Optimum No Rinse – czyli jak umyć samochód bez spłukiwania.docx

(824 KB) Pobierz

Optimum No Rinse – czyli jak umyć samochód bez spłukiwania

Sprawdzonym i bezpiecznym sposobem na umycie samochodu bez spłukiwania wodą, a co za tym idzie bez użycia myjki ciśnieniowej lub węża jest sięgnięcie po szampon Optimum No Rinse. Dzięki rewolucyjnej formule nie wymaga on spłukiwania z lakieru i nie powoduje powstawania zacieków dzięki czemu można umyć samochód w dowolnym miejscu np. w garażu, pod blokiem itp. Optimum No Rinse oprócz oszczędności czasu (brak potrzeby rozwijania węża i płukania auta)  pozwala również na oszczędność wody.  Przedstawiona poniżej technika mycia samochodu jest w pełni bezpieczna dla lakieru i minimalizuje ryzyko powstawania zarysowań. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku zadbanych, regularnie pielęgnowanych samochodów.  Jeśli auto jest oblepione brudem, piaskiem, solą itp. , należałoby przed przystąpieniem do mycia opłukać je wodą pod ciśnieniem.

Do prezentacji metody mycia szamponem Optimum No Rinse posłużyła czarna Honda posiadająca bardzo miękki lakier. Kilka tygodni przed wykonaniem fotorelacji Honda poddana została kompletnej korekcji lakieru dzięki czemu usunięta została ogromna większość defektów lakieru, pozostawiając niemal idealną powierzchnię.

Tak prezentowała się czarna Honda Civic przed myciem:

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6885.jpg

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6889.jpg

Aby umyć samochód w dowolnym miejscu bez spłukiwania należy przygotować w wiadrze roztwór szamponu Optimum No Rinse z wodą – 60 ml szamponu na 8 litrów wody.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6894.jpg

Potrzebny będzie również opryskiwacz z atomizerem w którym również przygotowujemy roztwór szamponu z wodą w takim samym stężeniu. Ok. 15ml szamponu na 2 litry wody

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6901.jpg

W drugim wiadrze przygotowujemy czystą wodę do płukania gąbki z brudu:

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6898.jpg

Zaopatrzeni w zestaw widoczny na zdjęciu poniżej a także  ręcznik do osuszania, Quick Detailer i czystą mikrofibrę możemy przystąpić do mycia.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6904.jpg

Mycie jak zwykle rozpoczynamy od górnych partii nadwozia.

Poniższe zdjęcia prezentują proces mycia drzwi kierowcy. Zaczynamy od naniesienia atomizerem roztworu szamponu Optimum no Rinse na zabrudzoną powierzchnie celem zmiękczenia brudu i odspojenia go od powierzchni lakieru. Szampon nanosimy na powierzchnię jednego elementu.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6909.jpg

Istotne jest aby zmoczyć też nieco sąsiadujące elementy ( na szerokość ok. 15 cm) tak jak na zdjęciu poniżej.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6916.jpg

Następnie moczymy gąbkę z mikrofibry lub rękawicę w wiadrze z szamponem pozwalając ociec nadmiarowi wody do wiadra tak aby w garażu nie zrobić niepotrzebnie kałuży.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6922.jpgMyjemy powierzchnię jednego elementu od góry do dołu używając podłużnych ruchów – unikamy kręcenia kółek

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6927.jpg

Pamiętamy aby myjąc wyjechać na zwilżony obszar sąsiednich elementów. Dzięki temu susząc dany element nie będziemy zbierać ręcznikiem brudu z sąsiednich.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6935.jpg

Często obracamy gąbkę na drugą stronę, i płuczemy w wiadrze z wodą kiedy jest mocno zabrudzona.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6917.jpg

Po dokładnym umyciu całego elementu suszymy go delikatnie ręcznikiem z mikrofibry. Na tym etapie mogą pozostać na powierzchni lakieru małe kropelki wody z szamponem. Ręcznik do suszenia powinien być czysty, jeżeli w trakcie suszenia ulega on zabrudzeniu oznacza to, że dany element umyty został nie dość dokładnie.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6943.jpg

Po osuszeniu, celem dodania połysku oraz ochrony nanosimy quick detailer lub wosk w płynie – np. Optimum Opti Seal i polerujemy go czystą mikrofibrą. W tym przypadku użyty został quick detailerPoorboys World Spray and Gloss.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6944.jpg

Po umyciu jednego elementu przystępujemy do mycia kolejnych.

Choć mycie za pomocą opisanej metody może z początku wydawać się skomplikowane, po nabraniu odrobiny wprawy okazuje się znacznie szybsze i wygodniejsze od tradycyjnej metody spłukiwania samochodu myjką ciśnieniową.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6946.jpg

Dzięki częstemu płukaniu gąbki woda z szamponem pozostała czysta nawet po umyciu całego auta. Brud zebrał się w wodzie do płukania, a ewentualne drobinki piasku osiadły na dnie wiadra dzięki systemowi Grit Guard.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP69661.jpg

Inspekcja lakieru z mocnym światłem udowodniła, że na powierzchni nie powstały żadne zarysowania.

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP6950.jpg

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/IMGP69561.jpg

Zaprezentowana metoda jest w pełni bezpieczna i nie powoduje zarysowań lakieru w przeciwieństwie do tzw. mycia bezwodnego. W przypadku bardzo zabrudzonych samochodów zaleca się jednak wcześniejsze spłukanie samochodu wodą pod ciśnieniem.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin