Jeske-Choiński T. Program i metoda żydów (1914).pdf
(
1185 KB
)
Pobierz
TEODOR JESKE - CHOIŃSKI
PROGRAM
I M ETODA
ŻYDÓW.
«a
WARSZAWA -
S IN a d y
g ł ó w n e :
RA DO M — u l. L u b e l s k a 33.
Do mi n ik a ń s k a 6.
1914
Nakładem
k s ię g a r n i „PRZEG LĄ D U K A TOLICKIEGO,“ W a r e c k a 11
Ł Ó D Ź — ul. Św. A n d r z e ja 3 .
W I L N O — K s i ę g a r n ia Za p a ś n ik a,
B R O D Y — u F. We sta .
N E W Y O R K — Th e Polish B o o k I mp o r ti n g Co. Inc.
1
PROGRAM I METODA ŻYDÓW.
2
I.
Nauczyciele, wodzowie narodu żydowskiego (sę
dziowie, królowie, prorocy, kapłani) uczyli swoich
współplemieńców i współwierców, że są
ludem wybra
nym prawdziwego Boga
(Jehowy),
a wszystkie inne na
rody nie mają prawa nazywać się ludźmi.
I żyd uwie
rzył w tę megalomańską mrzonkę, ustaloną, ujętą
w formę nieomylnego, niezmiennego prawa przez
Ezrę i Nehemię (między rokiem 458—424 przed Chr.).
I nauczyli jeszcze wodzowie żydowscy żydów,
że jako naród wybrany, jako „jedyni ludzie“ na zie
mi,
mają prawo do władania całą ziemią i wszyst-
kiem, co się na niej znajduje i że ostatecznie rozka
zywać będą w istocie wszelakim „podłym gojom."
I w tę niemądrą, arogancką mrzonkę upierzyli żydzi
i wierzą dotąd.
Te mrzonki żydowskie powinien znać każdy,
kto chce rozumieć dzieje żydów w diasporze (w roz
proszeniu po upadku Jerozolimy), powinien je wziąć
za podstawę swoich badań, są one bowiem kluczem
do tajemnic psychy prawowiernego żyda, — jego pro
gramem religijnym, społecznym i politycznym.
3
6
Nic dziwnego, że naród z takim programem,
pokonany, pozbawiony własnego rządu i własnego
dachu nad głową, rozproszony po całej ziemi,
nie chcąc się sprzeniewierzyć temu programowi, mu
siał się zszeregować dokoła jakiejś swojej własnej
władzy, półjawnej lub ukrytej, któraby kierowała je
go myślą i ruchem. Bez pasterzów i psów rozlatują
się na wszystkie strony stada owiec, bez wodzów gi
ną wojska, narody.
W pierwszych stuleciach diaspory nie nieli przez
Tytusa z Jerozolimy wypędzeni żydzi potrzeby ukry
wać swojego rządu przed władzami inowierców. To
lerancja imperatora Wespazjana ułatwiła im robotę
nad zachowaniem ich odrębności religijnej i narodo
wej. Pozwolił on rabi Jochananowi (f 80 po Chr.)
założyć w mieście palestyńskiem Jabne (Jamnia)
„szkołę.“ Z tej jednej „szkoły“ powstały inne, a wszyst
kie razem zlały się w jednolity rząd żydowski. Rabi
Jochanan ustanowił w Jabue „Synedrjon“ (naczelną
radę) i „Bet-Din“ (najwyższy sąd). Obawiając się,
aby się żydzi, rozproszeni po wszem świecie, pozba
wieni swojej „świątyni,“ nie zmieszali z innymi na
rodami, oświadczył, uczył, że: aby zostać żydem, nie
potrzeba koniecznie modlić się w świątyni jerozolim
skiej, że żydem można być wszędzie, gdziekolwiekby
się było, byleby się zachowywało w duszy zakon Judy.
Prezesa Synedryonu palestyńskiego nazwali ży
dzi „nassim“ (księciem), a Rzymianie „patryarchą.“
Co rozpoczął Jochanan, to poprowadził dalej
„nassi“ Gamaliel (od 80—118 r. po Chr.), krewny
Hiilela, a prowadził bardzo energicznie, terorystycznie,
4
7
bo posługiwał się przeciw opornym nawet z powo
du drobnych przewinień klątwą.
Palestyński rząd żydowski (patryarchat) trwał
aż do połowy piątego stulecia po Chr., zmieniając
cztery razy swoje siedlisko. Z Jabny przeniósł się
do Uszy (w Galilei), z Uszy do Seforis (170 r.),
z Seforis do Tiberias (225 r.j.
Po upadku patryarchatu palestyńskiego przeszła
władza nad całym narodem żydowskim do eksilar-
chatu babilońskiego.
Niewola babilońska nie była dla żydów tak
ciężką, jakby się zdawało, odczytując lamenty proro
ków, czego najlepszym dowodem, że kiedy im Cyrus
pozwolił wrócić do „ziemi obiecanej,“ korzystała z tej
łaski królewskiej tylko nieliczna garstka. Dobrze im
było w Babilonji, bogacili się tam szybko i twórz)li
państwo w państwie. Za opłatę pogłównego i grun
towego podatku pozwolono im rządzić się, jak u sie
bie. Mieli swojego „eksilarchę,“ który był nietylko
ich głową religijną, ale także ich najwyższym sędzią
i stróżem porządku publicznego (policja). Eksilar-
cha należał pod berłem Sassanidów do rady państwa
i otrzymywał honory książęce. Mieli także swoje „szko
ły“ (w Pumbadicie i Surze).
I następcy Sassanidów, Arabowie, nie gnębili
na razie żydów. Zostawili im eksilarchę, z tą tylko
różnicą, że odcięli od jego władzy nadzór religijny,
ustanowiwszy dla żydowskich spraw wyznaniowych
osobnego naczelnika, t. zw. „gaona.“
Patryarchat palestyński i eksilarchat babiloński,
rządząc swoim narodem, pracowali spokojnie, bez
5
Plik z chomika:
Ryszkar
Inne pliki z tego folderu:
Korboński Sf. Polacy Żydzi.rar
(3989 KB)
Jeske-Choiński T. Program i metoda żydów (1914).pdf
(1185 KB)
Oliver Revilo P., Żydowska strategia.pdf
(381 KB)
Mullins Eustace, Ukryty holokaust.pdf
(202 KB)
Mullins Eustace, Nowa historia Żydow.pdf
(626 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 19.01.2025
Pliki dostępne do 21.01.2024
@ plakaty
►Achtung UWAGA !!!
►Andy Choinski TransCommPL
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin