napotkanie terenu skażonego.doc

(40 KB) Pobierz
Kłodzko,dnia

Kłodzko,dnia........04.2011r

                                                                                                               

ZATWIERDZAM

         .....................................

           (pełna nazwa stanowiska służbowego)

         ....................................

              (stopień, imię i nazwisko, podpis)

 

 

 

 

PLAN PRACY
INSTRUKTORA NA PUNKCIE NAUCZANIA
 

 

I. ZAGADNIENIE: Napotkanie przez patrol czołowy terenu skażonego.

 

II. CEL:

        Uczyć prawidłowego zachowania w przypadku napotkania terenu skażonego.

III. CZAS:                  ……min

IV. MIEJSCE:  pas taktyczny

V.  LITERATURA:

1Podręcznik walki pododdziałów wojsk zmechanizowanych                                sygn. DWLąd 26/2000

2 Regulamin działań taktycznych pododdziałów wojsk pancernych i zmechanizowanych” sygn. DWLąd Wewn.134/09

VI. ZABEZPIECZEIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:

- Rentgenoradiometr DP75

- PCHR54M

- dawkomierz DKP-50, DP-70M,DI-77

- ISOPS                                           na stan szkolonych

VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTAWA:

Nakazuję: Wykonywać czynności nakazane przez instruktora,

Zabraniam: Samowolnego oddalania z punktu nauczania, palenia tytoniu w miejscach niedozwolonych, wykonywania innych czynności niż nakazane przez instruktora, zabaw bronią, zabaw sprzętem.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

 

Lp.

CZYNNOŚCI INSTRUKTORA

CZYNNOŚCI SZKOLONYCH

 

1

 

ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ

 

„Baczność” uczył was będę prawidłowego zachowania w przypadku napotkania terenu skażonego Spocznij”.

ma to na celu: ochronić żołnierzy przed BMR

 

Stoją, słuchają, wykonują polecenia instruktora

 

 

2

1 Wyjaśniam żołnierzom:

- w jaki sposób  oznakowuje się teren skażony i niebezpieczny oraz przejścia i drogi marszu co jest ważnym elementem bezpieczeństwa wojsk własnych będących w styczności z przeciwnikiem jak również działających w głębi ugrupowania bojowego.

- wyjaśniam co to jest ochrona przed skażeniami, na czym polega i jakie są jej poziomy

-wyznaczam nieetatowy zespół wykrywania skażeń,

-omawiam, w jaki sprzęt może zostać wyposażony

-omawiam sposób wykonywania zadań przez zespół, oraz sposób alarmowania.

Z kolei omawia znaczenie terminów:

   Rejon skażony (niebezpieczny);

   Zagrożenia punktowe;

   Oznakowanie zagrożenia.

Następnie sprawdza zrozumienie zagadnienia przez żołnierzy zadając im pytania kontrolne.

Omawiam działanie przemieszczającego się pododdziału po wykryciu i potwierdzeniu skażenia.

 

Stoją, słuchają, wykonują polecenia instruktora

 

3

 

2.      Wzorowy pokaz

3.      Wzorowy pokaz z omówieniem

Omawiam poszczególne etapy:

-wykrywanie, potwierdzenie

- alarmowanie, ubieranie się w odzież ochronną

-ewakuacja oraz oznaczenie terenu

4.   Ćwiczenia do pełnego opanowania

Stoją, słuchają, wykonują polecenia instruktora, ćwiczą

 

4

Omówienie zajęć, wskazanie najczęściej popełnianych błędów oraz najlepiej ćwiczących. Zakończenie zajęć.

Stoją na zbiórce, słuchają

 

 

OPRACOWAŁ

 

.........................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

Zgłoś jeśli naruszono regulamin