12godzin.pdf

(2857 KB) Pobierz
12 godzin
1 kryształ = 5 minut = 1 pole
55
50
45
40
35
30
25
60
5
10
15
20
1 kryształ = 5 minut = 1 pole
55
50
45
40
35
30
25
60
5
10
15
20
Kwadrans = 15 minut = 3 pola
Pół godziny = 30 minut = 6 pól
Godzina = 60 minut = 12 pól
Kwadrans = 15 minut = 3 pola
Pół godziny = 30 minut = 6 pól
Godzina = 60 minut = 12 pól
1 kryształ = 5 minut = 1 pole
55
50
45
40
35
30
25
60
5
10
15
20
1 kryształ = 5 minut = 1 pole
55
50
45
40
35
30
25
60
5
10
15
20
Kwadrans = 15 minut = 3 pola
Pół godziny = 30 minut = 6 pól
Godzina = 60 minut = 12 pól
Kwadrans = 15 minut = 3 pola
Pół godziny = 30 minut = 6 pól
Godzina = 60 minut = 12 pól
Wstęp
Gra wymaga przygotowania pionka oraz 12 kryształów (lub innych żetonów) dla
każdego z graczy oraz specjalnej kostki z miarami czasu (szablony kostek są
dostępne w pliku z grą).
Zasady gry
Na początku gry ustawiamy pionki na jasnoniebieskim polu złotego zegara.
Wszystkie kryształy umieszczamy z boku planszy. Każdy z graczy dostaje też
swój szaro-czarny zegar.
W swojej kolejce gracz rzuca kostką. Odczytuje wynik, bierze odpowiednią ilość
kryształów i kładzie je na swoim zegarze. Kryształy układamy kolejno na
obwodzie z zegara, na liczbach tam umieszczonych. Pierwszą zakrywaną liczbą
jest 5, potem 10, 15 i tak dalej. Jeśli gracz zakryje pole 60 to zdejmuje ze
swojego zegara wszystkie kryształy a na złotym zegarze przestawia swój pionek
na pole obok kolejnej godziny. Jeśli na kostce wypadnie napis „godzina” to
gracz nie bierze kryształów i od razu przesuwa pionek na złotym zegarze
o 1 godzinę (o 1 pole).
Wygrywa gracz, który pierwszy okrąży
tarczę złotego zegara.
Informacje dodatkowe
(nie ma potrzeby drukowania)
Na kolejnych stronach gry (6,7,8) są umieszczone propozycje kostek czasowych do gry. Do samej rozgrywki
potrzebna będzie tylko jedna z nich. Przy każdym pojęciu czasowym narysowane są też czerwone kropki, które
są podpowiedzią - ile pięciominutowych kryształów dziecko ma wziąć. Na stronie 10 umieszczam pustką
kostkę. Można jej użyć do stworzenia własnych pojęć czasowych np. w innym języku. Ewentualnie można użyć
innych symboli do określania czynności w wersji dla ORM.
Modyfikacja dla dzieci z Opóźnionym Rozwojem Mowy.
Proponuję, aby dziecko rzucało dwoma kostkami. Pierwszą będzie kostka czasowa (ze strony 6, 7 lub 8). Druga
(ze strony 9) będzie określała, co dziecko będzie robić przez ten czas. Po rzucie oboma kostkami dziecko musi
powiedzieć zdanie uwzględniające obie kostki np.: jeśli wypadło 15 min i piłka to dziecko mówi „Przez 15
minut będę bawić się piłką”.
W grze wykorzystano obrazki na licencji Public Domain z:
pixabay.com/pl/zegar-czas-czas-wskazuj%C4%85c-zegarki-359985/
pixabay.com/pl/zegar-czarny-%C5%9Bciany-wyizolowanych-163580/
pixabay.com/pl/ramki-granicy-zielony-okr%C4%85g-547256/
publicdomainvectors.org/pl/wektorow-swobodnych/Obraz-kostka-do-ci%C4%99cia-wektorowa/18812.html
openclipart.org/detail/4805/car-toy-by-jonata
openclipart.org/detail/2694/teddy-bear-by-machovka
openclipart.org/detail/23554/beachball-by-anonymous-23554
openclipart.org/detail/12621/balloons-by-anonymous-12621
openclipart.org/detail/159499/rubber-duck-by-printerkiller
openclipart.org/detail/191897/building-blocks-by-kamc-191897
Zgłoś jeśli naruszono regulamin