Klimatyzacja postojowa SKG Behr.pdf
(
67 KB
)
Pobierz
MAN-cats II Help: Lista SPN (kody b dów) i opis kodów b dów, panel obs ugowy
Page 1 of 4
KLIMATYZACJA POSTOJOWA SKG, BEHR
LISTA SPN (KODY B
DÓW) I OPIS KODÓW B
DÓW, PANEL OBS UGOWY
Poni ej zestawienie kodów b dów, pokazywanych w przypadku b du na wy wietlaczu MAN-cats. W
podanym opisie kodów b dów s dokumentowane przyczyny b dów i reakcje.
SPN - Suspect Parameter Number
- miejsce b du
FMI - Failure Mode Identification
- rodzaj b du
Adres:
98 Klimatyzacja
Wersja:
1.80
Wskazówka:
Kroki kontroli patrz Lista kroków kontroli
SPN
SPN-Tekst niezaszyfrowany
Opis
00876 Sprz g o spr
arki
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 7 - zwarcie ogólne
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
Ch odzenie nie dzia a lub sta e ch odzenie.
Przyczyna b du:
Za wysokie lub za niskie ci nienie w obiegu ch odniczym, uszkodzony
prze cznik wysokiego/niskiego ci nienia, uszkodzone sprz g o spr arki, b d w wi zce kabli,
uszkodzony panel obs ugowy.
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, sprz g o spr arki, panel
obs ugowy (A474), przeprowadzi pomiar napi cia.
Krok kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru napi cia:
Zbiornik czynnika ch odz cego, zawór elektromagnetyczny kompresora; panel obs ugowy
mi dzy Pin X1/6 (+) a Pin X1/12 (-): 16 - 32 V (U
Bat
)
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub prze cznik
wysokiego/niskiego ci nienia lub te sprz g o spr arki.
00877 Czujnik temperatury parownika
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 5 - zwarcie do masy
Rodzaj b du 6 - zwarcie do U
Bat
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
Warto zast pcza -5°C.
Przyczyna b du:
Uszkodzony czujnik parownika, b d w wi zce kabli, uszkodzony panel
obs ugowy.
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, sprawdzi czujnik parownika, panel
obs ugowy (A474), przeprowadzi pomiar oporno ci.
Krok kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru oporno ci:
Czujnik parownika klimatyzacji - w ofercie firmy Behr; panel obs ugowy mi dzy pinem X2/4 (+) a
pinem X2/5 (-): ~= 10k przy 25°C
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub czujnik parownika
klimatyzacji, w ofercie firmy Behr.
03001 Czujnik temperatury powietrza wewn trznego
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 5 - zwarcie do masy
Rodzaj b du 6 - zwarcie do U
Bat
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
Warto zast pcza 22 .
Przyczyna b du:
Uszkodzony czujnik temperatury wn trza, b d w wi zce kabli, uszkodzony
file://E:\MAN cats II\Runtime\Web\PLK\MAN-cats_Hilfeseiten\section_HS_D_SKG... 2008-10-02
MAN-cats II Help: Lista SPN (kody b dów) i opis kodów b dów, panel obs ugowy
Page 2 of 4
panel obs ugowy.
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, sprawdzi czujnik temperatury
wn trza, panel obs ugowy (A474), przeprowadzi pomiar oporno ci.
Krok kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru oporno ci:
Czujnik temperatury w kabinie - klimatyzacja; panel obs ugowy mi dzy pinem X1/4 (+) i pinem
X1/8 (-): ~= 10k
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub czujnik temperatury
wn trza kabiny klimatyzacja.
03002 Czujnik temperatury powietrza zewn trznego
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 5 - zwarcie do masy
Rodzaj b du 6 - zwarcie do U
Bat
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
Warto zast pcza 0 .
Przyczyna b du:
Uszkodzony czujnik temperatury zewn trznej, b d w wi zce kabli,
uszkodzony panel obs ugowy.
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, sprawdzi czujnik temperatury
zewn trznej, panel obs ugowy (A474), przeprowadzi pomiar oporno ci.
Krok kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru oporno ci:
Czujnik temperatury zewn trznej klimatyzacji - w ofercie firmy Behr; panel obs ugowy mi dzy
pinem X2/13 (+) a pinem X2/5 (-): ~= 10k przy 25°C
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub czujnik temperatury
zewn trznej klimatyzacji, w ofercie firmy Behr.
03003 Czujnik temperatury wydmuchiwanego powietrza (czujnik wymiennika ciep a)
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 5 - zwarcie do masy
Rodzaj b du 6 - zwarcie do U
Bat
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
Warto zast pcza 40°C.
Przyczyna b du:
Uszkodzony czujnik wymiennika ciep a klimatyzacji, b d w wi zce kabli,
uszkodzony panel obs ugowy.
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, sprawdzi czujnik wymiennika
ciep a klimatyzacji, panel obs ugowy (A474), przeprowadzi pomiar oporno ci.
Krok kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru oporno ci:
Czujnik wymiennika ciep a klimatyzacji - w ofercie firmy Behr; panel obs ugowy mi dzy pinem
X2/10 (+) a pinem X2/5 (-): ~= 10k przy 25°C
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub czujnik wymiennika
ciep a klimatyzacji, w ofercie firmy Behr.
03004 Potencjometr silnikowy klapy obej ciowej
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 5 - zwarcie do masy
Rodzaj b du 6 - zwarcie do U
Bat
Rodzaj b du 8 - b dny sygna
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
B d 5 i 6 Warto zast pcza - po o enie rodkowe.
B d 8 nie mo na poruszy silnika, niekorzystny rozk ad temperatur.
Przyczyna b du:
B d 5 i 6 Uszkodzony potencjometr silnikowy, b d w wi zce kabli, uszkodzony panel obs ugowy
B d 8 - uszkodzony potencjometr silnikowy, klapa obej ciowa kleszczy si , b d w wi zce kabli,
uszkodzony panel obs ugowy
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, sprawdzi potencjometr powrotu
file://E:\MAN cats II\Runtime\Web\PLK\MAN-cats_Hilfeseiten\section_HS_D_SKG... 2008-10-02
MAN-cats II Help: Lista SPN (kody b dów) i opis kodów b dów, panel obs ugowy
Page 3 of 4
grzejnika - klapy obej ciowej, panel obs ugowy (A474), przeprowadzi pomiar oporno ci,
przeprowadzi pomiar napi cia
Kroki kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru oporno ci:
Potencjometr powrotny klapy obej ciowej grzejnika klimatyzacji w ofercie firmy Behr; panel
obs ugowy mi dzy pinem X2/7 (+) a pinem X2/5 (-): ~= 95 - 105 k
Przeprowadzenie pomiaru napi cia:
Napi cie odniesienia 5V - klimatyzacji - w ofercie firmy Behr; panel obs ugowy mi dzy pinem
X2/11 (+) a pinem X2/5 (-): ~= 5V
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub potencjometr
powrotny klapy obej ciowej grzejnika klimatyzacji, w ofercie firmy Behr.
03005 Zawór grzewczy
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 5 - zwarcie do masy
Rodzaj b du 6 - zwarcie do U
Bat
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
B d 5 - nie mo na ogrzewa lub ogrzewanie dzia a stale.
Rodzaj b du 6 - ogrzewanie dzia a stale.
Przyczyna b du:
Uszkodzony zawór elektromagnetyczny, b d w wi zce kabli, uszkodzony
panel obs ugowy.
B d 5 i 6 - uszkodzony zawór elektromagnetyczny, b d w wi zce kabli, uszkodzony panel
obs ugowy
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, zawór elektromagnetyczny
klimatyzacji przedniej, zawór EP klimatyzacji przedniej (Y117), panel obs ugowy (A474),
przeprowadzi pomiar napi cia.
Krok kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru napi cia:
Zawór elektromagnetyczny klimatyzacji przedniej - zawór EP klimatyzacji przedniej - konieczne
uruchomienie silnika, panel obs ugowy mi dzy pinem X1/10 (+) i pinem X1/3 (-): ~= 0V zawór
elektromagnetyczny zamyka; 16 - 32V (U
Bat
) zawór elektromagnetyczny otwiera
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub zawór
elektromagnetyczny klimatyzacji przedniej - zawór EP klimatyzacji przedniej.
03006 Silnik klapy powietrza obiegowego
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 7 - zwarcie ogólne
Rodzaj b du 10 - przerwanie
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
Nie mo na przestawi klapy powietrza obiegowego.
Przyczyna b du:
Uszkodzony silnik cyrkulacji, b d w wi zce kabli, uszkodzony panel
obs ugowy.
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, pozycj powietrza wie ego silnika
klapy powietrza wie ego/ obiegowego klimatyzacji, panel obs ugowy (A474), przeprowadzi
pomiar napi cia.
Kroki kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru napi cia:
Pozycja powietrza wie ego silnika klapy powietrza wie ego/ obiegowego - w ofercie firmy Behr;
panel obs ugowy
mi dzy pinem X2/6 (+) a pinem X2/9 (-): ~= 16 - 32V (U
Bat
) Uruchomi
prze cznik klapy powietrza wie ego/ obiegowego (S123); ~= 0V Nie uruchamia prze cznika
klapy powietrza wie ego/ obiegowego (S123)
Pozycja powietrza wie ego silnika klapy powietrza wie ego/ obiegowego - w ofercie firmy Behr;
panel obs ugowy
mi dzy pinem X2/9 (+) a pinem X2/6 (-): ~= 16 - 32V (U
Bat
) Uruchomi
prze cznik klapy powietrza wie ego/ obiegowego (S123); ~= 0V Nie uruchamia prze cznika
klapy powietrza wie ego/ obiegowego (S123)
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub po o enie powietrza
wie ego silnika klapy powietrza wie ego/ obiegowego, w ofercie firmy Behr.
03007 Silnik klapy obej ciowej
file://E:\MAN cats II\Runtime\Web\PLK\MAN-cats_Hilfeseiten\section_HS_D_SKG... 2008-10-02
MAN-cats II Help: Lista SPN (kody b dów) i opis kodów b dów, panel obs ugowy
Page 4 of 4
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 7 - zwarcie ogólne
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
nie mo na poruszy silnika, niekorzystny rozk ad temperatur
Przyczyna b du:
Uszkodzony silnik, b d w wi zce kabli, uszkodzony panel obs ugowy.
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, silnik klapy obej ciowej grzejnika,
panel obs ugowy (A474), przeprowadzi pomiar napi cia.
Kroki kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru napi cia:
Silnik otwierania klapy obej ciowej grzejnika klimatyzacji w ofercie firmy Behr; panel obs ugowy
mi dzy pinem X2/12 (+) a pinem X2/15 (-): ~= 16 - 32V (U
Bat
) Nacisn
przycisk REHEAT
(osuszanie) (S545), funkcja REHEAT jest aktywna; krótki sygna ; ~= 16 - 32V (U
Bat
) Nacisn
przycisk REHEAT (osuszanie) (S545), funkcja REHEAT jest nieaktywna; krótki sygna
Silnik zamykania klapy obej ciowej grzejnika klimatyzacji w ofercie firmy Behr; panel obs ugowy
mi dzy pinem X2/15 (+) a pinem X2/12 (-): ~= -16 - 32V (U
Bat
) Nacisn
przycisk REHEAT
(osuszanie) (S545), funkcja REHEAT jest aktywna; krótki sygna ; ~= 16 - 32V (U
Bat
) Nacisn
przycisk REHEAT (osuszanie) (S545), funkcja REHEAT jest nieaktywna; krótki sygna
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub silnik klapy
obej ciowej grzejnika klimatyzacji, w ofercie firmy Behr.
03008 Napi cie steruj ce dmuchawy
Rodzaj b du:
Rodzaj b du 1 - sygna lub warto za wysoka
Rodzaj b du 2 - sygna lub warto za wysoka
Priorytet:
Priorytet 4 - brak wskazania, bez wp ywu na sprawno jazdy
Skutek b du:
Sterowanie dmuchawy jest nieprawid owe.
Przyczyna b du:
Uszkodzony regulator dmuchawy, b d w wi zce kabli, uszkodzony panel
obs ugowy.
Usuwanie b du:
Sprawdzi przewody, po czenia wtykowe, regulator dmuchawy, panel
obs ugowy (A474), przeprowadzi pomiar napi cia.
Kroki kontroli:
Przeprowadzenie pomiaru napi cia:
Zasilanie elektryczne sterowania dmuchawy - pokr t o dmuchawy (S547); panel obs ugowy
mi dzy pinem X2/14 (+) a pinem X2/3 (-): ~= 0V pozycja "OFF"; ~= 0 - 10,3V pozycja "AUTO"; ~=
zakres liniowy 2 - 8,3V; ~= 10V po o enie "MAX"
Zasilanie elektryczne regulatora dmuchawy - zacisk 15, klimatyzacja w ofercie firmy Behr; panel
obs ugowy mi dzy pinem X2/1 (+) a pinem X2/3 (-): ~= 16 - 32 V (U
Bat
)
Je eli przyczyna b du nie jest jednoznaczna, wymieni panel obs ugowy lub pokr t o dmuchawy
klimatyzacji, w ofercie firmy Behr.
SECTION_HS_D_SKG_DIAG_SPNBEDG.HTML
file://E:\MAN cats II\Runtime\Web\PLK\MAN-cats_Hilfeseiten\section_HS_D_SKG... 2008-10-02
Plik z chomika:
popekuni
Inne pliki z tego folderu:
F2000 polskie.pdf
(7709 KB)
EBS 5 Bosch.pdf
(6241 KB)
EBS 2.2, 2.23 Bosch.pdf
(3858 KB)
EBS 2 Wabco.pdf
(790 KB)
AdBlue.pdf
(386 KB)
Inne foldery tego chomika:
DAF
Mercedes-Benz
Renault
Scania
STAR
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin