Czyszczenie przepustnicy Reno Clio 2_1.2_16V.pdf

(1506 KB) Pobierz
Czyszczenie przepustnicy Reno Clio 2 _ 1.2/55kW
Do całej operacji potrzebne są:
klucz nasadowy rozmiar 10, z przedłużką najlepiej 1/4"
klucz nasadowy Torx E8
Torx 30
Rozpoczynamy od zdjęcia plastiku zaślepiającego przewody od świec:
Demontujemy obudowę
filtra powietrza,
wypinamy przewód paliwowy, potem odpinamy przewody świec
zapłonowych, czujnika podciśnienia (czujnika nie trzeba demontować), przewód podciśnienia z lewej strony
osłony
Opracował: szmic
Następnie odpinamy lewą wtyczkę od komputera , przewód podciśnienia w prawym rogu od strony przegrody,
wtyczkę na środku kolektora od strony przegrody.
Opracował: szmic
Teraz odkręcamy cztery śruby E8 znajdujące się od góry kolektora w rogach, oraz osiem śrub 10 znajdujących
się od strony przedniego pasa w miejscu
łączenia kolektora z głowicą.
Po odkręceniu śrub delikatnie unosimy kolektor, wypinamy wiązkę przewodów sterowania przepustnicą, która
znajduje się od strony obudowy filtra powietrza. Wypinamy wtyczkę z serwomotoru przepustnicy (zabezpieczona
metalową zawleczką dokładnie taką samą jak wtyczki przy wtryskiwaczach).
Po wypięciu wtyczek od serwomotoru wypinamy wtyczki od wtryskiwaczy wyjmując najpierw metalowe
zawleczki. Po wypięciu wtyczek od wtryskiwaczy możemy już wyjąć kolektor, wylewamy resztki paliwa
znajdujące się w listwie i odkręcamy przepustnicę - cztery śruby na Torx 30.
Czyścimy przepustnicę np. rozpuszczalnikiem nitro, benzyną lub innym środkiem za pomocą najlepiej cienkiego
pędzelka, uchylając przepustnicę (dość opornie chodzi więc warto to robić w rękawiczkach).
Opracował: szmic
Czyścimy dokładnie uszczelki kolektora ssącego – nie trzeba ich demontować.
Następnie czyścimy miejsce na bloku silnika gdzie przykręcony jest kolektor, na zdjęciu widać dokładnie jak
umiejscowione są otwory śrub, dwie zasłania bagnet oleju (przy dokręcaniu robimy to z wyczuciem, nie
dokręcamy na silę)
Opracował: szmic
Dobrze jest również wyczyścić miejsce pod sterownikiem silnika oraz puszkę filtra powietrza, zawsze jest tam
trochę oleju.
Po całej operacji montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Opracował: szmic
Zgłoś jeśli naruszono regulamin