Dziennik Urzędowy MK 1939 nr 23.pdf

(347 KB) Pobierz
Opłata pocztowa uiszczona ryczałtem.
DZIENNIK URZĘDOWY
MINISTERSTWA KOMUNIKACJI.
Rok XXI.
Warszawa,
23 czerwca 1939 r.
Nr 23.
SPIS
TREŚCI:
C Z Ę Ś Ć
Dział Ruchu Kolejow ego
Poz, 113.
Zarządzenie M inistra Kom unikacji z dnia
30 maja 1939 r. o określaniu długości
pociągów tow arow ych na podstaw ie iloś­
ci osi w pociągu
.
.
.
.
str.
Zarządzenie M inistra Kom unikacji z dnia
31 maja 1939 r, o uzupełnieniu instrukcji
o wydaw aniu ostrzeżeń drużynom po­
ciągowym (nr. R-45)
.
.
. str.
A.
wejścia w życie trzeciego w ydania P rze­
pisów Sygnalizacji na Kolejach Polskich
nr E - l ...................................................str.
179
177
Poz. 117.
178
Dział M echaniczno-Kołejowy.
Zarządzenie M inistra Kom unikacji z dnia
26 maja 1939 r. o prem iowaniu pracow ­
ników w ydziałów mechanicznych w d y­
rekcjach okręgow ych kolei państwowych
str.
Poz. 114.
179
Dział Budow y i U trzym ania Kolei.
Poz. 115.
Zarządzenie M inistra Kom unikacji z dnia
2 czerw ca 1939 r. o uchyleniu mocy obo­
wiązującej rozporządzenia M inistra K o ­
munikacji z dnia 10 września 1930 r.
nr V-4/2558/30 w sprawie w ydania „R e­
gulaminu Pogotowi Drogowych P, K. P."
oraz „Przepisów o uposażeniu Pogotowi
Drogowych P. K. P,"
.
.
. str.
Zarządzenie M inistra Kom unikacji z dnia
12 czerwca 1939 r o zmianie terminu
Dział Zasobów.
Poz. 118.
Zarządzenie M inisterstw a Komunikacji
z dnia 12 maja 1939 r. o cenniku badań
wykonanych w Centralnym L ab orato­
rium Badawczym P. K. P. dla osób i in-
stytucyj obcych
.
.
.
.
Jstr.
Okólnik M inisterstw a Kom unikacji z dnia
26 maja 1939 r. nr 44 o zamówieniach
zastępczych dla Stoczni Gdańskiej str,
181
179
Poz. 119,
Poz. 116.
181
DZIAŁ RUCHU KOLEJOWEGO.
113.
Zarządzenie Ministra Komunikacji z dnia 30 maja
1939 r. o określaniu długości pociągów towaro­
wych na podstawie ilości osi w pociągu.
W obec stosow ania przez poszczególne dy­
rekcje różnych zasad p rzy określaniu długości
składów pociągów tow arow ych na podstaw ie
ilości osi znajdujących się w pociągu, w uzupeł­
nieniu ostatniego zdania ustępu (6) § 23 P rze­
pisów ruchu (nr R 1) polecam stosować się do
następujących w skazów ek:
1) p rzeciętn a długość norm alnego dwuosio­
wego wagonu towarow ego, zgodnie z rozporzą­
dzeniem M inistra Komunikacji z dnia 26/11.
1931 r. nr WI/10741/30, została ustalona na
9,50 m, wobec czego n a k ażd ą oś wagonu nor­
malnego p rzyp ada 4,75 m;
2) w celu u stalen ia długości pociągu to w a­
rowego, dla zorientow ania się czy ten pociąg
178
Dziennik Urzędowy, Póz, 113 i 114.
Nr 23.
zm ieści się na pewnym torze, należy, stosownie
do zasady w skazanej w ust. 1), w yrazić najpierw
długość pojedynczych jednostek znajdujących
się w pociągu w ta k zw anych „osiach oblicze­
niowych" przyjm ując, że:
a) w szystkie w agony tow arow e z rozstę­
pem osi skrajn ych do 5 m m ają po 2
„osie obliczeniowe", a zatem , że długość
każdego takiego wagonu w ynosi 2.4,75 =
j
= 9,50 m;
b) w szystkie w agony tow arow e z rozstę­
pem osi skrajnych ponad 5 m m ają po 3
„osie obliczeniowe", a zatem , że długość
każdego takiego wagonu w ynosi 3.4,75 =
= 14,25 m;
c) w agony o w yjątko w o dużych w ym ia­
rach (4 i 6-cio osiowe ogólnej długości
ponad 18 m jak : PPks, PPkss, PPg) m a­
ją po 4 „osie obliczeniow e", a zatem , że
długość każdego takiego wagonu w yno­
si 4.4,75 = 19 m;
d) w szystkie parow ozy w raz z tendram i
włączone do pociągu (pociągowy, przy-
przęgowy, popychający, zimny) m ają po
5 „osi obliczeniowych", a zatem długość
parowozu w raz z tendrem 5.4,75 =
^ 25 m);
e) sam tender ma 2 „osie obliczeniowe",
a zatem , że długość jego w ynosi 9,50 m;
f) przy ładunku, um ieszczonym na parze
wagonów, których zd erzaki się nie sty­
k ają, ilość „osi obliczeniowych" odpo-
. w iadających takiem u zespołowi, okre­
śla się przez podzielenie rzeczyw istej
długości zespołu przez 4,75.
3) skład pociągu w „osiach obliczenio­
w ych" otrzym uje się przez zesum owanie w szyst­
kich „osi obliczeniowych" danego pociągu, dłu­
gość zaś pociągu w m etrach u stala przez pomno­
żenie tej sum y ilości „osi obliczeniowych" przez
4,75,
4) w § 23 Przepisów nr R 1 najw iększe skła­
dy pociągów tow arow ych są podane w „osiach
obliczeniowych",
5) w raportach z jazdy, ilości osi pociągu
n ależy podaw ać w formie ułam ka: w liczniku —
rzeczyw ista ilość osi, a w m ianowniku — ilość
„osi obliczeniowych",
6) przy zapow iadaniu pociągów n ależy po­
daw ać ilość „osi obliczeniowych",
7) przy obliczaniu przebiegów osi oraz w e
w szelkich w yk azach n ależy w skazyw ać rzeczy­
w istą ilość osi.
Nr R. O. II. 50/15.
114,
Zarządzenie Ministra Komunikacji z dnia 31
maja 1939 r, o uzupełnieniu Instrukcji o w y­
dawaniu ostrzeżeń drużynom pociągowym
(nr R 45).
W Instrukcji o w ydaw an iu ostrzeżeń dru­
żynom pociągowym (nr R 45) n ależy:
I. W § 1 um ieścić nowy ustęp (1) n astę­
pującej treści:
„(1) W szystkie żądania w yd aw an ia ostrze­
żeń czasow ych o zwolnieniu biegu pociągów w
zw iązku z w ykonyw anym i na torach robotami
owinny być uzgadniane zaw czasu przez służ-
ę drogową lub elektrotechniczną z oddziała­
mi ruchow o-handlow ym i na okres dwu tygod­
niowy.
W yjątek stanow ią żądania zw olnienia b ie­
gu pociągów spowodowane w ypadkam i n agły­
mi, które jako nieprzew idziane nie mogły być
uzgodnione z oddziałem ruchowo-handlowym ".
II. W § 1 w ust. (2) w w ierszu pierw szym
na str. 4 skreślić od słów: „stacje i posterunki
blokowe" do końca ustępu, natom iast um ieścić:
„adresując go:
1) na liniach jednotorowych:
a) do sąsiedniej technicznie czynnej stacji,
położonej z drugiej strony przeszkody,
oraz do tych stacyj położonych najbli­
żej przeszkody z obydwu kierunków
odcinka, które w m yśl w ykazu zam iesz­
czonego w części I dodatku do służbo­
w ego rozkładu jazdy pociągów, obowią­
zane są w yd aw ać drużynom pociągo­
w ym rozkazy szczególne,
b) również do dalszych stacyj w yznaczo­
nych do w yd aw an ia rozkazów szczegól­
nych z obydwu kierunków , jeżeli na
nich jeet rozkładowo przew idziany o stat­
ni postój jakiegoś pociągu biegnącego
w kierunku przeszkody,
c) do stacji pośredniej, położonej pomiędzy
przeszkodą i stacją w yznaczoną do w y ­
d aw ania rozkazów szczególnych na d a­
nym odcinku, jeżeli niektóre pociągi
rozpoczynają bieg na tej stacji;
2) na liniach dwutorowych jeżeli ostrze­
żenie dotyczy jednego toru:
a) do sąsiedniej technicznie czynnej stacji
oraz do stacji wyznaczonej do w yd a w a­
n ia rozkazów szczególnych n a danym
odcinku pociągom kursującym po tym
torze w kierunku przeszkody,
b1 również do dalszej stacji wyznaczonej
do w yd aw an ia rozkazów szczególnych,
jeżeli n a niej jest rozkładowo p rzew i­
dziany ostatni postój pociągu biegn ące­
go po tym torze w kierunku przeszko­
dy,
c) do stacji pośredniej, położonej pom ię­
dzy przeszkodą i stacją w yznaczoną do
w yd aw an ia rozkazów szczególnych na
danym odcinku, jeżeli niektó re pociągi
kursujące po tym torze rozpoczynają
bieg na tej stacji;
3)
Na liniach dwutorowych jeżeli ostrze­
żenie dotyczy obydwóch torów lub toru czyn­
nego, przy zamkniętym dla ruchu pociągów dru­
gim torze:
według w skazów ek podanych w pkt. 1) dla linij
jednotorowych".
Nr 23.
Dziennik Urzędowy. 114, 115, 116 i 117.
116.
179
D otychczasow ą num erację ustępów (1) —
(3) zam ienić na now ą (2) — (4).
III. W § 2 uzupełnić ust. (4) słowami:
,,Do czasu otrzym ania wspomnianego w yżej
zaw iadom ienia, zaw iadow ca (dyżurny ruchu)
stacji w ysyłającej pociągi na zagrożony szlak
jest obow iązany zatrzym yw ać w m yśl postano­
w ień ust. (3) i (4) § 55 Przepisów Ruchu (nr R 1)
te pociągi nie m ające rozkładowego postoju na
danej stacji, które nie otrzym ały o strzeżen ia”.
IV. W § 3 uzupełnić ust. (1) jak następuje:
„Na odcinkach, na których ruch pociągów
odbyw a się tylko jednym parowozem lub po cią­
gi przeprow adzane są przez jednego i tego s a ­
mego pilota (ust. (3) § 21 Przepisów ruchu
nr R 1), a stacja końcow a jest zam knięta dla
ruchu technicznego, stacja początkow a biegu
pociągu obow iązana jest w yd ać drużynie pocią­
gowej rozkaz szczególny i na jazdę powrotną.
Na odcinkach linii lub na liniach, na których
ruchem pociągów kieru ją odcinkowi dyspozy­
torzy ruchu (system dyspozytorski), w ydaw anie
rozkazów szczególnych normuje Instrukcja dla
odcinkowych dyspozytorów ruchu”.
V. W § 4 um ieścić now y ustęp (4) treści
następującej:
„(4) Z arządzenia w ydan e ze w skazaniem
term inu w ażności w ym agają również odwołania
w celu uniknięcia nieporozum ień".
Zarządzenie Ministra Komunikacji z dnia 12
czerwca 1939 r. o zmianie terminu wejścia w ży­
cie trzeciego wydania Przepisów Sygnalizacji
na Kolejach Polskich nr E 1,
Term in w ejścia w życie 3-go w ydania P rze­
pisów Sygn alizacji na Kolejach Polskich nr E 1,
ustalony zarządzeniem M inistra Komunikacji
z dn. 14 w rześn ia 1938 r. nr U. Z. III-44/9 (Dz.
Urz. M. K. nr 8 z 1939 r., poz. 35) na dzień 1 lip ­
ca 1939 r. przesuw am na dzień 1 lutego 1940 r-
Nr
U.
Z.
III-44/7.
DZIAŁ MECHANICZNO-KOLEJOWY.
117.
Zarządzenie Ministra Komunikacji z dnia 26 ma­
ja 1939 r. o premiowaniu pracowników wydzia­
łów mechanicznych w dyrekcjach okręgowych
kolei państwowych.
Na podstaw ie § 10 rozporządzenia R ady
M inistrów z dnia 1 stycznia 1934 r, o uposaże­
niu pracow ników przedsiębiorstw a „Polskie
Nr R. O. II. 50/55.
Koleje Państw ow e" (Dz, U. R. P. nr 4, poz. 24)
zarządzam co następuje:
§ 1. Pracownikom w ydziałów m echanicz­
nych w dyrekcjach okręgow ych kolei państw o­
wych, wym ienionym w § 2 niniejszego zarząd ze­
nia przyznaje się nrem ię za:
DZIAŁ BUDOWY I UTRZYMANIA KOLEI.
(1) obniżenie °/o chorego taboru, lub u trz y­
m anie go w w ysokości ustalonej przez M inister­
stwo K om unikacji;
115.
(2) zm niejszenie ilości spóźnień pociągów
Zarządzenie Ministra Komunikacji z dnia 2
z przyczyn zależnych od służby m echanicznej;
czerwca 1939 r. o uchyleniu mocy obowiązującej
(3) zm niejszenie lub co najmniej utrzym y­
rozporządzenia Ministra Komunikacji z dnia 10
w anie w ydatkó w z dz. 2 rozdz. 4 i 5 w grani­
września 1930 r. nr V-4/2558/30 w sprawie w y­
cach odpowiednich kred ytów lub m ierników
dania
„Regulaminu Pogotowi Drogowych
w yznaczonych przez M. K.
P.K.P.“ oraz „Przepisów o uposażeniu Pogoto­
§ 2. W prem ii określonej w zarządzeniu ni­
wi Drogowych P,K.P.“.
niejszym uczestniczą:
1) pracow nicy techniczni: naczelnik służby
Niniejszym uchylam moc obow iązującą roz­
porządzenia M inistra Komunikacji z dnia 10 m echanicznej, jego zastępcy, kierow nicy dzia­
w rześnia 1930 r. nr V-4/2558/30 w spraw ie w y ­ łów, starszy kontroler m echaniczny, kontrole­
dania „Regulam inu Pogotowi Drogowych P.K.P” rzy m echaniczni i inni pracow nicy techniczni,
oraz „Przepisów o uposażeniu Pogotowi Drogo­ zatrudnieni w w yd ziale m echanicznym ;
w ych P.K.P.” (Dz. Urz. M. K. nr 24 z r. 1930,
2) pracow nicy biurow i i inni pracow nicy
nietechniczni zatrudnieni w w yd ziale m echa­
poz. 192).
Zarządzenie niniejsze wchodzi w życie nicznym.
§ 3. Prem iowane są w yd atk i z rozdziału
z dniem ogłoszenia.
budżetowego 4A, 4B, 4C i 5.
Nr U. M. XV-5/12.
§ 4, (1) M inisterstw o Komunikacji w yz n a­
cza poszczególnym dyrekcjom dla celów p re­
m iowania:
180
Dziennik U rzędowy.
Poz. 117.
Nr
21
1) staw ki kred ytow e dla poszczególnych
rozdz. budżetow ych w ym ienionych w § 3 niniej­
szego zarządzenia;
2) ryczałtow e staw ki prem iowe;
3) przeciętne m iesięczne normy chorego
taboru;
4) ilość spóźnień pociągów z przyczyn z a­
leżnych od służby m echanicznej.
(2) W yznaczone staw ki kredyto w e zaw ie­
rają w szystkie w yd atk i zaliczone na poszcze­
gólne rozdziały, p aragrafy i pozycje na podsta­
w ie istniejących przepisów i zarządzeń. S taw k i
kredytow e mogą być w yznaczone na jednostki
przebiegu i p racy taboru, na jednostki nap raw y,
lub ryczałtow o na okres m iesięczny.
(3) S taw k i kredytow e dla poszczególnych
dyrekcyj w yznacza M inisterstw o Komunikacji
z uw zględnieniem w arunków ich p racy i m ożli­
w ych do osiągnięcia w yników gospodarczych.
(4) Przebiegi oraz p race parowozów i w a ­
gonów motorowych, przydzielonych i przydele-
gow anych do danej dyrekcji oraz przebiegi w a ­
gonów w pociągach osobowych i tow arow ych
na teren ie danej dyrekcji, dla której będą w y ­
znaczone staw k i kredytow e, przyjm uje się w e ­
dług danych statystyczn ych obliczonych przez
w łaściw e organa statystyczne.
§ 5, (1) Prem ię za każd y m iesiąc spraw o­
zdaw czy oblicza się podług następującego
wzoru:
P = - Ą 00 (100 ± k. r.) • (a + b + c + d + e)
którego symbole oznaczają:
P — zarobiona prem ia w zł;
A — ryczałto w a m iesięczna staw k a p re­
m iowa w zł;
n = 5 — ilość współczynników objętych
drugim naw iasem ;
k — współczynnik rów nający się 5 przy
przekroczeniach w yznaczonycn kredytów , zaś
rów ny 1 przy uzyskan ych oszczędnościach k re ­
dytów ;
r — procent (w jednostkach) przekroczenia
lub oszczędności osiągniętych w m iesiącu spra­
w ozdawczym łącznie z rozdziałów 4A, 4B, 4C
i 5 w stosunku do kw ot obliczonych na podsta­
w ie w yznaczonych staw ek kredytow ych;
a — współczynnik chorych parowozów;
b — współczynnik chorych w agonów oso­
bowych;
c — współczynnik chorych wagonów tow a­
rowych.
W spółczynniki a, b i c oblicza się dla k a ż ­
dego rodzaju taboru oddzielnie według następu­
jących wzorów:
dla L n 7 1 n
1 n
6 Ln
5 dla I. n < 1 n
2
)
1n
których sym bole oznaczają:
1)
Ln — w yznaczona przeciętn a norm a w °/o
chorego taboru dla poszczególnych rodzajów;
ln — osiągnięty w m iesiącu spraw ozdaw ­
czym p rzeciętn y procent chorego taboru po­
szczególnych jego rodzajów.
d — współczynnik ilości spóźnień pociągów
z powodu zepsucia się parowozów i wagonów
m otorowych;
e — wsnółczynnik ilości spóźnień pociągów
z powodu zepsucia się wagonów osobowych
i tow arow ych.
W spółczynniki d i e oblicza się oddzielnie
d la w ym ienionych rodzai spóźnień pociągów
według następującego w zoru:
sn
Sn
1 +
którego symbole oznaczają:
Zn • on
Sn — w yznaczona ilość spóźnień pociągów
z przyczyn zależnych od służby m echanicznej
z powodu zepsucia się parowozów i wagonów
m otorowych przy obliczeniu w spółczynnika d,
lub z powodu zepsucia się wagonów osobowych
i tow arow ych p rzy obliczeniu w spółczynnika e;
sn — rzeczyw ista ilość spóźnień pociągów
z przyczyn zależnych od służby m echanicznej
z powodu zepsucia się parowozów i wagonów
motorowych, przy obliczaniu w spółczynnika d,
lub z powodu zepsucia się wagonów osobowych
i tow arow ych przy obliczaniu w spółczynnika e;
Zn — współczynnik w yznaczony przez M i­
nisterstw o Komunikacji.
(2) P rzy oszczędnościach w stosunku do
staw ek kredyto w ych i dodatnich współczynni­
kach ma zastosow anie w e wzorze do obliczenia
prem ii znak + (plus), p rzy przekroczeniach
znak — (minus).
(3) Procent r i w spółczynniki a, b, c, d, e
oblicza się z dokładnością do dwóch m iejsc dzie­
siętnych.
(4) Je ż e li w e wzorze wym ienionym w u stę­
pie (1) suma składników członu (100 + k . r) lub
członu (a+ b + c + d + e) ma w artość ujem ną, to
prem ii nie w yp łaca się za dany m iesiąc obra­
chunkowy.
§ 6. (1) Prem ie pracow ników w ydziałów
m echanicznych w d yrekcji w yp łaca się z k re d y­
tów na w yd atk i rzeczow e rozdziałów 4A, 4B,
4C i 5. W ypłaconą prem ię zalicza się na w y ­
d atki rzeczow e poszczególnych rozdziałów bud­
żetow ych proporcjonalnie do w ysokości tych
w ydatków .
(2)
Prem ię określoną niniejszym i p rzep is
mi w yp łaca się nie później aniżeli w trzecim
m iesiącu po m iesiącu obrachunkowym .
§ 7. (1) Ogólną kw otę prem ii obliczoną po­
dług postanowień § 5 dzieli się w pewnym sto­
sunku procentowym na dw ie części, z których
jedną przeznacza się dla pracow ników technicz­
nych w ym ienionych w § 2, pkt. 1 niniejszego z a­
rządzenia, a drugą dla pracow ników biurowych
w ym ienionych w § 2, w pkt. 2 niniejszego z a­
rządzenia.
Nr 23.
Dziennik
U rzędow y.
Poz. 117, 118 i 119.
DZIAŁ ZASOBÓW.
118.
181
Procentow y stosunek podziału ogólnej kw o ­
ty zarobionej prem ii pomiędzy pracow ników
technicznych i biurow ych ustali M inisterstw o
Komunikacji osobnym zarządzeniem .
(2) Prem ię p rzyp ad ającą dla pracow ników
technicznych zatrudnionych w w yd ziale m echa­
nicznym d yrekcji dzieli się pom iędzy nich w e ­
dług specjalnego klucza ustalonego przez M ini­
sterstw o Komunikacji.
Klucz ten określa granice udziałów p rzy­
padających poszczególnym pracownikom zależ­
nie od w ykonyw anych przez nich czynności.
(3) N aczelnikom służby m echanicznej po­
zostaw ia się praw o regulow ania prem ii w g ra ­
nicach ustalonych kluczem oraz rozdziału p re ­
mii pom iędzy pracow ników biurow ych według
indyw idualnych zasług poszczególnych pracow ­
ników;, w granicach kw ot przyp adających dla
tych pracowników.
§ 8, Pracownikom pobierającym dodatek
funkcyjny, zm niejsza się prem ię o kw otę równą
połowie dodatku funkcyjnego, należnego za d a­
ny m iesiąc, najw yżej jednak o połowę premii.
§ 9. (1) Pracow nicy, którzy z powodu cho­
roby lub urlopu płatnego oraz z powodu dele­
gacji nie pełnią sw ych obowiązków w w ydziale
m echanicznym d yrekcji przez czas dłuższy niż
dw a m iesiące, przestają uczestniczyć w prem ii
po upływ ie tego okresu.
(2) W innych przypadkach niepełnienia
służby, pracow nik traci prawo do prem ii od dnia
zaprzestania służby.
§ 10, (1) Je ż e li uczestnik prem ii z jak ich ­
ko lw iek powodów nie bierze udziału w premii
i na. jego m iejsce nie jest w yznaczony zastępca,
to przyp ad ającą mu prem ię w łącza się do ogól­
nej sumy prem ii i dzieli się pom iędzy pozosta­
łych uczestników.
(2) W razie stw ierdzenia niedbałego w yk o ­
nyw ania obowiązków służbowych przez po­
szczególnych pracow ników w pewnym m iesią­
cu, w inni mogą być częściowo lub całkow icie
pozbaw ieni prem ii za ten m iesiąc.
(3) Zastępców naczeln ika służby m echa­
nicznej, kierow ników działów, st. kontrolera
i kontrolerów m echanicznych, może pozbawić
prem ii dyrektor kolei państw ow ych na wniosek
naczelnika służby m echanicznej, pozostałych
zaś pracow ników , naczelnik służby m echanicz­
nej.
§ 11, Ujemne prem ie nie podlegają p otrą­
ceniu z dodatnich prem ii następnych m iesięcy.
§ 12, Z arządzenie niniejsze wchodzi w ży­
cie z dniem 1 lipca 1939 r.
Nr M M P. 383/4/39.
Zarządzenie Ministerstwa Komunikacji z dnia
12
maja
1939
r. o cenniku badań wykonanych
w Centralnym Laboratorium Badawczym P.K.P.
dla osób i instytucyj obcych.
M inisterstw o Komunikacji uniew ażnia n i­
niejszy cennik badań ogłoszony w Dz. Urz. M.
K. nr 2, poz. 14 z dnia 10 stycznia 1938 r. i w za-
mian w prow adza nowy cennik zatw ierdzony
przez d yrekto ra departam entu mechanicznego
dnia 8 m aja 1939 r.
Cennik ten będzie w ydany oddzielnie dru­
kiem pod tytułem : „Cennik badań w ykonanych
przez C entralne Laboratorium B adaw cze P.K.P.
dla osób i instytucyj obcych".
Nr MZ. XII. 987/28/29.
119-
Okólnik Ministerstwa Komunikacji z dnia 26 ma­
ja 1939 r. nr 44 o zamówieniach zastępczych dla
Stoczni Gdańskiej.
Dla możności prow adzenia ścisłej kontroli
zamówień zastępczych, w ydaw anych Stoczni
G dańskiej na podstaw ie zarządzenia M inistra
Komunikacji z dnia 8 w rześnia 1937 r. (Dz. Urz.
M. K. nr 42, poz. 379), n ależy do sprawozdań,
zgłaszanych na podstaw ie punktu IV pow yższe­
go zarządzenia dołączać odpisy rachunków
Stoczni za w ykonaną dostawę.
G dyby do najbliższego term inu spraw o­
zdawczego dostaw a nie była w ykonana, to z a ­
m iast rachunków, w przyp adkach wym ienionych
w punktach II a, II b i II d w yżej w ym ienione­
go zarządzenia, n ależy dołączać odpisy w yd a­
nych Stoczni zamówień, w których powinny być
w ym ienione: data i nr, przedm iot dostaw y, su­
ma, term in płatności i sposób uregulow ania n a­
leżności.
W przypadkach, wym ienionych w punkcie
II c w skazanego zarządzenia, należy dołączać
do spraw ozdań: odpis w ezw an ia do Stoczni
o złożeniu oferty, odpis odmownej odpowiedzi
Stoczni oraz odpis zam ówienia, w ydanego innej
firmie.
Spraw ozdania (w ykazy) oraz odpisy r a ­
chunków, zam ówień i pism, należy zgłaszać w 2
egzem plarzach.
Nr MZ. X. 932/80/39.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin