PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGONA STOPIEŃ AWANSU
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko: Joanna StrzałekNazwa i adres szkoły: Zespół Placówek Oświatowych, ul. H. Dąbrowskiego 15, 73-120 ChociwelNauczany przedmiot: psycholog szkolnyPosiadane kwalifikacje: magister psychologii z przygotowaniem pedagogicznymData rozpoczęcia stażu i jego zakończenia: 1.09.2015r. – 31.05.2018r.
L.p.
Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego.
Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego.
VIII 2015r.
IX 2015r.
Prawidłowo sformułowane dokumenty.
Wniosek.
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie dokumentacji.
Cały okres stażu.
Opracowane materiały.
3.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego.
Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
V 2018r.
V-VI 2018r.
Sprawozdanie.
Ocena dorobku zawodowego.
§ 8 ust.2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.
Analiza własnych umiejętności.
Aktywny udział w zadaniach związanych z mierzeniem jakości pracy szkoły.
Współpraca przy tworzeniu planu pracy szkoły.
Zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych.
Organizacja konkursów profilaktycznych.
Teczka osiągnięć zawodowych, potwierdzenia, sprawozdania, dyplomy z konkursów.
Efektywna współpraca z nauczycielami i rodzicami na rzecz prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów.
Współpraca z nauczycielami, pedagogami, biblioteką, świetlicą.
Analiza zachowań patologicznych i konstruowanie wniosków i planów zaradczych.
Analiza i plany zaradcze.
Udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb szkoły i nauczyciela.
Udział w warsztatach, szkoleniach.
Śledzenie fachowych stron internetowych w celu podniesienia kompetencji zawodowych.
Zaświadczenia, dyplomy.
4.
Opracowanie programu zajęć i prowadzenie kółka psycho-artystycznego „Top model: Każdy ma w sobie piękno!”.
Prowadzenie zajęć psycho-artystycznych.
Prezentacja osiągnięć na apelach, uroczystościach szkolnych, środowiskowych.
2015/2016r.
Program autorski kółka psycho-artystycznego, sprawozdanie z realizacji.
5.
Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów.
Aktywne uczestnictwo we wdrażaniu Szkolnego Systemu Oceniania.
Opracowany PSO.
6.
Przygotowywanie uczniów do profilaktycznych konkursów szkolnych i pozaszkolnych.
Przygotowanie środków dydaktycznych, pomocy do nauki.
Zgłoszenia do konkursów, sprawozdania, osiągnięcia uczniów.
7.
Poradnictwo i pomoc psychologiczna.
Prowadzenie spotkań indywidualnych dla uczniów, rodziców, nauczycieli.
Prowadzenie mediacji rodzinnych.
Analiza problemów i pomoc w ich rozwiązywaniu.
Na bieżąco, według potrzeb.
Dziennik psychologa, notatki, prace uczniów.
8.
Organizowanie i przeprowadzenie różnych form pomocy terapeutycznej.
Prowadzenie zajęć terapeutycznych dostosowanych do potrzeb dziecka.
wryczka23