instrukcja ok 3.pdf

(2413 KB) Pobierz
Instrukcja
1
Wstęp
.:
konflikt był gdzieś daleko, nie interesował ludzi
dopóki nie usłyszeli nieprzerwanego dźwięku syren… w ruch
poszło wszystko, bron nuklearna, biologiczna, chemiczna co kto
miał. Nie było wygranych. tylko trupy. Nawet dziś po latach
głodu ,chorób i wszechobecnej śmierci , na gruzach cywilizacji
niedobitki ocalałych dalej walczą o przetrwanie. walcząc z
dzikimi bestiami wrogimi frakcjami, poprzez głód ,ludzie
stracili resztki swego człowieczeństwa , niczym zwierzęta w
stadzie bronią swego terytorium a każdy napotkany nieznajomy
może być wrogiem .
I tak ty nowy wodzu zbierz ludzi i poprowadź ich ku zwycięstwu
i nadziei na lepsze jutro w ostatniej kolonii ludzkości. Tylko
ty możesz skompletować karty dostępu do schronu w którym
możesz zdobyć ostatni uzbrojony pocisk z głowicą wodorową i w
ten sposób zapanować nad całą kolonią.
Wprowadzenie
:
<cel gry, liczba graczy, zarys historii>
„Ostatnia Kolonia” to przygodowo strategiczna gra dla 2 do 4
osób. Celem gry jest rozbudowanie kolonii która przetrwa w
niebezpiecznym świecie po zagładzie ludzkości oraz odnaleźć
zaginione karty dostępu do schronu, wybierz jaka droga chcesz
podążać , z kim się sprzymierzyć a z kim prowadzić wojnę,
buduj nowe posterunki ,odkrywaj świat ,handluj, zdobywaj
zasoby … przetrwaj.
<cel – zdobyć karty dostępu do schronu>
2
Zawartość.
Plansza: x1
przedstawia drogę zewnętrzną <rubieże> podzieloną na 4
strefy, po niej gracze będą podróżować i badać zniszczony
świat . Strefę wewnętrzna, miasto otoczone murem <kolonia>
oraz cztery miejsca na wejścia do schronu.
4 frakcje Ocalałych
:
po 21 kart postaci,5 kart i 4 pionki ruchu <siedziba, pieszo i
samochodami> 8 znaczników posterunków.
Przedstawiają ocalałych ludzi ich zdolności i umiejętności,
ich siedzibę i pojazdy.
Karty Bestii
:
22
Są to karty stworzeń które próbują przetrwać w tym trudnym
środowisku. w roli łowcy lub ofiary. Jeśli im nie uda się
ciebie zjeść ty możesz zjeść je.
Karty surowców
:
400
Najpotrzebniejsze do przetrwania jedyne wartości dla
ocalałych. Żywność , woda , lekarstwa ,paliwo do pojazdów,
amunicja i wszechobecny złom i skrzynie do przechowywania.
Waluta nowego świata.
Karty ekwipunku
:
56
Sprzęt przydatny do przetrwania ,ekwipunek każdego ocalałego…
znajdziesz tam bronie pancerze dla siebie i twojego pojazdu
może nawet kartę dostępu jeśli będzie cie na takowy stać.
3
Karty drogi
:
wewnętrznej.
100 strefy zewnętrznej i 32 strefy
Wszystko to co może nas spotkać i co my możemy spotkać w
czasie wędrówki. Zmienna pogoda , przydrożne wraki z których
możemy powołać do życia ryczące machiny , i bezludne
pustkowia. Ludzi i tych złych i tych którzy się do nas
przyłączą. Tu tez znaleźć możemy zamieszkałe osady jako nasz
grunt pod budowę kolonii.
Znaczniki statusu.
-zestaw ran < 70 >
-Zestaw choroby < 26 >
-Zestaw uszkodzeń < 26 >
Kostki do gry:
8 kości 6 ściennych.
4
Ocalali:
Ci którzy przetrwali podzielili się na 4 główne frakcjie:
7 legion
<Niebieski> – post militarne ugrupowanie które
chce siłą wprowadzić prawo i porządek. Narodzeni z
pozostałości wojskowych wspomnień i sprzętu jaki po sobie
zostawiła wojna.
Stado
<Zielony> – próbujący związać koniec z końcem
zwyczajni ludzie , żyjący nadzieja na powrót tego co było,
handlarze i farmerzy niektórzy zwą ich nich patriotami inni
głupcami.
Złomiarze
<Żółty> - pokolenie szczurów apokalipsy ,
śmieciarze zaadoptowani do odkrywania starego na nowo.
Anarchistyczne ugrupowanie degeneratów i bandytów ,tylko
najsilniejsi maja szanse przetrwać.
Spaczeni
<Czerwony> – próbujący związać koniec z końcem
zdeformowani ludzie , to najmłodsze pokolenie świata po
katastrofie, odizolowani i nieufni, wzbudzający odrazę i
najbardziej przystosowani.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin