Usunięcie blokady.pdf

(105 KB) Pobierz
Te 512 MB potrzeba chyba dla usługi
Protexis Licensing Service,
która non stop sprawdza legalność
licencji. Bo przecież ktoś mógł kupić Corela, zainstalować i po roku używania wpaść na pomysł, by
zmienić mu klucz na piracki...
A tak przy okazji warto wiedzieć, że ta usługa spowalnia uruchamianie systemu, zbiera informacje o
licencji i wysyła, działając podobnie jak spyware. Można ją spokojnie unieszkodliwić nie
unieruchamiając przy tym Corela. Aby to zrobić należy
• otworzyć Usługi (można w polu Uruchom wpisać services.msc i nacisnąć Enter)
• poszukać usługi ProtexisLicensing lub Protexis Licensing (jeśli jest Protexis Licensing V2 należy
skorzystać z następnej porady)
• zatrzymać usługę ustawiając Typ uruchamiania na Wyłączony (prawym klawiszem na nazwie usługi,
Właściwości)
• przejść na dysk systemowy, do folderu \Windows\System32
• skopiować PSIKey.dll do folderu, w którym zainstalowany jest Corel, np. C:\Program
Files\Corel\Corel Paint Shop Pro Photo X2 (w przypadku CorelDraw! Suite należy sprawdzić foldery
CdrConv, Connect, Draw i PhotoPaint oraz dodatkowo Capture i Setup w wersji X6, patrz porada dla
Win 7. W wersji X3 pliku należy szukać w folderze Programs, gdzie jest w wersji X4 nie mam
informacji)
• zmienić nazwę PsiClient.dll na PsiClient.bak lub po prostu skasować go
• zmienić nazwę PSIKey.dll na PsiClient.dll
• zmienić nazwę PSIService.exe na PSIService.bak lub po prostu skasować go (w folderze Windows)
Jeśli zainstalował się Protexis w wersji 2:
• otworzyć Panel sterowania, a w nim Narzędzia administracyjne, Usługi lub w polu Uruchom wpisać
services.msc i nacisnąć Enter
• poszukać usługi Protexis Licensing V2
• zatrzymać usługę ustawiając Typ uruchamiania na Wyłączony (prawym klawiszem na nazwie usługi,
Właściwości)
• przejść na dysk systemowy, do folderu \Program Files\Common Files\Protexis\License Service
• skopiować PSIKey_2.dll do folderu, w którym zainstalowany jest Corel, np. C:\Program
Files\Corel\Corel Paint Shop Pro Photo X2 (w przypadku CorelDraw! Suite należy sprawdzić foldery
CdrConv, Connect, Draw i PhotoPaint, Capture oraz dodatkowo Capture i Setup w wersji X6Setup,
patrz porada dla Win 7)
• zmienić nazwę PsiClient.dll na PsiClient.bak lub po prostu skasować go
• zmienić nazwę PSIKey_2.dll na PsiClient.dll
• zmienić nazwę PSIService_2.exe na PSIService_2.bak lub po prostu skasować go (w folderze
Program Files)
Dla Windows 7 64 bitowego sytuacja nieco się komplikuje. Na początku postępujemy standardowo -
znajdujemy usługę i wyłączmy ją. Potem
• przechodzimy na dysk systemowy, do folderu Program Files (x86)\Common Files\Protexis\License
Service
• kopiujemy PSIKey_xxxxxx.dll (gdzie iksy to liczby)
• przechodzimy do folderu, w którym zainstalowany jest Corel, np. C:\Program
Files\Corel\CorelDraw! X6
• wchodzimy do folderu CdrConv, wklejamy PSIKey_xxxxxx.dll, zmieniamy nazwę PsiClient.dll na
PsiClient.bak lub po prostu skasujemy go
• zmieniamy nazwę PSIKey_xxxxxx.dll na PsiClient.dll
• powtarzamy ten sam zabieg w folderach Connect, Draw i PhotoPaint, Capture, Setup
• zmieniamy nazwę PSIService_2.exe na PSIService_2.bak lub po prostu kasujemy go (w folderze
Program Files (x86))
Zgłoś jeśli naruszono regulamin