Miesieczny_plan_pracy_Trzylatek_Pazdziernik.pdf

(541 KB) Pobierz
1
Autor: Jowita Piotrowska
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza,
że
dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie
osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A
kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na
www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
©
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55
e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Kraina przedszkolaka. Trzylatek
plany miesięczne
Numery
Cele operacyjne
obszarów
z podstawy
programowej
6
Karty
pracy,
Prace pla-
styczne,
Opowiadania
7
Treści
programowe
Dzień
tygodnia/
temat dnia
Aktywność
i działalność dziecka
Cele ogólne
2
3
4
5
Październik
tydzień pierwszy. Krąg tematyczny:
Kolorowa jesień jeżyka Tuptusia
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Opadające listki
Zabawa ruchowa
Rumiane jabłuszko
Zabawa ruchowo-naśladowcza
Co robi Tuptuś?
Zabawa z elementem czworakowania
Wędrujący jeż
Zabawa ruchowa
Słonko świeci, deszczyk pada
Zabawa z elementem podskoku
Wizyta w sadzie
Zabawa z chustą animacyjną
Rumiane jabłuszka
Zabawa ruchowa
Podaj dalej
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Roztańczone owoce
Zabawa ruchowa z elementem skoku
Małe żabki
Zabawy na świeżym powietrzu
1. Wędrówki
Dziecko:
Poznajemy przyrodę
Zabawa konstrukcyjna
Jesień
śladami jesieni
Wieża z klocków
− oglądanie drzew znaj-
Oglądanie obrazków
dujących się w bliskim
drzew owocowych wyraź-
otoczeniu, nazywanie
nie różniących się od siebie
ich; wyjaśnienie zjawi-
(np. jabłoń i śliwa). Roz-
1
1.1., 1.2., 2.1.,
KP,
karta 5
2.2., 2.3., 2.4.,
3.2., 5.3., 5.4.,
6.2., 14.6.
3
ska usychania liści
− rozpoznawanie drzew
owocowych po owo-
cach; wyjaśnienie zna-
czenia
słowa
sad
W świecie sztuki. Pla-
styka
Rozwijanie zainteresowań
plastycznych
− poznawanie różnych
2. Jesień jeżyka
technik plastycznych, np.:
batiku, kolażu, frotażu,
stemplowania,
mokre
na mokrym
itd., po-
przez wykonywanie
prac z ich wykorzysta-
niem
− wykorzystywanie
w pracach plastycznych
materiałów odpado-
wych (np.: plastiko-
wych butelek, gazet,
pudełek, folii alumi-
niowej itp.) oraz two-
rzywa przyrodniczego
W świecie sztuki.
Muzyka
3. Powitanie pani
mowa na temat tego, jak
wyglądają drzewa, jakie
mają owoce, czym się róż-
nią
Zabawa dydaktyczna
Po-
mieszane owoce
zapoznawanie
z nazwami
wybranych
owoców
rozpoznaje i na-
zywa wybrane
owoce
Zabawy dowolne w kąci-
kach zainteresowań
Zabawa oddechowa
Wiru-
jące liście
Zajęcia umuzykalniające
zapoznawanie
potrafi zagrać na
z budową
bębenku i mara-
i sposobem gry
kasach, śpiewa
na dziecięcych
piosenkę
instrumentach
perkusyjnych:
na bębenku
i marakasach,
rozwijanie
umiejętności
wokalnych
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 8.1.,
8.2.,
Opowiadanie ciekawostek
o życiu jeży z wykorzysta-
niem pacynki jeżyka Tup-
tusia
Ćwiczenie analizy i synte-
1.1., 1.2., 2.1.,
4
Gra na instrumentach
Jesieni
perkusyjnych
− poznawanie wyglądu
instrumentów perku-
syjnych: kołatki, grze-
chotki, bębenka, trójką-
ta, talerzy, drewienek i
sposobu gry na nich
− wykonywanie akompa-
niamentu do piosenek
4. Jesienne owo-
na instrumentach per-
ce
kusyjnych oraz innych
przedmiotach – indy-
widualnie lub grupowo
(tworzenie
orkiestry).
(Nasze
przedszkole.
Pro-
gram edukacji przed-
szkolnej wspomagający
rozwój aktywności dzieci,
Grupa Edukacyjna S.A.
2014, s. 41, 48, 52).
5. Owoce jesieni
– dary sadu
zy wzrokowej
Pomieszane
owoce
Zabawy dowolne według
zainteresowań dzieci
rozwijanie
Inscenizacja wiersza M.
koncentracji
Terlikowskiej
Jestem je-
uwagi
sień
Zabawa relaksacyjna
Na
jesiennym dywanie
Ekspresja słowna
Rumiane
jabłuszko
Zabawy dowolne dzieci
w kącikach zainteresowań
rozwijanie
Zabawy ruchowe –
ogólnej
zestaw 5
sprawności fi-
zycznej
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 9.1.,
14.2.
w skupieniu słu-
cha czytanego
wiersza
1.1., 1.2., 2.1.,
Prace pla-
2.2., 2.3., 3.2.,
styczne,
karta
5.3., 5.4.,
5
14.6.
bierze aktywny
udział w zaba-
wach ruchowych
Wykonanie pracy pla-
stycznej – malowanie far-
bami owoców w odpo-
wiednich kolorach (Prace
plastyczne,
karta 5)
Zabawa integrująca
Zbie-
ramy owoce
Zabawa dydaktyczna
Se-
gregujemy owoce
Ćwiczenia klasyfikacyjne
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 8.1.,
8.2., 14.3.
rozwijanie
umieszcza owoce
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin