Monitor Polski 1986 nr 29.pdf

(5755 KB) Pobierz
,
,
~'
/
,~
."~
.,
!
"
.
MO
·
ITOR
POLSKI
N
/
DZIENNIK
URZĘDOWY
'
Warsząwa,
<
POLSKIEJ RZEC·ZYPOSPOLlTEJ
,
LUDOWEJ
października·
dnia l
1986
f.
/Nr
29
/
,
'
TRESC:
Poz.:
UCHWAŁY
,
204 -
205
206
207
208
z
dnia
formy
- z dnia
- z dnia
- z dnia
- z
dnia
SEJMU.P
,OLSKIEJ
RIECZYPOSPOLI.TEJLUDOWEJ:
29
września
·
1986
r,
w
sprąwle rządowego
Raportu
'
,o
przebiegu
i
wynikach
wdrażania
re-
gospodarcZej
w
latach
1981-1985,
..
i
i
29
września
1986
'
r.
w
''
sprawie
odwQłanla
ministra górnictwa
,
i
~ergetyki
,
I
ł
I
2~ września
1986
t,
W
sprawIe
powołanIa
mInistra górnictwa
i
energetyki
'
I
'
I
I
29
września
.1986
r. w sprawie
odwołania
mlnistra
~kultury
I sztuki
,I
29
~rześnia
'
1986
r.
'w
'sprawie
powolania ministra kultury I sztuki
I
UCHWAŁY
333
335-
335
335
335
209 -
210 -
.
211 -
MINISTROW:
nr 143 z dnia 23 \\(Tzesma
1986
r.zmienlająca uchwalę
w
.sprawie
zasad wynagradzania pracow-
ników' administracyjnych i
obsługi
zatrudnionych w Instytucjach I placowkach upowszechniania
kultury
.
,
nr 144
~
dnia
13
września
1986
-l.
zmieniająca uchwałę
w sprawie
,
określenia wysokośCi
sta/wek
wynagrodzenia zasadniczego oraz
wysokości,
'rodzajów
I zasad przyznawania dodatków do wyna-
grodzeni,a pracowników
,
upowszechniania kultury
,
I
"
nr
146 ;
dnia
26
w.rze$nla
1986
'
r.
wsprawi~
zasad przewozu
ładunków
pocztowych kolejami
RADY
336
336
I
lA
RI
ĄDZ
ENIA:
212 - Ministra Pracy,
Płac
'
l Spraw Socjalnych z
dńia
17
września
1986
r. w sprawie
określenia
zawodów
,
deficytowych
~
,
213 - Ministra Zdrowia
i
Opieki
Społecznej
z dnia l
września
1986
r. w sprawie zasad przyznawania
kart zaopatrzenia dla osób chorych, kobiet
ciężarnych
l
zasłużonych
krwiodawców
338
'
.
J"
339
204
,UCHwAtA
SEJMU POI,.SKIEJ RZECZypoSpdUTEJ LUDOWEJ
....
I
z dnia
29
września
'
1986 r,
,
w sprawie
rządowego
Raportu
p
.przebiegu
I
wtnikac~
Sejm Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej po rozpatrze-
niu
rządowego
Raportu o przebiegu i wynikach
·
wdrażania
'
ref~rmy
gospodarczej
'
w latach
1981-1985
stwierdza, co
_.nastę
puje:
wdrażania
reformy gospodarczej w latac!.I
1981-1985.
Sejm stoi niezmiennie na stanowisku,
że
zapo
,
w
1981
r. reforma gospodarcza
.ma
his to-
ry~zne
znaczenie,
'warunkując
rozwiązanie
',
stojących
przed
'
państwem złożonych
problemów ekonomicznych,
społecznych
i
politycznych.
Istotną cechą
reformy jest
jej
społ.eczny
charakter,
wyrażający. się
w
rozwiązaniach
demokratyzujących
system
·
planowania i w. rozwijaniu
,
wszelkich form
samorządu.
Jednym z podstawowych za-
łożeń
reformy
stało się umiejętne
kojarzenie strategicz-
nego planowania centralnego z
inicjatywą
i
samodżiel-
nością przedsiębiorstw.
'
.
L
czątkowana
poprawa sytuacji w gospodarce w latach
1982-1985.
W niektórych dziedzinach gospodarki
była
ona niezado-
walająca
i
niewspółń1ierna
do
istniejących
potrzeb oraz
aspiracji
społecznych,
ale jednak
wyraźnie świadcząca
'o
odwróceniu niekorzystnych tendencji w produkcji oraz
w bilansowaniu
,
podaźy
i popytu.
Założenia
reformy
były
'
formułowane
w przekonaniu,
że
sytulltja ekonomiczna
i
społeczna
.
będzie
trudna, ale jednak
łatwiejsza
od
tej,
Jaka
mlała
miejsce w
początkowym
CJ
kresie
wprowadza-
nia reformy.
.
Uwzględniając
całokształt
dotychczasowych
doświad­
czeń,
.
Sejm potwierdza
prawidłowość przyjętej
linii
feto'
formy.
-
Sejm Polskiej Rzeczypospolitej
'
Ludowej,
dokonując
oceny S-letniego
.
okresu
wdrażania
reformy gospodarczej,
!
bierze
pod
uwagę
niezwykle trudne
'
war\lnki, w jakich
przyszło dokonywać przekształce,ń
mecQ.anizmów futlkcjo-
nowania gospodarki. Mimo
że
reforma
wdrażana
jest przy
.
ogromnych barierach rzeczowych i barierze
.handltJ
za-
.
granicznego,
spotęgowanej
przez restrykcje;
.
obroniła się
ona,
'nie,
zatracając
swego podstawowego charakteru:
OgÓlnie
pozytywną ocenę
llotwierdza
przede wszystkim
Podstawowe
założenia
i
"
zasady zmian systemowych,
zawarte w
uchwałach
IX Nadzwyczajnego Zjazdu Polskiej
Zjednoczonej Partii
Robo~niczej
oraz w ustawach, Sejm
potwierdza jako
odpowiadające
potrzebom gospodarki
oraz
oczekiwaniom
społeczeństwa.
Wygasanieekstensyw-
nych
'
czynników
.
wzrostu,
postępująca
dekapitalizacja.
duże zadłużenie, trudności
w handlu zagranicznym i nara-
stające.
wyzwania cywilizacyjne w
dzierlzinie
'postępu
technicznego
nakazują
zintensyfikowanie
c1otychczaso-
wych
działań
na rzeci przyspieszenia
Wprowadzaniare~
formy w kierunku jej docelowych
ro~wil\zań.
,"
"',:..-
~o_n_~_o_r_P_o_l_sk_i
__
__
________________________
~
__
.
N_r
2_9
--
334·_________________________________
----~P~o~z~.~2~04
·
.'
,~
III. Sejm popiera
ogóln~
kierunki
przekszta łceń
'
wy-
rażonych
w
rządowym
Raporcie o przebiegu
i
wynikach
wdrażania
reformy gospodarczej
_
w latach
1981-1985_
Obecnie
ni
e
zb
ędne
gruntowne prace
Rządu
nad kon-
kretyzacją
koncepcji drugiego etapu reformy, którego
Faktem o zasadniczym znaczeniu
społeczno-politycz­
istotą
powinno
być
wprowadzenie
sk-uŁecznego.
proetek.
nym jest poparcie. jakiego
udzielił
reformie X Zjazd
_tywnościowego
mechanizmu ekonomicznego.
wywołują­
Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej.
opowiadając się
cego przymus ekonomiczny.
za jej
nieodwracalnością
oraz za
przejściem
do drugiego
Podstawą
.
kształtowania
tej koncepcji
.
•powinna
pyć
jej etapu. Sejm
w
dalszym
ciągu będzie stać
na
straży
wnikliwa
.analiza
dotychczasowych' przekształCeń
syste-
przestrzegania
określonych
w przepisach 1ilrawa podsta- mowych. Punktem
wyjścia
dla takiej
'
analizy" Itloze
byĆ
wowych zasad reformy.
inspirując dalszą intensyfikację
Raport i zawarte w nim wnioski kierunkowe, z
,uwzględ­
ich ulepszania.
nieniem decyzji o potr7;ebie zdecydowanej intensyfikacji
II.
Oceniając
dotychczasowy okres
wdrażania r~for.
reformy gospodarcze j
oraż
'"'racjonalizacji
struktur gosPO"
.--'
.....
my Sejm
uważa. że
prawne jej podstawy
umożliwiły
two-
darki.
.
Opowi
a
dając się
za zdecydowanie
większym niż
dQ-
rzenie nowego systemu funkcj
onowania
gospodarki.
Zna~
czące
uspra wnienia
,uzyskano
w
usp
oł e
cznieniu
pl
ano-
,tychczas
pod
po
rządkowaniem działań
w
ży.ciu
gospodar-
wania oraz we
wzro
ś
cie upraw
n
i
e
ń
i
s
a
m
od
zielności
finan- czym wymogom ekonomicznym, Sejm:
sowej
s
a
morządu
terytori
alnego.
Duży. chociaż
.
wciąż
~
- popiera wprowadzanie do gospodarki przymusu eko-.
jeszcze
niewystarczający
;
jest
pos tę p
w usamodzielnianiu
\
nomicznego jako
środka
wyzwalania
aktywności,
inno·
przedsiębiorstw.
ich' samofin
ansowaniu
i
s
amorządnoś ci.
wacyjnoscl
I
efektywności;
wyrazem
'tego
powinno
'
-.
być wyr
a
źn
e
powiązani
e
dochodów i
płac
z efektami
~
Do niekorzystnych zjawisk
zaliczyć n
a
leży:
pracy,
niewyst
arczającą
'
p
opra wę
w
wnowa żeniu
rynku. co
- popiera
int
e
nsyfikację działań
na rzecz
uporz
ądkowa.
uniem
ożliwia
stworzenie sprawn
ych
mechanizmów sa-
nia .inwestycji, wzrostu ekSportu, przyspieszenia
po~
moregulacji: brak tych mechanizmów
ograniczał
m.in.
st
ę
pu
technicznego, równowagi rynkowej i finansowej,
post
ę
p
w doskonaleniu planowania
ora~
zakres
urealnienia amortyzacji i
przeciwdziałania
dekapitali-
i usprawnianie form centralnego
odd
z
iaływania
na
zacji. ograniczenia dotacji, jako
niezbędnych
warun-
prz
e
dsi
ę
bior'stwa,
ków
prawidłowego działania
mechanizmów ekonomicz-
niepowodzenia w
reform ow
ar~iu
cenotwórstwa, utrzy-
nych
pobudzających efektywność,
mywanie
się
zasad cenotwórs twa,
które
nie
zmuszają
do
obni
żki
kosztów, popraw y
j
akoś
ci
i wzrostu pro- - uznaje
potrzebę
wykorzystani'8 takicp. czynników
zwią­
zanych z
równowagą.
jak: racjonalizac'ja procesu
dukcji.
inwestycyjnego. racjonalizacja struktury produkcji
-
'
niepowodzenia w polityce inw
estyc yjnej,
co
·nie
sprzy-
i szeroko rozumianego
wypływU pieniądza
w systemie
j
a
ło
optymalizacji
struktury gospodarki.
budżetu
i banków.
.
- nieko
rzystne
ograniczenie redystrybucyjnej funkcji
Polityka gospodarcza musi w zdecydowanie
więk­
budżetu
w wyniku utrzymywania
się dużych
rozmia-
szym
niż
dotychczas stopniu
być ppdporządkowana
wy-
rÓw dotacji i ulg dla sfery materialnej
;
zwiększało
to
mogom
równoważenia
gospodarki. bez czego
'
nie
można
-
presję
na rzecz poszukiwania coraz to nowych
źródeł
.
dochodów dla
budżetu, kreując
fiskalizm i ogranicza-
będzie uzyskać postępu
w
efektywności.
Narastające
wyzwania cywilizacyjne
zmuszają
do
jąc stymulującą rolę
.
olityki finansowej.
p
-
c
ste
zmiany instrumentów ekonomicznych, a zwfasz- szczególnej. troski o zdecydowanie bardziej
niż
.
dotych-
cza
r
eguł
finansowych,
skIacające
horyzont planowa- czas sprawne mechanizmy tworzenia i... upowszechniania
-
postępu
technicznego.
nia
W
przedsiębio
r
stw
ach,
W obecnej sytuacji
zwięks~jmie
eksportu staje
się
-
niewystarczającą selekcyjną funkcję
rynku - wyni-
coraz
niezbędniej~zą potrzebą
rozwoju gospodarki naro-
kającą
z nierównowagi - oraz brak
proefektywnościo­
wego przemieszczania
siły
'
roboczej, zasobów material- dowej. Dlatego Sejm akcentuje
konieczność
doskonalenia
tych wszystkich
ro.związań
systemowych, które
słuźyć
nych i inwestycji.
.
winny pobudzaniu orientacji proeksportowej:
brak mechanizmów
wywolujących
dostatecznie sku-
'
Dotychczasowy dorobek organów
samorządu
daje do-
teczne motywac'je do
'
wdrażania postępu
technicznego
stateczną pods'tawę
do uznania,
że
intensyfikacja
działań
i
zwię kszania
eksportu,
./
doskonalenia reformy
'
gospodarczej powinna
iść
w parze
-
nieskutecznoś.ć
polityki
płacowej,
z umacnianiem pozycji i ochrony
uprawnień samorządu
~ utrzymujące
się
w
.
gospodarce
.
praktyki monopoli-
pracowniczego.
styczne,
lekceważące
wymogi
efektywności
owe, two-
,IV.
Sejm stwierdza,
że
jednym z
i
stotnych
zadań
po-
r~ące
tendencje partykularne w zakresIe inwestycji
zostaje nadal
kształtowanie
,
nowej
jakościowo świado­
i
płac
oraz ulg
i
dotacji.
.
mOSCI
społecznej, sprzyjającej
przeprowadzaniu zmian
Wszystko to
uniemożliwiało
intensywniejszy rozwój i
unowocześnianiu
gospodarki. szukanie
społecznego
po-
gospodarki narodo:wej. Nadal
utrzymywały się
zjawiska parcia dla
'
reformy. Uruchomienie
społ
e
cznej 'aktywności
inflacyjne.
i dalszy rozwój twórczej inicjatywy obywateli na wszyst-
Sejm zwraca
uwagę. że
w
części
gospodarkinaro- kich stanowiskach pracy jest
niezbędnym
warunkiem po-
dówej
za
~
ady
reformy nie
jeszcze w
pełni
stosowane. wodzenia drugiego etapu reformy gospodarczej.
Przyczynia
się
to do podtrzymywania starych. 1>rakty.k
M
aj
ąc
to na uwadze. Sejm Polskiej Rzeczypospolitej
partykularnej walki o
środki
inwestycyjne i
pła<;e,
'
co Ludowej zwraca
się
do wszystkich organów
i
instytucji
w
'
negatywny sposób
oddzia
ł
uje
na
pozost
a
łe
sfery
o
podj
ę
ci
e
działa
ń
na rzecz szerokiej popularyzacji w
gospodarki.
społeczeństwie
wiedzy ekonomicznej oraz zasad nowego
\.
-
systemu ekonomicznego. Konsekwentnie doprowadzona
do kOlica reforma gospodarcza jest
sprawą
"\vszystkich
Pol
aków,
ich
wspólnego
wysiłku
w
imię pomyś ln
o
ści
narodu.
Marszałek
Sejmu:
R. Malinowsld
..
.
I:.
Monitor Polski
Nr 29
,
- , - -'
--
335
-
----~--------~--~-----
Poz,
205
,
?f'I/i
?ft7
I 208
"
.,
,
UCHWAtA
SE4MU
i
..
,pqi,SKlEJ
RZECZ \'
PU~POL.T.EJ
LUDOW EJ
"",'
"
,
'
..
.
.
!
z dnia
'
29
,września
1986
r.
W
I"
sprilwle
odwołanIa
minIstra g6rnlctwa l energetykI.
\
Sejm Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, nI! podstawie art.
31
ust. (
Kon!';tytllrii
Pnl~klej
Rzer7vn()!':n"li
tpi
Ludowej,
odwołuje
ObywatelI!
,
J
""
-
Czesława
Piotrowskiego
/.
'ze
stanowiska ministra górnictwa
I
energetykI.
/
Marszałek
Sejmu:
R.
MalinowskI
I
/,
I
/
UCHWAtA SEJMU POi:.SKIEJ RZECZYJlOSP.OLITEJ LUDOWEJ
',
O
I·,,'
',
-
, ,
z
dnia
29
w sprawIe
powołanhl
września
1986
r.
energetykI.
\.'
.
'
ministra górnictwa
Sejm
'
Polskiej RZEiczypospolltej Ludowej, na
podstl!~le
art.
31
ust. (
,
Konstytucji Polskiej Rzeczypospolite1 (udowej,
powołuje
,
Obywatela Jana
,I
.
;:'
Szll!chtę
na stan6wisko
,ministra
górnictwa
energetyki.
Marszałek
Sejmu:
R. Malinowski
207
UCHW AtA SEJMU POLSKIEJ
R~ECZYPOSPOLITEJ
LUDOWEJ
z dnia
29
w sprawie
l,
w:rześnia
1986
.
r.
"
odwołania
ministra kultury I sztuki.
Sejm Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, na podstawie art.
31
ust. (
Kons(ytucji Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. od,wolule
'
'Obywatela
Kazimierza
,
I
.~
2ygul~klego
~ztukl.
I
zp stanowiska ministra kultury
"
Marszałe1t
Sejmu:
R. J\1alinowskl
-208
UCHW AtA SEJMU POLSKIEJ RZECZYPOSPOLITEJ LUDOWEJ
"
z dnia
29
w sprawie
SejmPo~~kiej
września
1986
r.
pOWOłania
ministra
-
kultury
sztuki.
Rzeczypospolitej Ludowej, na podstawie art.
31
ust.
Konstytucji PolsKiej Rzeczypospolite! Ludowej,
powołuje
Obywatela
Ą,leksanclra
Krąwczuka
t
na
stanowisko
ministra kultury
I
sztuki.
Marszałek
Sejmu:
R. MaJinowskl
\
~
,
1~
{
ł
~;;
"
-'
.,'
.
.
,-
,
..
;
''-.
\
..
~
...
J
'
.
..•
.
"
~
....
~
.:
-
~,
.:.
..s.
U
.
onIT9r
Poiski
Nr
29
-
336 -
~~---~-----------------------------------
20~
Poz.
2091
210
-----------------------------------------;.
/
.'i
,
.
./'
UCHWAtA Nr
~
U3
.
RADY·
/
M~isXRO'W­
"
zmieniająca
l(
uchwałę
'
w
spray
'
zasad
~ynągrad~anla
'
pracóWliłk(,w'
,adm"lnistracyjnych
I
obsługi zatrudnloriyc!ł-:',-
'
.
' ..
w instytucjach
l
'
placówkach
,-upowszechniania
,kultury.
\
.
z
...
'
dnia
.
.23
września""'
1986
r •
.
'
.
.
,.1
,'l
I
',
::
.
r--'"·.
Na podstawie art.
79
Kodeksu pracy (Dz. U. z
1974
t,
Nr
24,
poz.
141,
z
1975
r. Nr
16,
poz.
91,
z
1981.
f •
.
Nr
6,
pozo
23,
z
1982
r: Nr
31,
poz.
214
oraz z
1985
r. Nr
20,
fos.
85
i Nr
35,
'
poz.
(62)
Rada Ministrów
ucąwala,
co
Ilastępuje:
-
f
i.
W
§
2,
w ust.
1
uchwały
nr
'
159
Rady Mimstrów
.
dnia
14
października
1985
r. w
sprawiez~sad
wyna-
gn
.adzania
.
.
pracowników. administracyjnych i
obsługi ~a­
trudnionych w instytuCjach
i
'placówkach upowszechn}a-
I
'
"
-.
'
.
,
.
nia kultury
'
(Monitor Polski Nr
36,
poz.
241)
.
pIst
1
otrzy~
muje brzm!enie:
_
,,1)
tabelę miesięcznych
stawek
.
wynagrooilnła
....;..
sadniczego w
wysokości
do
'
19000
zł,".
',.
- ' ,
'
•.
-~
T
z
§
2.
:
Uc;:hwała
wchodii w
życie
z dniem
mocą
od' dnia
1
wrźeśnta
.1986
r.
ogłos~e)lia
,
.
_~
:0
'~~,:~
.
'Prezes
Rady
Miniśtrów;Z.
~lO
z
ID;lleniająca
'
u~hwałę
d~ia
.
-
UCHWAtA Nr
144
RADY
,
MINISTROW'
23
września
~
1986
r.
-
'.
..
'
.
"
,-
."
\:,
.,
~
~"
.
.
.
',
w
sprawie
określenia.
·
wysokości
stawek
wynagrodzenia zi\Sadnlczego oraz
wysol5ołcl,
.
.,
.f,'~
rodzajów I zasa(l prz.yznawanla dodatków do wynagrodze.nia pracowników upowszechniania kUltury.
:....:
-.: ,,;
.
'-':,.'
',-'\
-
..
;;;.
....
,
,
:
,
.
.'
Na podstawie arf.
25
ust
4
ustawy z dnia
26
kwietnia
Stawki
godzino~e
'1984
r.
o upowszechnianiu kultury o"raz
'
o prawach i obo-
Lp.
Kategorie instruk!orskie
'
w
złotych
.
-
,
,
_
wiązkach
pracowników. upowszechniania kultury (Dz. U.
'
-
'
-2
1
3
Nr
26,
poz.
129)
Rada Ministrów uC,hwala, co
następuje:
,
§
1.
W
uchwale
nr
158
Rady Ministrów
.z
dnia
..
;
~:
....
:.
..
140-220
1
Kat~goria
S
'
14
października
.1985
r.
w
sprawie
określenia
.
wysokości
Kategoria
I
2
125-=1~0
Itawek wynagrocfzenia zasadniczego oraz
wysokości,
ro-
J(ategoria
II
'
115-180
d:tajów i zasad przyznawania dodatków do wynagrodze-
3
pla pracowników upowszechniania kultury (Monitor Polski
Kategoria
III
100-15Q
4
Nr
35,
poz.
240)
wprowadza
się nastęiJUjąi::e
zmiany:
.
,_
Instruktorzy
odbywający
~
I)
załącznik
nr
,l
do
uchwały
otrzymuje brzmienie okre-
-
101)-120"
wstępny staż
ślone
w
załączniku
do n'iniejszej
uchwały,
-
,
..
.
.
'. -':
2)
w
załqczniku
nr
0
do
uchwały
ust.
2
.
otrzymuje
.
7
§2.
Uchwała
wchodzi w
życie
li:
dniem
ogłoszeni.
brzmienie:
. '
.
j'
J:
mocą
od dnja
1
września
1986
r.
1':t
Ustala
się następujące
godzinowe stawki
.
wy~~
;.:
~
grodzeń
instruktorów:
.
Prezel Rady Min,tstrówl
Z.
MeSlSnet.
.. ,
:
:'~1
~
'
'
•.,; ;
~I
.
.
0
~.1iI
~
o'
.
?
~.-
144
Radl.
.
,
Ministrów z dnia 23
wdeśnia
1986
Jf
0\
,
(pOL
21~
.
:rABELA GRUP WYNAGRODZENIA
'
ZASAPNICZEGO I STAWEK DODATKUFUNJ{CYJNEGO
Grupa
wynagro-
dzerua
zasadni-
czego
1
-
\
Załączn!kdo u~hWflły
!U'.
i
'
Miesięczna
i
.,
kwota
w
złotych
.
Stawka
dodatku
.funkcyj-
nego
3
1
Miesięczn
..
kwota
w
złotych
2
·
.
10QO
1200
150()
1800
2100
2400
...
.
,
,
'(., f,1
~~
t
2
3
"
~
6
7
8
~
10
11
12
13
14
15
7.500-12.500
8.000-13.000
8AOO-13.500
8:900-:
~,4.0ÓO
9.300.-14.500
.
9.800-15.000
10.300.-:-15.500
10.700-16.ÓOO
11.200-16.500
11.600-17.000
12.000-17.500
12.600-1~.OOO
,S
-
l
.
-.
.
.,
.
.,
~
J
1
$
"
O
2800
8200
!
14.5()().,....19..000
15.000-20.Qoo
.
16.00~2LQOO
.~
1,"•
'19
~
4000
44()()
,\
.
,
iI
f,;.
"
4800
$300
5800,
.
~
'
,
"
.,
"-
\
,
/
:
"
~onitor
..
Bolski Nr
29
-
337 ......
~----------------~-------------------------
Poz. 211
'
211
,
-.
tJCHWAł.ANr
t46 RADY
,MINISTR(\W
z
dnia
26
września
1986 r.
w
~PraWle
,z
asad., przewozu
:ład\lnków
,pocztowych
kolejami.
podstawie art.. 55 uS,t.
,
5 ustawy z linia 15 listo-
·
.
w
wypadku! gdy
'
wymagania
służby
kolejowej
pozwalają
'pada
1984 r.
.
0
'
łączńó$ci
.
(Dz. U.Nr 54, poz:
275)~ada
na
pełnienie
tych
czynności również
przez innych pra-
\. .MinistrÓ\(:
uchwala,
.co
następuje:
·cowników.
·
'
3. W
przedziałach służbowych
elektrycznych zespo-
~
łó'w·
trakcyjnych
;
przewóz'
ładunkó'łl-f'oczłowych może
od-
t
'y
.
Rozdział
l
'
,
/
bywać się
pod
'nadzore~
kierownika
pociągu.
.
Przepisy og6lne.
,4.
Kolej wyznacza swoich pracowników
dopełnienia,
l>
,~
:~
.
ił'"
w
olirębie
stacji kolejowych,
czynności związanycJl
z· prze-
:.
;
,'.; -
:f'
1.
pchwała
'
określa
·
zaSady
'prze'woŻu
·
ładunków
ładunkiem ładunków
pocztowych, o ile prace te nie
będą
l~
..
"
p"~~owych państwowej jędnostki organrz~cyjnej
,;Polska
naruszały
interesów
służby
kolejowej.
,;'
~
:~oc~a,
Ti)legraf
1
Telefon", zwanej dalej
,/pocztą",
przez
'.
'
§
6. L. Poczta jest
.obowiązana
do ochrony
ładunków
7-
~p~eds~ęblorstwo
"Polskie Koleje
Państwowe",
zwane pocztowych.
przewożonych
pod nadzorem pracowników
':
l
'4~lęj
"ko1eją".
.
poczty.
'
.
i.,'~
'.
-f\
'2.
Ilekrpć
w uchwale
'
jest mowa
-
ą:
2. Kolej jest
obowiązana
do ochrony:
,
"
~
't
)
ładunku
pocztowym, rozumie
'S~ę
przez to
przesyłki
l)
ładunków
pocztowych
przewożonych
pod nadzorem
[1 ,;
":.
~ zamkniętych
workach (pakietach)
:
or.az
przesyłki
pracowników kolei
'
w schowkach wagonów
bagażo­
.,.'I-
_
~ptawiane
luzem po przygotowaniu Ich do wymiany
·
.
wych lub w wagonach bez konwoju pocztowego,
(.~:;.,
przez
pocztę,
'
.
2)
próżnych
wagonów pocztowych'.
przesyłanych
bez
,:.
:2)
"wagonie
osobowym. t:ozum1e
się
przez to
ró~nież
kónwoju pracowników
.
poczty .oraz
prótnyćb waqo~
~,
.. ;.
wagon w
.
elektrycznym zespole trakcyjnyin,
nów pocztowych
znajdującycą
.
się ~za
bocznicami
I ;
pocztowymi;-
.,
.
.
§
3.
'
Przewozy
ładunków
pocztowych kolejami obej-
.
. \ .
ują
wszystkie przedmioty
przyjęte
dO przewozu w obro-
Rozdział
2
~: ~
ęle-
krajoWym i
mię,dzynar9dovlym
.
zgodni~
z
obowiązu-
Plany przewozu
ładunków
'
pocztowych kolejami .
.
-
'i~łlCymi
prieptśami ora~ przesyłki służbowe
Ministerstwa
~
~czności
i poczty.
'
_
Ii'......
§
7.
1.
Kolej
us~ala rozkłady
jazdy
pociągów
pasa-
.
§
4.
1.
Ładunk~
.-
pocztowe są przewożone:
:h;rskich i
po~ztowych
w porozumieriiu
'
z
pocztą
'
i z
uwzględnieniem
potrzeb
.
służby
pocztowej.
,
,-' ;
.l}
~w
/Wagonach. pocztowych
należących
do poczty,
'2.
Poczta opracowuje. na
każdy
.
okre~ obowiązywa­
,
.
~
l)~'
w wagonach osobowo-pocztowych i
bagażowo-poczto­
nia
rozkładu
jazdy
pociągów,
wielowariantowe plany
.=t •
wychnależących
do kolei i poczty,
>
.J).
w wagQnach kolejowych: osobowych}
bagażowych
przewozów pocztowych
określające pociągi,
linie kole,
jowe lub ich o<lcinki, na których
będą odbywały się
te
....
I towarowych
-należących
do kolei.
przewozy; poza
stałym
pl.anem
.
przewozów opracowuje
~".f:'_-: ~
2.
Kolej jest
obowiązana
'
zaspókajać
potrzeby prze-
się
plany dodatkowe
(wąrianty)
na okresy
wzmożonych
)
vozowe
.poczty
przez prowadzenie:
przewozów
'
ładunków
pocztowych i zmian obiegu
skła-
dow
,pociągów.
'
.,
.
,.':
ł)
'
.
stałych pociągów
pocztowych,
- ,
I)'
w
,Śtale kursujących pociąga~h pasażerskich
-(osobo-
3. Warunki wykonania planu przewozów pocztowych
;/
wych, pospiesznych i ekspresówych)
'
wagonów
uzgadniane przez
pocztę
z
koleją
w ramach prac nad
pOcztowych lub bagatowo-pocztowych.
ustalaniem
rozkładów
jazdy
-
pociągów
i planu obiegl\
1chsk~adów..
.
.
3. Kolej jest
obowiązana
do:
.
4. Dodatkowy
..plan
przewozów poczta
może
wpro-
S}·
dostarczania
'
do przewoz\!
'
~ładunków
pocztowych kry-
wadzić
po uprzednim uzgodnieniu z
kóleją.-
-'
tych wagonów towarowych.
'
które
.
mogą kursować
w
5. Kolej jest
obowiązana
'uwzględniać,
miarę,
mot.
-
.kładachpociągów pasażerskich.
.
_
.•
.
przewozu
ładunków
.
pocztowych w wagonach
.
baga-
_
liwości
techniczno-ruchowych, wnioski poczty
dotyczącet
towych z
przedziałem;
schowkiem lub
.
wydzlelonym
.
1)
zatrzYmań pociągów
na stacja·Ch.
miejscem dla tych
'
ładunków,
pod
"
bezpośrednim
nad-
2) czasu
.
p~stofu nieżbędnego
do przeprowadzenia wy-
zore~
ptacowników- kolei Jtlb poczty,
"
.
miany'
łaqunków
pocztowych.
~
.
wyznaczania
vi
wagonach osobowych
przedziałów,
,
. Obieg wagonów
bagażowych
i osobowych z prze-
6
r.
1
.
schowków lub mlejsc do przewozu
przesyłek
poczto-
działami
pocztowymi oraz wagonów
'
bagażowych
z•
wych pod nadzorem pracowników
.
kolei lub poczty.
'
schow.kami pocztOWymi powinien
odpowiadać
potrzebom:
P~czty.
. ".
'
>.
ł
5.
1.
Ładinlki
pocztowe przewad'
się
w wagonach
~
'
.
pocztdwy~h, przedziałach
pocztówych oraz wagonach
to-
§
8. L Poczta
ustąla
z
kole'ją szczegÓłowe
plany:
~arowych
odpowiednio
~niętychlub
pod
·n,
dzorem
a
po.dstawiani~i
postoju
pociągów
oraz wagonów do wy-
:.
pracow'n1ków poczty.
.
.~
.
.
konania
czynności ładl,mkowych ładunków
pocztowy<:h,
'
~.
2. Przewóz
ładunkQw
pocztOwych·
wagonach ko}.e- a
"
tak~e
warunki
przyłączan-ia
wagonów pocztowych na
.'---
~J~wych
moża odbywać się
pod
~aciiR~em
'kon?uktorów-
stacjach
'
pośrednich
,
~
na
każdy
.
okres
obowiązywania
.
łOzdawców(
a w
~lągach
bez ty$k-enijuktorów
....
tylką
.
rozkładu
jazdy
pociągów
.
,
'O
._;
#
'. "
Na
ł
,
..
.,
.:
~
v
~
.
~
.-~
r
.'.
~
w
.
,
~.
.'
~
,
Zgłoś jeśli naruszono regulamin