schemat maj 2015 podstawa.pdf

(449 KB) Pobierz
EGZAMIN MATURALNY
W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
FORMUŁA OD 2015
(„NOWA MATURA”)
MATEMATYKA
POZIOM PODSTAWOWY
ZASADY OCENIANIA ROZWIĄZAŃ ZADAŃ
ARKUSZ MMA-P1
MAJ 2015
Uwaga: Akceptowane są wszystkie odpowiedzi merytorycznie poprawne i spełniające warunki
zadania.
Zadanie 1. (0−1)
Wymagania ogólne
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 2. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
1. Liczby rzeczywiste. Zdający wykorzystuje
definicję logarytmu i stosuje w obliczeniach
wzory na logarytm iloczynu, logarytm ilorazu
i logarytm potęgi o wykładniku naturalnym
(1.6).
Wersja Wersja
I
II
B
C
Wymagania szczegółowe
1. Liczby rzeczywiste. Zdający posługuje się
pojęciem przedziału liczbowego, zaznacza
przedziały na osi liczbowej (1.8).
Poprawna
odp. (1 p.)
Wersja Wersja
I
II
C
D
Zadanie 3. (0−1)
III. Modelowanie
matematyczne.
1. Liczby rzeczywiste. Zdający wykonuje
obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk
z lokat (1.9).
Wersja Wersja
I
II
C
A
Zadanie 4. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 5. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 6. (0−1)
I. Wykorzystanie
i tworzenie
informacji.
3. Równania i nierówności. Zdający korzysta
z własności iloczynu przy rozwiązywaniu
równań typu
x
(
x
+
1
)(
x
7
)
=
0
(3.7).
Wersja Wersja
I
II
C
D
3. Równania i nierówności. Zdający
wykorzystuje interpretację geometryczną
układu równań pierwszego stopnia z dwiema
niewiadomymi (3.2).
Wersja Wersja
I
II
B
C
2. Wyrażenia algebraiczne. Zdający używa
2
wzorów skróconego mnożenia na
(
a
±
b
)
oraz
a
2
b
2
(2.1).
Wersja Wersja
I
II
B
C
Strona 2 z 27
Zadanie 7. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
3. Równania i nierówności. Zdający
rozwiązuje proste równania wymierne,
prowadzące do równań liniowych lub
x
+
1
x
+
1
kwadratowych, np.
=
2
,
=
2
x
(3.8).
x
+
3
x
Wersja Wersja
I
II
D
A
Zadanie 8. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 9. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 10. (0−1)
I. Wykorzystanie
i tworzenie
informacji.
Zadanie 11. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 12. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 13. (0−1)
III. Modelowanie
matematyczne.
5. Ciągi. Zdający stosuje wzór na
n
-ty wyraz
i na sumę
n
początkowych wyrazów ciągu
geometrycznego (5.4).
Wersja Wersja
I
II
C
D
3. Równania i nierówności. Zdający
rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia
z jedną niewiadomą (3.3).
Wersja Wersja
I
II
A
D
4. Funkcje. Zdający wyznacza wzór funkcji
kwadratowej na podstawie pewnych
informacji o tej funkcji lub o jej wykresie
(4.9).
Wersja Wersja
I
II
A
D
4. Funkcje. Zdający interpretuje
współczynniki występujące we wzorze funkcji
liniowej (4.7).
Wersja Wersja
I
II
C
A
4. Funkcje. Zdający wyznacza wzór funkcji
liniowej na podstawie informacji o funkcji lub
o jej wykresie (4.6).
Wersja Wersja
I
II
B
D
4. Funkcje. Zdający odczytuje z wykresu
własności funkcji (4.3).
Wersja Wersja
I
II
D
A
Strona 3 z 27
Zadanie 14. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 15. (0−1)
IV. Użycie
i tworzenie
strategii.
6. Trygonometria. Zdający stosuje proste
zależności między funkcjami
trygonometrycznymi: sin
2
α
+
cos
2
α
=
1,
sin
α
=
tg
α
oraz
sin
(
90
° −
α
)
=
cos
α
(6.4).
cos
α
Wersja Wersja
I
II
A
B
6. Trygonometria. Zdający wykorzystuje
definicje i wyznacza wartości funkcji sinus,
cosinus i tangens kątów o miarach od 0° do
180° (6.1).
Wersja Wersja
I
II
D
A
Zadanie 16. (0−1)
IV. Użycie
i tworzenie
strategii.
Zadanie 17. (0−1)
7. Planimetria. Zdający stosuje zależności
między kątem
środkowym
i kątem wpisanym
(7.1).
Wersja Wersja
I
II
C
B
III. Modelowanie
matematyczne.
7. Planimetria. Zdający korzysta z własności
funkcji trygonometrycznych w
łatwych
obliczeniach geometrycznych, w tym ze
wzoru na pole trójkąta ostrokątnego o danych
dwóch bokach i kącie między nimi (7.4).
Wersja Wersja
I
II
A
B
Zadanie 18. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 19. (0−1)
8. Geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej.
Zdający bada równoległość i prostopadłość
prostych na podstawie ich równań
kierunkowych (8.2).
Wersja Wersja
I
II
A
B
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
8. Geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej.
Zdający bada równoległość i prostopadłość
prostych na podstawie ich równań
kierunkowych (8.2).
Wersja Wersja
I
II
A
D
Strona 4 z 27
Zadanie 20. (0−1)
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
8. Geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej.
Zdający wyznacza współrzędne
środka
odcinka i znajduje obrazy niektórych figur
geometrycznych w symetrii
środkowej
względem początku układu (8.5, 8.7).
Wersja Wersja
I
II
D
B
Zadanie 21. (0−1)
I. Wykorzystanie
i tworzenie
informacji.
Zadanie 22. (0−1)
Wersja Wersja
9. Stereometria. Zdający rozpoznaje
I
II
w graniastosłupach i ostrosłupach kąty między
odcinkami i płaszczyznami (9.2).
A
B
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 23. (0−1)
9. Stereometria. Zdający stosuje
trygonometrię do obliczeń długości odcinków,
miar kątów, pól powierzchni i objętości (9.6).
Wersja Wersja
I
II
B
C
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 24. (0−1)
9. Stereometria. Zdający stosuje
trygonometrię do obliczeń długości odcinków,
miar kątów, pól powierzchni i objętości (9.6).
Wersja Wersja
I
II
D
A
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
Zadanie 25. (0−1)
10. Elementy statystyki opisowej. Teoria
prawdopodobieństwa i kombinatoryka.
Zdający oblicza
średnią
ważoną i odchylenie
standardowe zestawu danych (10.1).
Wersja Wersja
I
II
D
C
II. Wykorzystanie
i interpretowanie
reprezentacji.
10. Elementy statystyki opisowej. Teoria
prawdopodobieństwa i kombinatoryka.
Zdający oblicza prawdopodobieństwa
w prostych sytuacjach, stosując klasyczną
definicję prawdopodobieństwa (10.3).
Wersja Wersja
I
II
B
A
Strona 5 z 27
Zgłoś jeśli naruszono regulamin