Umowa o świadczenie usług przez hotel na rzecz biura podróży.doc

(119 KB) Pobierz
Umowa o świadczenie usług przez hotel na rzecz biura podróży

UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG PRZEZ HOTEL NA RZECZ BIURA PODRÓŻY

zawarta w dniu

Przykładowa data: 18-05-2001

         

w

         

 

 

pomiędzy Hotelem

         

 

w

         

 

 

reprezentowanym przez:

         

 

zwanym dalej HOTELEM

 

a

 

         

 

z siedzibą w

         

 

 

reprezentowanym przez:

         

 

zwanym dalej BIUREM PODRÓŻY

§ 1

BIURO PODRÓŻY zleca, a HOTEL przyjmuje zamówienie na usługi hotelowe oraz inne usługi wchodzące

 

w zakres jego działalności świadczone na rzecz grupy podróżnych lub turystów indywidualnych,

 

którzy są klientami BIURA PODRÓŻY realizującymi określony program.

§ 2

Grupę stanowi minimum

   

osób przyjeżdżających i odjeżdżających razem i uważanych przez HOTEL

 

jak i BIURO PODRÓŻY za zorganizowaną całość.

§ 3

Podstawą realizacji przez HOTEL świadczeń w zakresie usług noclegowych, gastronomicznych i innych będą

 

szczegółowe pisemne zlecenia składane przez BIURO PODRÓŻY przed rozpoczęciem imprezy ( rezerwacja ).

 

Wszelkie wnioski o dokonanie rezerwacji zgłoszone w formie innej niż pisemna wymagają potwierdzenia na piśmie

 

( w formie zamówienia, listu, telegramu, teleksu, faksu itp.) Zlecenia, o których mowa w ust.1 winny zawierać:

 

a). numer imprezy

 

b). liczbę osób,

 

c). narodowość,

 

d). okres pobytu,

 

e). liczbę i rodzaj zamawianych pokoi oraz ich standard,

 

f ). liczbę i rodzaj zamawianych posiłków

 

g). określenie innych zamawianych usług (sale konferencyjne, zwiedzanie przewodnicy, tłumacze itp.),

 

h). rodzaj środka transportu w przypadku korzystania z parkingu HOTELU.

§ 4

HOTEL zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zamówienia w przypadku braku wolnych miejsc.

 

HOTEL nie może odmówić przyjęcia rezerwacji jeżeli jest ona dokonana na

     

dni przed rozpoczęciem

 

rezerwowanego okresu pobytu.

 

 


§ 5

Po dokonaniu przez BIURO PODRÓŻY rezerwacji, HOTEL potwierdza tę rezerwację na piśmie ( w formie listu,

 

telegramu, teleksu, faksu, komputerowego przekazu informacji, bądź przez podanie komputerowego numeru

 

rezerwacji ), podając jednocześnie ceny zamówionych usług. HOTEL potwierdza lub odmawia rezerwacji

 

niezwłocznie po jej otrzymaniu, nie później jednak niż w ciągu

   

godzin.

§ 6

Za świadczone usługi HOTEL pobiera ceny określone w sposób wskazany w załączniku do umowy.

 

HOTEL zastrzega sobie prawo do podniesienia cen w przypadku dewaluacji złotego.

 

Wzrost cen z tego tytułu nie może być jednak wyższy od procentowego wskaźnika dewaluacji.

§ 7

HOTEL może zażądać pełnej przedpłaty lub zaliczki w wysokości uzgodnionej z BIUREM PODRÓŻY,

 

w przeciwnym razie obowiązany jest przyjąć voucher, pod warunkiem uprzedniego uzgodnienia pomiędzy

 

HOTELEM i BIUREM PODRÓŻY honorowania voucherów przez HOTEL. Voucher powinien zawierać określenie

 

daty przyjazdu i wyjazdu, środka transportu oraz świadczeń hotelowych, jakie mają być świadczone,

 

Wystawienie voucheru na usługi inne niż hotelarskie jest możliwe jedynie w przypadku zawarcia przez HOTEL

 

i BIUTRO PODRÓŻY umowy określającej zakres świadczonych usług i/lub limitu kredytowania świadczeń.

§ 8

BIURO PODRÓŻY opłaca świadczenia określone w zamówieniu ( dokumencie rezerwacyjnym )

 

i zrealizowane przez HOTEL. BIURO PODRÓŻY odpowiada za realizację płatności za dostarczone

 

przez HOTEL usługi z wyjątkiem przypadków gdy uzgodniono, że płatność zostanie uregulowana bezpośrednio

 

przez klienta. W przypadkach gdy BIURO PODRÓŻY dokonało rezerwacji usług, za które płatność ma zostać

 

uiszczona bezpośrednio przez klienta, HOTEL gwarantuje prowizję dla BIURA PODRÓŻY w wysokości

     

%

 

wartości tych usług. W przypadku takiej bezpośredniej realizacji płatności powinna być ona dokonana gotówką lub

 

kartami kredytowymi, które HOTEL realizuje.

§ 9

BIURO PODRÓŻY może anulować lub ograniczyć zamówienie bez konieczności uiszczania odszkodowania ,

 

pod warunkiem zachowania terminów uzgodnionych z HOTELEM. Wszelkie anulacje lub zmiany będą

 

dokonywane na piśmie, przy czym decyduje data otrzymania pisma przez HOTEL.

 

W przypadku anulowania zamówienia lub jego ograniczenia o ponad

     

% w terminach krótszych niż

 

niż uzgodnione, BIURO PODRÓŻY zapłaci HOTELOWI odszkodowanie wg następujących zasad:

 

         

 

         

 

         

 

         

 

         

 

         

 


§ 10

W przypadku wcześniejszego wyjazdu lub niewykorzystania zamówionych usług, BIURO PODRÓŻY

 

zrekompensuje HOTELOWI poniesione straty wg zasad określonych w § 8 ust.2 chyba,

 

że sytuacja ta nastąpiła z winy HOTELU.

§ 11

Doba hotelowa trwa od godz

Przykładowa godzina: 12:56

.

         

do godz.

         

 

§ 12

W przypadku nie wywiązania się przez HOTEL z jego winy z potwierdzonych odpowiednimi dokumentami

 

zobowiązań wynikających z przyjętego zamówienia, wypłaci on odszkodowanie na rzecz BIURA PODRÓŻY w

 

wysokości faktycznie poniesionych strat.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin