ŚLADAMI MISIA
grupa Maluszki
opracowanie: M. Miłkowska
1. Powitanie
Wszyscy są witam Was,
zaczynamy już czas
jestem ja, jesteś ty,
raz, dwa, trzy.
2. Kto był w naszej sali?
Przed wejściem dzieci na salę nauczyciel rozkłada w kilku miejscach odciski łapek misia (wyznaczają one drogę do domku misia).
Kochani, wydaje mi się, że ktoś w nocy był w naszej sali. Jak myślicie, skąd to wiem?
Widzę tu jakieś ślady, czy wy też je zauważyliście?
Czy wiecie do kogo one mogą należeć?
Dzieci próbują zgadnąć kogo to ślady. Nauczyciel mówi, że dowiedzą się tego w trakcie zajęć.
3. Śladami misia
Nauczyciel zaprasza dzieci by podążały śladami nieznanego gościa. Dzieci wraz z nauczycielem idą po śladach pokonując różne przeszkody, np. krzesełko, budowle z klocków itp. Po drodze znajdujemy 4 koperty.
4. Tajemnicze listy
W każdej z kopert znajdują się różne części ciała misia (uszy, głowa, brzuszek z łapkami, nogi). Po zebraniu wszystkich nauczyciel prosi dzieci, aby spróbowały połączyć je w całość (puzzle), a obrazek podpowie nam kogo szukamy (miś). Aby jednak sprawdzić, czy to miś był w nocy w sali, idziemy dalej pozostawionymi śladami, aż dochodzimy do półki z pluszakami.
Nauczyciel prosi by każde dziecko wybrało sobie jednego misia i zaprasza wszystkich do koła.
• Porównujemy części z obrazka z częściami misia- czy każdy składa się z tych samych części
5. Jaki dziś dzień?
Maluchy, wiemy już, że w nocy odwiedził nas miś. Chciał nam coś powiedzieć, czy wiecie co?
Chciał powiedzieć, że dzisiaj są jego urodziny- Dzień Pluszowego Misia.
Czy Wy też chcielibyście stać się przez 1 dzień misiami?
Nauczyciel rozdaje każdemu dziecku maskę misia
6. Części ciała misia
Teraz każdy miś pokaże:
• uszy
• nosek
• oczy
• okrągłą buźkę
• łapki
• ogon
7. Niedzwiedzia piosenka z pokazywaniem
Jedna łapka, druga łapka
ja jestem niedzwiadek,
trzecia łapka, czwarta łapka,
a to jest mój zadek.
Lubię miodzik, pyszny miodzik
podbieram go pszczółkom,
jedną łapką, drugą łapką
lub wypijam rurką.
8. Nasz kosmaty miś- praca plastyczna
Nauczyciel zaprasza dzieci do stolika. Kładzie na nim naszkicowany kontur misia. Zadaniem dzieci jest wyklejenie środka za pomocą płatków kosmetycznych. Po wyklejeniu całości nauczyciel przynosi brązową farbę i dzieci paluszkami kolorują płatki kosmetyczne. Po wyschnięciu doklejamy oczy, nosek, buzię i brzuszek.
9. Rozdanie medali i dyplomów
Nauczyciel wręcza każdemu dziecku dyplom przyjaciela pluszowych misiów oraz „medal dla mojego misia” dziękując jednocześnie za udział w zajęciach.
10. Pokoloruj misia- kolorowanki
martiska89