wpisy do dziennika.doc

(424 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A ja rosnę i rosnę

Trzylatek

 

Wpisy do dziennika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tydzień/

dzień

WRZESIEŃ

III/1

Dobre maniery

Zabawa Dzień dobry.

Zabawa ruchowo-naśladowcza Wiem i umiem pokazać (według E. M. Minczakiewicz).

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z misiem (według J. Silberg).

 

– Słuchanie wiersza B. Gorajskiej Dobre maniery.

·     Stosowanie form grzecznościowych.

Wyjście do ogrodu – poznanie miejsc zabaw przeznaczonych dla dzieci młodszych i zasad bezpiecznego poruszania się po placu.

 

Zabawa paluszkowa Powitanie (według K. Sąsiadka).

 

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

Zwrócenie uwagi na stosowanie formy grzecznościowej do widzenia przed wyjściem z przedszkola.

III/2

Wesołe i smutne miny

Zabawa Dzień dobry.

Zabawa relaksacyjna Kołyska - rozluźnianie i napinanie dużych grup mięśniowych.

Zabawa ruchowo-naśladowcza Wiem i umiem pokazać.

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z misiem.

 

Słuchanie piosenki Marsz dzieci.

·     Rozwijanie poczucia rytmu.

 

– Zabawy balonami w ogrodzie (według pomysłu nauczyciela).

 

Wspólne kolorowanie rysunków przedstawiających chmurkę i słoneczko jako symbole smutku i radości. Przyporządkowanie otrzymanych obrazków znaczeniom słów rymowanki.

Zabawa ortofoniczna Wesoły tygrysek.

 

– Zabawy swobodne w sali wybranymi zabawkami.

III/3

Co potrafimy?

Zabawa Dotykamy nosa (według J. Silberg).

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z misiem.

 

Zabawy rozwijające orientację w schemacie własnego ciała.

·     Rozwijanie świadomości własnego ciała.

 

– Zabawy balonami w ogrodzie (według pomysłu nauczyciela).

 

Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy, cz. 1, nr 2.

Oglądanie obrazków przedstawiających misie. Kolorowanie grubymi kredkami świecowymi rysunku wybranego misia.

 

– Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

III/4

Wszyscy razem i każdy osobno

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z misiem.

Zabawa ruchowa przy piosence Marsz dzieci.

Zabawa Dotykamy nosa.

 

Malowanie farbą klejową frędzli przy kocyku.

·      Rozwijanie sprawności manualnych.

 

– Ćwiczenia i zabawy integrujące grupę (według pomysłu nauczyciela).

 

Ćwiczenie rozwijające zmysł dotyku Mój kocyk.

Zabawa tematyczna Przyjęcie u lalek (z wykorzystaniem zabawek z kącika lalek).

Oglądanie przygotowanych przez nauczyciela obrazków – piktogramów  symbolizujących ważniejsze miejsca znajdujące się w sali.

 

– Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

III/5

Lubimy przedszkole

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z misiem.

– Zabawa ruchowa z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

 

Zabawa fabularyzowana Urodziny lalki Zosi.

·     Utrwalanie zwrotów grzecznościowych.

 

– Zabawy balonami w ogrodzie (według pomysłu nauczyciela).

 

Układanie obrazków przedstawiających przedszkolne zabawki, pociętych na dwie części.

Ozdabianie sylwety kwiatka kuleczkami plasteliny.

 

– Zabawy swobodne w kącikach.

IV/1

Dbamy o swój wygląd

Zabawa naśladowcza Dbam o czystość (opracowana na podstawie fragmentu wiersza A. Kornackiej Buzia, ręce, brzuch i serce).

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Kotki czyścioszki.

 

Słuchanie opowiadania M. Kownackiej W Plastusiowie lalki mają swoje umywalki.

·     Kształtowanie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami.

– Zabawy integrujące grupę, znane już dzieciom.

 

Zabawa relaksacyjna Kotki odpoczywają.

Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy, cz. 1, nr 3.

Oglądanie obrazków. Określenie, do czego służy druga szczoteczka. Odszukanie we wkładce odpowiedniego obrazka i naklejenie go w ramce.

 

– Pokaz dokładnego mycia rąk, sposobu używania mydła w kostce lub

z dozownikiem, dokładnego osuszania ich (za pomocą ręcznika lub suszarki).

– Zabawy w kącikach dowolnie wybraną zabawką.

IV/2

Przy stole

Zabawa kształtująca świadomość własnego ciała Przygotowanie do śniadania (według M. Bogdanowicz).

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Kotki czyścioszki.

Zabawa ruchowa przy piosence Dziś pod liściem łopianu.

 

Zabawy przy piosence Dziś pod liściem łopianu.

·     Rozwijanie poczucia rytmu.

 

– Spacer w pobliżu przedszkola.

 

Zabawa tematyczna Przyjęcie u lalek.

Zabawa plastyczna Mój kubek − rysowanie sylwety kubka kolorową kredą.

 

Rozmowa na temat kulturalnego spożywania posiłków i odpowiedniego zachowania się przy stole, na podstawie obrazka.

– Zabawy swobodne w kącikach.

IV/3

Sami sprzątamy zabawki

Zabawa Dzień dobry.

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z misiem.

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Kotki czyścioszki.

 

Zabawa matematyczna Układamy, sprzątamy.

·     Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z zastosowaniem słów: na, pod.

 

– Zabawy w piaskownicy w ogrodzie przedszkolnym.

 

Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy, cz. 1, nr 4.

Nazywanie zabawek zabieranych przez dzieci do piaskownicy. Odszukanie we wkładce obrazka przedstawiającego wiaderko. Naklejenie go na środku karty.

Zabawa Gdzie ukryła się lalka Zosia?

 

Rozmowa na temat obrazka przedstawiającego zachowanie się dzieci w czasie zabawy w piaskownicy − zachęcanie dzieci do sprzątania zabawek po skończonej zabawie.

Zabawy konstrukcyjne z użyciem różnego rodzaju klocków. Zwracanie uwagi na zgodną zabawę podczas korzystania ze wspólnych zabawek, zachęcanie do odkładania ich na właściwe miejsca.

IV/4

Znamy swoje ubranka

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Kotki czyścioszki.

Zabawa muzyczno-ruchowa Raz powoli, raz szybko (według B. Wilmes-Mielenhausen).

 

Zabawa plastyczna Ubranka.

·     Poznawanie części garderoby.

 

Wyjście do szatni, a potem na spacer. Sprawdzenie porządku w szafkach –zwrócenie uwagi na dbanie o swoje ubrania.

 

Zabawa Co kryje kuferek?

Zabawa dydaktyczna Duże i małe ubrania.

 

– Zabawy w kącikach zainteresowań.

IV/5

Jesteśmy samodzielni

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin