PREZENTACJA2.pdf

(7090 KB) Pobierz
Semestr VI Budownictwo
PROJEKTOWANIE DRÓG I AUTOSTRAD
Projekt skrzyżowania i ronda cz.2
mgr inż. Joanna Wachnicka
pok. 61 GG
wachnickapg@gmail.com
Kolizyjność
skrzyżowania
Dla redukcji
potencjalnego zagrożenia
bezpieczeństwa ruchu na
skrzyżowaniu zaleca się
takie jego rozwiązanie,
aby minimalizować liczbę
punktów kolizji
Zmniejszenie punktów kolizji poprzez:
Przekształcenie skrzyżowania do formy o mniejszej
liczbie wlotów,
Stosowanie rond jednopasowych,
Stosowanie skrzyżowań o przesuniętych wlotach,
Wprowadzanie węzłów drogowych,
Kanalizacja ruchu,
Prostopadłe prowadzenie kolizyjnych relacji
(krzyżujących się ze sobą),
Stosowanie możliwie małych promieni torów
przejazdu relacji skrętu w prawo i w lewo,
Wprowadzenie sygnalizacji świetlnej
Przejezdność skrzyżowania
Pasy ruchu mają szerokość dla pojazdu
miarodajnego, oznakowanie poziome pomaga w
optymalnym prowadzeniu ruchu,
Oddzielenie pasów zaznaczone oznakowaniem
poziomym,
Krawędzie wysp i jezdni są dostosowane do
geometrii toru jazdy pojazdu miarodajnego,
Powierzchnie azylu dla pieszych i rowerzystów są
odpowiednio duże i znajdują się poza korytarzami
dla pojazdów miarodajnych
Sprawność funkcjonowania skrzyżowań
Przepustowość, większa niż miarodajne natężenie
ruchu,
Poziomy swobody ruchu (jakościowa miara
warunków ruchu, uwzględniająca odczucia i oceny
kierowców wjeżdżających na skrzyżowanie z pasa
lub wlotu podporządkowanego, charakteryzowana
dopuszczalnymi dla danego poziomu stratami czasu
lub rezerwą przepustowości) II PSR – 40 s/poj., III
PSR – 65 s/poj., IV PSR >65 s/poj.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin