Kłodzko,dnia........04.2011r
(pełna nazwa stanowiska służbowego)
....................................
(stopień, imię i nazwisko, podpis)
I. ZAGADNIENIE: Napotkanie przez patrol czołowy terenu skażonego.
II. CEL:
− Uczyć prawidłowego zachowania w przypadku napotkania terenu skażonego.
III. CZAS: ……min
IV. MIEJSCE: pas taktyczny
V. LITERATURA:
1„Podręcznik walki pododdziałów wojsk zmechanizowanych” sygn. DWLąd 26/2000
2 „Regulamin działań taktycznych pododdziałów wojsk pancernych i zmechanizowanych” sygn. DWLąd Wewn.134/09
VI. ZABEZPIECZEIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:
- Rentgenoradiometr DP75
- PCHR54M
- dawkomierz DKP-50, DP-70M,DI-77
- ISOPS na stan szkolonych
VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTAWA:
Nakazuję: Wykonywać czynności nakazane przez instruktora,
Zabraniam: Samowolnego oddalania z punktu nauczania, palenia tytoniu w miejscach niedozwolonych, wykonywania innych czynności niż nakazane przez instruktora, zabaw bronią, zabaw sprzętem.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Lp.
CZYNNOŚCI INSTRUKTORA
CZYNNOŚCI SZKOLONYCH
1
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
„Baczność” uczył was będę prawidłowego zachowania w przypadku napotkania terenu skażonego Spocznij”.
ma to na celu: ochronić żołnierzy przed BMR
Stoją, słuchają, wykonują polecenia instruktora
2
1. Wyjaśniam żołnierzom:
- w jaki sposób oznakowuje się teren skażony i niebezpieczny oraz przejścia i drogi marszu co jest ważnym elementem bezpieczeństwa wojsk własnych będących w styczności z przeciwnikiem jak również działających w głębi ugrupowania bojowego.
- wyjaśniam co to jest ochrona przed skażeniami, na czym polega i jakie są jej poziomy
-wyznaczam nieetatowy zespół wykrywania skażeń,
-omawiam, w jaki sprzęt może zostać wyposażony
-omawiam sposób wykonywania zadań przez zespół, oraz sposób alarmowania.
Z kolei omawia znaczenie terminów:
— Rejon skażony (niebezpieczny);
— Zagrożenia punktowe;
— Oznakowanie zagrożenia.
Następnie sprawdza zrozumienie zagadnienia przez żołnierzy zadając im pytania kontrolne.
Omawiam działanie przemieszczającego się pododdziału po wykryciu i potwierdzeniu skażenia.
3
2. Wzorowy pokaz
3. Wzorowy pokaz z omówieniem
Omawiam poszczególne etapy:
-wykrywanie, potwierdzenie
- alarmowanie, ubieranie się w odzież ochronną
-ewakuacja oraz oznaczenie terenu
4. Ćwiczenia do pełnego opanowania
Stoją, słuchają, wykonują polecenia instruktora, ćwiczą
4
Omówienie zajęć, wskazanie najczęściej popełnianych błędów oraz najlepiej ćwiczących. Zakończenie zajęć.
Stoją na zbiórce, słuchają
OPRACOWAŁ
.........................................
bastilka