Miesieczny_plan_pracy_Trzylatek_Grudzien.pdf

(525 KB) Pobierz
Autor: Jowita Piotrowska
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza,
że
dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie
osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A
kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na
www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
©
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55
e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Kraina przedszkolaka. Trzylatek
plany miesięczne
Numery
Cele operacyjne
obszarów
z podstawy
programowej
5
6
Karty
pracy,
Prace pla-
styczne,
Opowiadania
7
Treści
programowe
Dzień
tygodnia/
temat dnia
2
Aktywność
i działalność dziecka
Cele ogólne
1
3
4
Grudzień – tydzień pierwszy. Krąg tematyczny:
To jestem ja
Zabawa integracyjna
Powitanie
Zabawa z elementem równowagi
Po śladach
Zabawa ze śpiewem, według M. Bogdanowicz,
Moje ręce
Zabawa z elementem skoku i podskoku
Przeskocz ścieżkę
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Tańcz i dotknij
Zabawa bieżna z chustą animacyjną
Deszcz na dworze
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Taniec części ciała
Zabawa kształtująca duże grupy mięśniowe
Przejrzyj się w lusterku
Zabawa z elementem toczenia
Przesyłka
Zabawy na świeżym powietrzu.
1. Moje ciało
To ja
Poznawanie części ciała
Poznawanie swojego cia-
Przygotowanie pomocy do
ła poprzez zabawy
zabawy ruchowej
− oglądanie siebie w lu-
Słuchanie wiersza I. Fabi-
strze
szewskiej
Co robią części
− korzystanie z własnych
ciała?
Omówienie treści
zmysłów – rozpozna-
wiersza
Dziecko:
poznawanie
budowy ciała
człowieka
nazywa i pokazu-
je poszczególne
części ciała
1.1., 1.2., 2.1.,
KP,
karta 13
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 6.2.,
13.4., 14.6.
3
wanie smaku, zapachu,
słyszanych dźwięków,
rozpoznawanie wzro-
kiem, dotykiem
− wskazywanie części
ciała i nazywanie ich
Poznawanie wartości
moralnych
dążenie do zrozumienia
i przeżywania wartości
moralnych, takich jak:
szacunek, uczciwość,
odpowiedzialność, od-
waga, sprawiedliwość,
szczęście, piękno
wskazywanie przeci-
wieństw poznanych
wartości, np.: zło, nie-
uczciwość, kłamstwo,
zwrócenie uwagi na ich
nieakceptowanie spo-
łeczne
Samodzielne wykonywa-
nie czynności samoobsłu-
gowych
– spożywanie posiłków –
korzystanie z serwetek
2. Moje ręce
Ozdabiamy ubrania
rozwijanie koordynacji
wzrokowo-ruchowej, praca
w grupach
Zabawa utrwalająca na-
zwy części ciała –
Posłu-
chaj i pokaż
Odciskanie w mokrym
piasku swoich dłoni
Zajęcia umuzykalniające
rozwijanie
poczucia ryt-
mu i umiejęt-
ności relakso-
wania się przy
muzyce
prawidłowo wy-
konuje proste
schematy ryt-
miczne, umie zre-
laksować się przy
muzyce
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 6.2.,
8.1., 8.2.,
13.1.
3. Tak się ubie-
ram
Zabawa paluszkowa
Wyli-
czanka
Zabawy z gazetami
Zabawa integracyjna
Dro-
ga do Tuptusia
Porównywanie dwóch
obrazków
Utrwalenie nazw części
ciała i części garderoby
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 9.1.,
10.1., 14.2.
nazywanie
poszczegól-
nych elemen-
tów garderoby
poprawnie nazy-
wa poszczególne
elementy garde-
roby
Rozpoznawanie płci na
4
– zwracanie uwagi na
kulturalne spożywanie
4. Tak wyglądam
posiłków
(Nasze
przedszkole.
Pro-
gram edukacji przed-
szkolnej wspomagający
rozwój aktywności dzieci,
Grupa Edukacyjna S.A.
2014, s. 14, 16).
ilustracjach
Oglądanie zdjęć przynie-
sionych przez dzieci z do-
mu
Rozpoznawanie dzieci po
opisie słownym
Zabawy ruchowe –
zestaw 13
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4.,
14.6.
rozwijanie
sprawności fi-
zycznej
uczestniczy
w zabawach ru-
chowych
Utrwalenie nazw części
ciała – zabawa
To jestem ja
Rozwijanie sprawności
manualnej –
Moje kolory
5. Mam uczucia
Oglądanie siebie w lustrze
Słuchanie wiersza I. Fabi-
rozpoznawanie
rozpoznaje i na-
i wyrażanie
zywa emocje –
szewskiej
Twarz w lustrze.
emocji
radość, smutek,
Inscenizacja treści wiersza
złość
z wykorzystaniem lusterka
Zabawa konstrukcyjna
Kto
zbuduje wyższą wieżę?
Zabawa
Wyraź emocje
Grudzień – tydzień drugi. Krąg tematyczny:
Moja rodzina
Zabawa z elementem czworakowania
Koty na deszczu
Zabawa ze śpiewem
Mam chusteczkę haftowaną
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Przedszkolne porządki
Zabawa z elementem toczenia
Kto przewróci mur?
Zabawa z elementem równowagi
Herbatka dla taty
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4.,
14.3., 14.5.,
14.6.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin