Integracja klasy.docx

(15 KB) Pobierz

Temat: Integracja klasy

Klasa: 4a

Data: 23.09.2013 r.

Prowadząca: Paulina Pytel

Zakres treści:

·         Zintegrowanie klasy

·         Poznanie się nawzajem uczniów

·         Poznanie cech, marzeń, planów każdego z uczniów.

Cele:

·         Uczeń potrafi zintegrować się z klasą

·         Uczeń potrafi wymienić pozytywne cechy koleżanki/ kolegi z klasy

·         Uczeń wie jak powinien zachowywać się wobec kolegów/ koleżanek

·         Uczeń potrafi dzielić się z innymi różnymi rzeczami.

Metody:

·         Zabawa ruchowa

Środki dydaktyczne:

·         Kartki z napisami TAK, NIE, NIE WIEM do zabawy ruchowej

·         Czyste kartki

·         Kartoniki do zabawy „z kim podzielisz się czekoladą”

Formy pracy:

·         Grupowa

·         W parach

 

 

 

 

 

 

 

Przebieg lekcji:

  1. Czynności organizacyjne

·         Sprawdzenie obecności i zapoznanie uczniów z tematem lekcji.

  1. Zagadka dotycząca I dnia jesieni.  Hasło to JESIEŃ

Liście z drzew już opadają,

Co nastraja niezbyt miło.

Świat wokół wygląda jakby,

Coś w przyrodzie się kończyło.

  1. Zapoznanie uczniów z pierwszą zabawą na powitanie. Zabawa Cześć, hej! Cześć, Okey!

Uczniowie dobierają się parami i ustawiają się naprzeciwko siebie wykonując następujące gesty:

Na „raz” – uczniowie podają sobie ręce, mówiąc „cześć”

Na „dwa” – Uczniowie klaszczą prawą ręką w prawą rękę partnera mówiąc „hej”

Na „trzy” – Uczniowie podają sobie ręce mówiąc „cześć”

Na „cztery” – Uczniowie klaszczą prawą ręką w prawą rękę partnera mówiąc „okey

Wszyscy uczniowie jednocześnie witają się z partnerem.

  1. Zabawa numer 2. Powiedz coś pozytywnego o koledze/koleżance. Uczniowie siedzą w półkolu. Nauczyciel zachęca dzieci, aby zastanowiły się i kolejno powiedziały o koledze/koleżance, który/która jest w środku. Ma to być coś dobrego, pozytywnego, co zaobserwowali do tej pory u kolegi/koleżanki. Na środku powinno znajdować się po kolei każde dziecko.
  2. Zabawa – moje imię mówi o mnie.

Uczniowie otrzymują karteczki na których piszą pionowo swoje imię. Następnie każdy z uczniów do każdej litery dopisuje wyraz, który przedstawi jego myśli, marzenia, plany, cechy ucznia. Po chwili każdy z uczniów wstaje i przedstawia reszcie klasy . Przykład:

Rysuję dobrze karykatury

Otwartość

Marzę o podróżach

Egoistów nie lubię

Książki podróżnicze czytam

  1. Zabawa ruchowa. Uczniowie mają za zadanie odpowiednich na pytania zadawane przez nauczyciela ustawiając się w odpowiednich miejscach. Uczniowie, którzy są zdecydowani na tak – przechodzą na prawo, NIE – na lewo, a uczniowie niezdecydowani staja na środku.

·         Czy lubicie się śmiać?

·         Czy dobrze jest wam w szkole?

·         Czy nauka języka polskiego sprawia wam trudności?

·         Czy macie problem ze zrozumieniem matematyki?

·         Czy interesują was zajęcia przyrodnicze?

·         Czy lubicie malować farbami?

·         Czy macie w klasie przyjaciela/ przyjaciółkę?

·         Czy lubicie zajmować się małymi zwierzętami?

·         Czy boicie się duchów?

·         Czy lękacie się pająków?

·         Czy lubicie lody?

·         Czy dobrze się czujecie w swojej klasie?

·         Czy jest coś, co się wam nie podoba w waszej klasie?

·         Czy często bywacie smutni?

·         Czy komuś jest w tej chwili przykro lub źle się czuje?

·         Czy lubicie muzykę?

·         Czy lubisz wypowiadać się na forum klasy?

·         Czy czujesz się akceptowany/akceptowana w swojej klasie?

·         Czy lubisz swoich rówieśników?

  1. Zabawa – z kim podzielisz się czekoladą?

Każdy z uczniów otrzymuje od nauczyciela po 3 kartoniki. Następnie mówi do uczniów: Wyobraźcie sobie że każdy z was otrzymał po 3 kawałki czekolady. Jeśli chcecie podzielić się z kimś z klasy napiszcie na nich imiona tych osób. Pamiętajcie, że pierwszy kawałek należy się wam, więc wpiszcie tam swoje imię.

Gdy dzieci wpiszą imiona siadają w kręgu i czytają dla kogo chcą przeznaczyć dwa pozostałe kawałki czekolady np. „dam czekoladę Ani i Dominikowi” Wtedy nauczyciel prosi ucznia, aby przekazał odpowiednie kartoniki uczniom, Których imiona napisał na kartonikach.  Po zakończeniu zabawy każdy z uczniów liczy ile ma kartoników – kawałków czekolady. Na tej podstawie uczniowie wyciągają wniosek, który z uczniów jest najbardziej lubiany w klasie. 4

  1. Zakończenie zajęć.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin