Strona 1 z 20 Przedszkole Miejskie Nr 1 „Słoneczny Promyk” w Kraśniku ul .Moniuszki 3 23-204 Kraśnik
tel. 81 825 69 16, fax. 81 826 00 13
e- mail. slonecznypromyk@vp.pl
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
na miesiąc Październik
Tydzień I
Temat tygodnia: ,,Jesień w sadzie’’
Temat tygodnia
Przebieg zabaw i zajęć
Środki dydaktyczne
Metody, formy
Obszary
edukacyjne
Podstawa
programowa
Poniedziałek
05.10.2015
,,W sklepie
z owocami’’
– Zabawa rozwijająca zmysły Czapka niewidka (według T. Fiutowskiej).
– Ćwiczenia poranne – zestaw V.
– Wycieczka do pobliskiego sklepu, w którym można oglądać owoce.
· Zapoznanie z wyglądem sklepu, w którym można kupić owoce.
– Malowanie sylwet owoców.
· Rozwijanie umiejętności malowania.
· – Spacer – obserwowanie drzew owocowych rosnących w przydomowych ogrodach.
– Słuchanie nazw zdjęć. Określanie, jaka głoska występuje w środku tych nazw (tablica demonstracyjna).
– Kończenie rysowania owoców. Kolorowanie rysunków. Rysowanie podanych owoców w odpowiednich miejscach tabeli, kolorowanie ich na żółto lub zielono (karta pracy).
– Zabawy swobodne w wybranych kącikach.
kartonowa czapka
owoce,
zdjęcia owoców,
obrazki owoców
karty z rysunkami owoców, instrumenty perkusyjne,
sznurek, spinacze, farby
k.p1s.38
Tnr. 20
M: podająca, poszukująca
,praktycznego działania
F: grupowa, indywidualna
1- umiejętności społeczne
5- sprawność fizyczna
12- świat zwierząt i roślin
14- nauka czytania i pisania
9- sztuka- plastyka
1.1., 1.2.,
2.1., 2.2.
2.3., 2.4.
3.2., 5.3.
5.4., 9.2., 14.2., 14.6.
Strona 2 z 20 Przedszkole Miejskie Nr 1 „Słoneczny Promyk” w Kraśniku ul .Moniuszki 3 23-204 Kraśnik
Wtorek
06.10.2015
,,Drzewa owocowe’’
– Zabawa ruchowo-naśladowcza W sadzie.
– Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał Sałatka owocowa.
– Słuchanie wiersza D. Gellner Pod drzewami.
· Zapoznanie z nazwami drzew owocowych.
– Wykonanie kompotu z jabłek (karty pracy, tablica demonstracyjna).
· Zapoznanie ze sposobem wykonania kompotu.
– Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw II.
– Ćwiczenia ruchowo-graficzne: kreślenie w powietrzu, każdą ręką osobno i obiema równocześnie, kształtów owoców, których nazwy z podziałem na głoski wypowiedział nauczyciel.
– Ćwiczenia klasyfikacyjne Pomieszane owoce.
– Zabawa rozwijająca zmysły Jaki to owoc?
– Ćwiczenia na powierzchni kartki – rysowanie pod dyktando nauczyciela.
– Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
wiersz,
kosz z owocami,
wyrazy do czytania całościowego,
zagadki,
kartoniki z napisami: ,,tak’’; ,,nie’’
kartoniki z nazwami drzew owocowych,
karta pracy cz.1-39
T nr.21
3- rozwój mowy
4- rozwijanie czynności intelektualnych
1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.2., 4.2., 5.3., 5.4., 14.2., 14.6.
Strona 3 z 20 Przedszkole Miejskie Nr 1 „Słoneczny Promyk” w Kraśniku ul .Moniuszki 3 23-204 Kraśnik
07.10.2015
środa
,,Owoce egzotyczne’’
– Ćwiczenia orientacji w schemacie ciała drugiej osoby z wykorzystaniem metody W. Scherborne.
– Zabawa muzyczno-ruchowa Zbieramy owoce.
– Zabawa dydaktyczna Pomagamy jabłonce.
· Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie sześciu.
– Skąd mamy te owoce? – rozróżnianie owoców pochodzących z sadu i owoców południowych na podstawie naturalnych okazów i obrazków (tablica demonstracyjna).
· Klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenie.
– Zabawy na placu przedszkolnym z użyciem piłek, skakanek. – Tworzenie nazwy owocu egzotycznego z pierwszych głosek z nazw obrazków. Rysowanie tego owocu. – Ćwiczenia słuchowe – dzielenie na głoski prostych słów.
– Łączenie liniami zdjęć owoców egzotycznych z obrazkiem patery znajdującej się po lewej stronie, a zdjęć owoców krajowych – z obrazkiem patery po prawej stronie (karta pracy).
sylwety drzew owocowych, CD, owoce egzotyczne- napisy, papierowe talerzyki, obrazki owoców, owoce pokrojone, kartoniki z kropkami, plastelina
karta pracy cz1-41
T nr 22
1-umiejętności społeczne
10-zaintetrsowania techniczne
13-edukacja matematyczna
ReniaCz