PDiA - Projektowanie - Semestr 6 - Civil 3D - Prezentacja nr 05a-07a - Roboty ziemne i korekta rowów - Slajdy 112-147.pdf

(5580 KB) Pobierz
Jeśli niwelety rowów zostały poprawione, można
przystąpić do zaznaczania przepustów.
Po określeniu miejsc, w których przepusty są niezbędne wrysowywujemy je po prostu
ręcznie i oczywiście opisujemy.
Podajemy niezbędne informacje
(przy czym na
rysunku poniżej są one po prostu zaznaczone x-ami).
A tak ma być zaznaczony przepust na profilu podłużny. Zestaw informacji ten sam.
Oczywiście poniższe oznaczenie dotyczy przepustu usytuowanego ukośnie w
stosunku od osi jezdni, jeśli przepust jest idealnie prostopadły do osi, to elipsy
symbolizujące wlot i wylot nie są po prostu przesunięte.
Może się zdarzyć,
że
już opracowane niwelety rowów
mogą wymagać dodatkowych korekt w sąsiedztwie
przepustów, ponieważ duża różnica rzędnych pomiędzy
rowem prawym, a lewym oznaczałaby niedopuszczalne
pochylenie podłużne przepustu (tj. większe niż 2%). W
takiej sytuacji jeden z rowów może wymagać dodatkowego
przegłębienia.
Przepusty mają być zaznaczone zarówno na
planie sytuacyjnym, jak i na przekroju
podłużnym!!! Zaznaczenie przepustów tylko na
jednym z tych rysunków jest błędem!!!!
Zgłoś jeśli naruszono regulamin