dowódca 3 kompani szkolnej OSP
kpt. Krzysztof CYDZIK
PLAN – KONSPEKT
do przeprowadzenia zajęć z regulaminów
z 31 grupą 3 kompanii szkolnej OSP w dniu 22.01.2015 r.
I. TEMAT 7: Zachowanie się żołnierzy w różnych sytuacjach.
II. CELE ZAJĘĆ:
− Uczyć:
− zwracania się do przełożonych i starszych;
− składania meldunków i służbowo przedstawiać się;
− właściwie zachować się w pomieszczeniu służbowym i w różnych sytuacjach;
− zasad zachowania się podczas wchodzenia do pomieszczeń służbowych.
III. FORMA: zajęcia praktyczne.
IV. CZAS: 2 x 45 min.
V. MIEJSCE: rejon pododdziału.
VI. ZAGADNIENIA:
1. Wchodzenie /wychodzenie do/z pomieszczeń służbowych za zgodą przełożonego (starszego) bez i w nakryciu głowy bez broni.
2. Zachowanie się w wąskim przejściu i w warunkach uniemożliwiających swobodne mijanie się.
3. Meldowanie i przedstawianie się.
VII. WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:
− 3 dni przed zajęciami zatwierdzić plan - konspekt;
− zapoznać się z tematem, celami, literaturą i uwarunkowaniami organizacyjnymi zajęć;
− zajęcia prowadzić zgodnie ze schematem organizacyjno – metodycznym;
− dopilnować zachowania porządku i dyscypliny szkoleniowej w czasie zajęć;
− przestrzegać zasad nauczania zgodnie z instrukcją o działalności szkoleniowo- metodycznej;
− praktyczne przestrzeganie regulaminów egzekwować i doskonalić w szkoleniu i życiu codziennym;
− po przeprowadzeniu każdego zagadnienia sprawdzić stopień jego opanowania za pomocą pytań śródlekcyjnych;
− dokonać podsumowania i oceny zajęć.
VIII. LITERATURA:
− „Regulamin Ogólny Sił Zbrojnych RP” – Szt. Gen. 1664/2014;
− „Regulamin musztry” Szt. Gen. 1427/94;
− „Nauczanie regulaminu ogólnego i musztry– poradnik metodyczny” – 784/96;
− „Program szkolenia podstawowego Sił Zbrojnych RP” – Szkol. 866/2013;
− „Instrukcja o działalności szkoleniowo – metodycznej” – Szkol. 816/2009.
− Pasy wojskowe na stan
− Literatura
− Plakietka służby dyżurnej 1 szt.
X. ORGANIZACJA ZAJĘĆ:
I. CZĘŚĆ WSTĘPNA - czas 5 min.
prowadzący: d-ca plutonu.
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA - czas 75 min.
PN
ZAGADNIENIE 1, 2, 3.
CZAS: 75 min.
MIEJSCE : rejon pododdziału.
PROWADZĄCY: dowódca plutonu.
MIEJSCE : plac musztry.
PROWADZĄCY: dowódca drużyny.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA - czas 10 min.
Kategorycznie zabraniam:
− oddalać się z miejsca zajęć bez wiedzy i zgody prowadzącego zajęcia.
Nakazuję:
− o wszelkich urazach odniesionych podczas zajęć niezwłocznie meldować kierownikowi zajęć bądź instruktorowi na punkcie nauczania.
XII. INNE (DODATKOWE):
Nie dotyczy.
XIII. WPROWADZENIE W SYTUACJĘ TAKTYCZNĄ:
XIV. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
CZĘŚĆ WSTĘPNA (5 min.)
Rozpoczęcie zajęć:
− przyjęcie meldunku;
− sprawdzenie obecności;
− zadanie pytań kontrolnych z poprzednich zajęć:
1. Wyjaśnij kto to jest przełożony?;
2. Czy przełożony może być niższy lub równy stopniem ze swoim podwładnym?;
3. W jaki sposób i na jaką komendę wykonujemy zwrot do tyłu?
- podanie tematu, celu zajęć oraz zagadnień.
CZĘŚĆ GŁÓWNA (75 min.)
Lp.
ZAGADNIENIAI CZAS
CZYNNOŚCI
KIEROWNIKA
ĆWICZĄCYCH
INSTRUKTORA
SZKOLONYCH
1.
Zagadnienie 1
Czas: 25 min.
Zagadnienie 2
Zagadnienie 3
Prowadzi szkolenie na swoim punkcie nauczania, podaje komendy instruktorowi , pilnuje czasu.
- realizuje zagadnienie zgodnie z przygotowanym planem pracy i wytycznymi z instruktażu,
- działa zgodnie z podstawowym modelem nauczania, zwraca uwagę na pełne opanowanie zagadnienia
słuchają, obserwują instruktora a następnie przystępują do praktycznego ćwiczenia indywidualnie i parami
CZĘŚĆ KOŃCOWA (10 min.)
Zakończenie zajęć:
− zadaję pytania kontrolne;
− omawiam przebieg zajęć i osiągnięcie ich celu...
mapmapek