271
Pierwsze panoramy .......................................................................................................................273
Przygotowanie zdjęć ...............................................................................................................274
Tworzymy panoramę na bazie serii zdjęć ............................................................................274
Dodajemy kod sterujący .........................................................................................................288
Panorama na bazie pojedynczego obrazu ..................................................................................291
Tworzymy wygląd projektu ...................................................................................................291
Prosta galeria z miniaturkami ...............................................................................................295
Dodajemy kod ActionScript do systemu nawigacji ...........................................................304
Galeria z miniaturkami zdjęć .......................................................................................................312
Projektujemy galerię ...............................................................................................................313
Tworzymy niewidoczne przyciski typu Leniwiec ...............................................................317
Dodajemy ActionScript ..........................................................................................................321
Proste galerie z użyciem komponentów .....................................................................................324
Wykorzystujemy ComboBox i MovieClip do budowy prostej galerii .............................325
Konfigurujemy komponent ComboBox ..............................................................................327
Galeria na bazie komponentów List i DataGrid .................................................................332
Prosta galeria z użyciem zewnętrznych plików graficznych .............................................336
Dynamiczna galeria zdjęć z miniaturkami ..........................................................................345
Rozdzia 6. Tworzenie animacji za pomoc ActionScript .................................... 353
Animacje z użyciem zdarzenia ENTER_FRAME .....................................................................354
Animacja ze zmianą kierunku ...............................................................................................360
Własny animowany kursor myszki ......................................................................................367
Klasyczna animowana panorama .........................................................................................368
Animacja banera nagłówkowego ..........................................................................................376
6 Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw
Wykorzystanie klas do prostych animacji .................................................................................379
Tworzenie animacji z wykorzystaniem klasy Tween .........................................................382
Wykorzystujemy metody i zdarzenia klasy Tween ............................................................387
Wykorzystanie klas Photo, Iris, PixelDissolve, Wipe, Fly, Sqeeze, Zoom
oraz TransitionManager .....................................................................................................394
Animacje za pomocą klasy TweenLite, TweenMax, TweenNano ..........................................400
Sposoby użycia klasy TweenLite ...........................................................................................401
Rozdzia 7. ActionScript 3.0 — gbsze spojrzenie ............................................419
Przechwytywanie zdarzeń ............................................................................................................419
Nasłuchiwanie zdarzeń w praktyce .............................................................................................423
Menu à la Mac OS .........................................................................................................................427
Budujemy symbole — przyciski ............................................................................................428
Dodajemy ActionScript ..........................................................................................................431
Wprowadzanie obiektów z biblioteki na scenę za pomocą kodu ActionScript ....................438
Przygotowanie klasy ...............................................................................................................439
Dodajemy tło oraz pojedynczy obiekt na scenę ..................................................................444
Wprowadzamy symbole na scenę .........................................................................................446
Losowe rozmieszczanie obiektów na scenie ........................................................................449
Dodajemy animację ................................................................................................................453
Pętla for ...........................................................................................................................................455
Poznajemy tablice ..........................................................................................................................460
Instrukcje warunkowe ..................................................................................................................463
Wykorzystanie instrukcji if/else — głębsze spojrzenie ......................................................463
Zablokowany dostęp do prezentacji (wejście na hasło) .....................................................464
Galerie zdjęć wyświetlane w pętli ................................................................................................472
Zmodyfikowana galeria zdjęć z wykorzystaniem symbolu MovieClip ...........................472
Instrukcja warunkowa switch() ...................................................................................................475
Sterowanie obiektem za pomocą klawiatury .............................................................................476
Dodajemy podstawowe elementy graficzne ........................................................................476
Dodajemy nasłuchiwanie wciśniętych klawiszy .................................................................476
Budujemy pola tekstowe za pomocą kodu ActionScript ...................................................480
Formatowanie tekstów ...........................................................................................................483
Dodajemy pasek przewijania do tekstu ................................................................................484
Przeciąganie obiektów na scenie .................................................................................................492
Rozdzia 8. Budujemy gry i interaktywne zabawki ............................................ 503
Flashowe rysowanie ......................................................................................................................503
Tworzymy interfejs graficzny ................................................................................................504
Rysowanie za pomocą kodu ActionScript ...........................................................................505
Wykorzystujemy komponenty ..............................................................................................514
Zgłoś jeśli naruszono regulamin