ArmieApokalipsy_EdycjaRozszerzona.pdf

(15425 KB) Pobierz
Armie Apokalipsy
Armie Apokalipsy
edycja rozszerzona
1
Armie Apokalipsy
Armie Apokalipsy
edycja rozszerzona
Podziękowania
Przede wszystkim chcielibyśmy podziękować tym,
których wkład, słowa otuchy, dobre rady i
pomysły uczyniły Armie Apokalipsy lepszym
systemem.
Poza tym podziękowania należą się
wszystkim, którzy musieli cierpliwie znosić fakt, że
przez kilka ostatnich lat pisanie podręcznika
zajmowało nam sporo czasu.
Pozwolimy sobie jeszcze na kilka podziękowań
szczególnych:
Asi „Dagger” Materek za wykonywanie
kolejnych
prac z prędkością karabinu maszynowego i
znoszenie naszego ciągłego marudzenia.
Adrianowi „Borejce” Kucowi za zainteresowanie
projektem, ciekawe pytania i informowanie o
naszym systemie szerokiego grona odbiorców.
Bartoszowi Wysoczańskiemu i Maćkowi Elgetowi
za to, że mieli cierpliwość, by przez kilka lat
testować kolejne wersje systemu, czytać kolejne
wersje rozdziałów, a w przypadku Maćka nawet
poprowadzić niżej podpisanym kilka sesji.
Dorocie Grześkiewicz za szalenie konstruktywną
krytykę
podręcznika
i wiele cennych sugestii.
Na koniec absolutnie zasłużone podziękowania
dla kobiety, której entuzjazm i graniczący z
fanatyzmem upór w połączeniu z umiejętnościami
skutecznego nękania i ciągłego wywierania presji
na niżej podpisanych sprawiły, że w ogóle udało
nam się doprowadzić ten projekt do końca.
Innymi słowy:
Sylwii „Kiedy wreszcie pogramy w AA?” Śleziak
za całokształt.
Kaśka i Marcin
autorzy:
Katarzyna Kuczyńska
Marcin Kuczyński
redakcja:
Marcin Segit
główny
ilustrator:
Joanna Materek
pozostałe ilustracje:
Mateusz Bielski
Nina Garncarczyk
Wojciech Kazimierski
Mateusz Michalski
testerzy:
Radosław Bartoszek
Maciej Elget
Dorota Grześkiewicz
Paweł Jurgiel
Bartosz Wysoczański
Maciej Starzycki
Sylwia Śleziak
Jakub
Zapała
i inni
Warszawa 2014
©2014
wyd. Menhir
ISBN: 978-83-89765-03-1
www.armieapokalipsy.pl
2
Armie Apokalipsy
Wprowadzenie…4
Księga I
Armie Apokalipsy w pigułce………8
Zasady gry………15
Tworzenie postaci………42
Zostań bohaterem sesji………53
Cechy postaci………62
Kiedy planowaliśmy pisanie Armii
Apokalipsy, nie przyszło nam nawet do
głowy, że warto umieścić w podręczniku
podobną deklarację, jednak pod wpływem
niektórych zapytań i zarzutów, z którymi się
spotkaliśmy w trakcie tworzenia systemu,
czujemy się zobowiązani skreślić te kilka
słów:
Armie Apokalipsy to gra, zabawa, rozrywka.
Piszemy tutaj o aniołach i Apokalipsie,
ponieważ temat ten wydaje nam się ciekawy
i barwny, nie próbujemy jednak w żaden
sposób oczerniać żadnej religii,
a ostatnie,
czego byśmy chcieli, to obrażać czyjeś
uczucia. Anioły wpisały się w naszą kulturę
i egzystują już niezależnie od swych
religijnych korzeni w filmach, książkach i
komiksach (a do tego w niejednej grze
RPG). Jeżeli w naszym podręczniku
przeklinają, zabijają czy uprawiają seks, nie
jest to cios wymierzony w żaden system
religijny, tylko wizja
fajnych postaci, które
nie zawsze robią wyłącznie „grzeczne”
rzeczy. Miłej lektury!
Kaśka i Marcin
Księga II
Świat na krawędzi………92
Zastępy Pana………97
Upadli i Skazani………139
Księga III
Mistrz Gry………146
Tworzenie Kroniki………180
Sprzymierzeńcy i wrogowie………209
Dodatek
Modyfikacje zasad………234
3
Armie Apokalipsy
Wprowadzenie
Świat się kończy. To już ostatnie tchnienie. Nawet
do szarych ludzi dociera przerażająca świadomość
nieuchronnej apokalipsy. Nikt z postronnych nie
zdaje sobie jednak sprawy z prawdziwej stawki,
o
jaką toczy się wojna. Pod ciężkim od
ołowianych chmur niebem,
na dachach
wieżowców,
pośród
zatłoczonych
ulic,
w podziemnych kompleksach anielskie Zastępy
przelewają krew, by wypełnić powierzone im
przez
Patronów
zadanie.
Najdoskonalsi
wojownicy Pana zostali zesłani na Ziemię, aby
pokrzyżować plany Bestii. Bez lęku patrzą na
zbliżającą się nawałnicę. Istnieją tylko po to, by
stawić jej czoła. Ludzkość staje się mimowolnym
świadkiem największego starcia w dziejach świata.
Przerażające hufce Wroga stają naprzeciw
najpotężniejszym siłom Pana, jakie kiedykolwiek
stąpały po ziemi. Bitwa już się rozpoczęła. Jej
wynik przesądzi o wszystkim.
Z racji stosunkowo krótkiej formy podręcznika
postanowiliśmy nie rozpisywać się za bardzo na
temat idei gier fabularnych. Zwłaszcza że wiele
osób zrobiło to naprawdę świetnie i
nie ma sensu
ich kopiować. Po prostu poszukajcie chwilę
w sieci. Znajdziecie więcej opisów RPG, niż
jesteście
w stanie przeczytać.
Do gry przydadzą się, jak zwykle, karty postaci
(np. skopiowane z ostatnich stron podręcznika lub
ściągnięte ze strony gry: www.armieapokalipsy.pl),
ołówki, co najmniej jedna kopia podręcznika na
grupę grających (choć oczywiście
najlepiej by
było, gdyby każdy gracz miał swój podręcznik)
i sześciościenne kostki. Ewentualnie możecie
posłużyć się też jakimiś znacznikami do
oznaczania Gniewu Pana i Punktów Łaski.
Podstawy
W Armiach Apokalipsy nie wcielacie się
w zwykłych śmiertelników. Wasze postacie
dysponują potężnymi mocami i znakomita
większość problemów codziennego życia w ogóle
ich nie dotyczy. Gdy nadciąga Apokalipsa, nikt nie
zastanawia się, czy zapłacił rachunek za prąd.
Anioły (a przynajmniej ich znakomita większość)
nie
chodzą do pracy, nie jeżdżą na urlopy,
a
zwykłe życie znają tylko z odległych wspomnień
sprzed Przebudzenia.
Zastępy nie toczą swojej wojny samotnie.
Organizują się wokół Świątyń – centrów mocy,
które pozwalają im nawiązywać kontakt
z archaniołami, ich niebiańskimi Patronami.
Wasze postacie będą stanowić część większej
społeczności, wraz ze swoimi prawami,
obowiązkami i jasnym miejscem w hierarchii. W
Świątyniach znajdą się silniejsi i słabsi od Waszych
Kroniki ostatnich dni
Armie Apokalipsy to gra fabularna, której
przewodnim tematem jest ostateczna rozgrywka
między Zastępami Pana a siłami Ciemności. Akcja
naszej gry rozgrywa się w realiach
pod wieloma
względami podobnymi do naszych, jednak świat
Armii Apokalipsy znajduje się na krawędzi
zniszczenia i stopniowo pogrąża się w otchłani
szaleństwa. Każdy z graczy wciela się
w
pochodzącego z jednego z siedmiu Zakonów
anioła – istotę powstałą z połączenia cielesnej,
ludzkiej powłoki i niebiańskiej jaźni. By móc
stawić czoła przeciwnikowi, Zastępy zostały
obdarzone Charyzmatami
nadprzyrodzonymi
mocami, które czynią z nich byty znacznie
potężniejsze od śmiertelników.
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin