ZKM Elbląg
Misją przedsiębiorstwa Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu jest punktualność, pewność i bezpieczeństwo transportu miejskiego z wykorzystaniem paliw i technologii minimalizujących negatywny wpływ komunikacji miejskiej na środowisko oraz specjalistycznie wyselekcjonowanych przewoźników.
Cele:
· Organizacja transportu miejskiego w obszarze rozkładów jazdy, cenników, zlecania drukowania biletów, płatnych parkingów.
· Dbanie o bezpieczeństwo pasażerów
· Zapewnianie wysokiej jakości oferowanych usług
· Ciągłość rozwoju spółki
· Zapewnienie dochodu do budżetu miasta
Opis działalności
Firma:
· odpowiada za zapewnienie sprawnego działania transportu miejskiego,
· ustala rozkłady jazdy,
· organizuje sprzedaż biletów oraz obsługuje karty miejskie,
· obsługuje strefy płatnego parkowania
· organizacja przetargów na przewoźników oraz opłata wynagrodzeń dla wybranych
· nadzór stanu technicznego pojazdów i urządzeń technicznych (kasowników, centum informacji itp.)
· zarządzanie stanem przystanków
Organizacja przedsiębiorstwa
Dyrektor Spółki - Kazimierz Zbigniew Orzech
Prokurent/ Główna Księgowa - mgr Czesława Kowalewska
Realizuje zadania polegające na zapewnieniu prawidłowej gospodarki finansowej w Spółce poprzez stosowanie obowiązujących zasad rachunkowości i kontroli operacji finansowych.
Kierownik Działu Zarządzania Komunikacją - mgr inż. Artur Bartnik
Dział odpowiada za: planowanie, organizację, kontrolę i rozliczanie przewozów w komunikacji miejskiej z uwzględnieniem możliwości technicznych i ekonomicznych; funkcjonowanie wszystkich systemów teleinformatycznych, a w szczególności za zintegrowany system EKM; utrzymanie infrastruktury przystankowej i parkingowej oraz zaplecza biurowo - administracyjnego Spółki.
Dział realizuje zadania przez Sekcję Planowania i Organizacji Przewozów oraz Sekcję Infrastruktury.
Kierownik Sekcji Planowania i Organizacji Przewozów - mgr inż. Bożena Giorewa
Sekcja realizuje zadania polegające na zapewnieniu sprawnej organizacji przewozów, nadzorze, kontroli i rozliczaniu wykonania usług przewozowych w zbiorowym transporcie miejskim.
Kierownik Sekcji Infrastruktury - Marian Karaś
Sekcja ZI realizuje zadania konieczne do prawidłowego funkcjonowania infrastruktury przystankowej i parkingowej oraz zaplecza biurowo – administracyjnego. Sekcja odpowiada za funkcjonowanie wszystkich systemów teleinformatycznych w Spółce, a w szczególności za zintegrowany system EKM.
Kierownik Działu Obsługi Klienta - mgr inż. Leszek Piasecki
Dział odpowiada za: organizację sieci i sprzedaż biletów komunikacji miejskiej; obsługę pasażerów komunikacji miejskiej; obsługę osób korzystających z miejsc parkingowych w Strefie Płatnego Parkowania; kontrolę wnoszenia opłat za parkowanie w SPP; nadzór nad kontrolą biletów prowadzoną przez podmiot zewnętrzny.
Identyfikacja zasobów
Informacja
· Baza danych klientów – przechowywana na dyskach stacjonarnych i przenośnych oraz na papierze. Dostęp do danych mają kierownicy, dyrektor, a także pracownicy działów księgowości, obsługi klienta i zarządzania komunikacją. Dane elektroniczne są chronione hasłem, papierowe zaś zamykane w archiwum.
· Raporty z kas – przechowywane wraz z bazą danych klientów. Zawierają informacje o przepływach pieniężnych przedsiębiorstwa.
· Dokumentacja z kontroli stanu pojazdów i przystanków – tylko w formie papierowej. Przechowywane w archiwum.
· Obowiązujące regulaminy, historie przetargów, rozkłady jazdy – w formie elektronicznej i papierowej. Forma elektroniczna nie jest zabezpieczana, ponieważ podstawą jest forma papierowa.
· Baza danych pracowników – umowy w formie papierowej przechowywane w archiwum.
· Księgi rachunkowe – w formie papierowej.
Oprogramowanie do użytku wewnętrznego i zewnętrznego firmy (w robocie ;P)
Nośniki informacji
· Głowy pracowników – informacje z konferencji, spotkań itp. nieposiadające formy materialnej
· Papier – dane klientów, raporty, dokumentacje z kontroli, regulaminy, ustawy, rozkłady jazdy, cenniki, umowy pracowników
· Płyty CD, pendrive’y – materiały do konferencji.
· Dyski – bazy danych klientów, raporty, rozkłady jazdy, cenniki, regulaminy
· Serwery – dane potrzebne do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej przedsiębiorstwa.
darkbull