E-społeczność - Wojciech Gustowski full.pdf

(1719 KB) Pobierz
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 11.05.2008
Tytuł: E-społeczności
Autor: Wojciech Gustowski
Wydanie II
ISBN: 978-83-7582-453-7
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP........................................................................................................5
I CZYM SĄ SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWE?............................................7
II RODZAJE E-SPOŁECZNOŚCI.................................................................18
III KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ISTNIENIA E-SPOŁECZNOŚCI........................23
1 Firma Pepsi wykorzystująca serwis YouTube
...............................................27
2 Przykład wykorzystania serwisu YouTube przez sztab wyborczy
................31
3 Wykorzystanie serwisu GoldenLine przez bank internetowy mBank..........35
4 Serwis iThink i możliwości jego wykorzystania...........................................36
5 Serwis biblioNETka
.......................................................................................38
6 Wykupienie reklamy na stronie społeczności internetowej..........................39
1 Narzędzia komunikacyjne...............................................................................41
1 Chat............................................................................................................41
2 Lista dyskusyjna.......................................................................................42
3 Forum dyskusyjne....................................................................................43
4 Elementy Web 2.0....................................................................................47
5 Weblog......................................................................................................48
6 Newsletter.................................................................................................51
7 RSS............................................................................................................51
8 Intranet.....................................................................................................52
9 Wirtualny świat........................................................................................53
2 Narzędzia wizerunkowe i wspomagające.......................................................56
1 Konkurs.....................................................................................................56
2 Kalendarium.............................................................................................56
3 Elementy multimedialne..........................................................................57
4 Gry sieciowe..............................................................................................58
5 Darmowe konta pocztowe i WWW..........................................................58
6 Promocje i oferty specjalnie....................................................................58
7 Personalizacja...........................................................................................59
IV GŁÓWNE NARZĘDZIA BUDOWANIA E-SPOŁECZNOŚCI.....................41
V WEB 2.0. – PRAWDZIWA REWOLUCJA CZY MYDLANA BAŃKA?........60
VI PRZEGLĄD I KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA
NAJPOPULARNIEJSZYCH SERWISÓW
...................................................69
1 Serwisy zagraniczne........................................................................................69
1 Linkedin....................................................................................................69
2 YouTube....................................................................................................70
3 Del.icio.us.................................................................................................72
4 Digg...........................................................................................................73
5 Flickr.........................................................................................................74
6 MySpace....................................................................................................75
7 There.........................................................................................................76
8 Second Life...............................................................................................77
2 Serwisy polskie...............................................................................................78
1 Linkologia.................................................................................................78
2 Wykop.......................................................................................................78
3 Gwar..........................................................................................................79
4 Podaj.........................................................................................................80
5 Grono........................................................................................................80
6 Ogniwo.net................................................................................................81
7 iThink........................................................................................................82
8 GoldenLine
...............................................................................................83
9 Fotka.........................................................................................................84
10 BiblioNETka.............................................................................................84
11 Blogfrog.....................................................................................................85
12 Filmweb....................................................................................................86
13 Wikipedia..................................................................................................86
14 Smog, Wrzuta, Streemo............................................................................87
ZAKOŃCZENIE.........................................................................................89
BIBLIOGRAFIA.........................................................................................91
SPIS ILUSTRACJI.....................................................................................94
E-SPOŁECZNOŚĆ –
Wojciech Gustowski
Wstęp
str. 5
Wstęp
Od momentu pojawienia się Internetu, medium to nieustannie
wkracza coraz głębiej w sferę życia codziennego większości z nas.
Stopniowo dla wielu ludzi Internet stał się podstawowym źródłem
informacji i narzędziem komunikacji z innymi. Tendencję tę od razu
wychwycili wytrawni marketerzy. Zaczęli tworzyć i wykorzystywać
narzędzia e-marketingowe, które w wielu wypadkach były
czynnikiem decydującym o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej.
Obecnie w dobrze zaplanowanej strategii marketingowej, czy public
relations nie można nie uwzględnić dynamicznie rozwijającego się
kanału komunikacyjnego, jakim jest Internet.
Niestety fachowych, polskich publikacji na temat marketingu
internetowego i e-PR jest bardzo mało. Na dodatek są to pozycje,
które temat podejmują w ujęciu całościowym, tym samym
poszczególne narzędzia e-marketingowe są opisywane pobieżnie
i głównie od strony teoretycznej. Niniejsza publikacja jest
odpowiedzią na taki stan rzeczy. Opisuje dwa nowoczesne narzędzia
marketingowe – budowanie i wykorzystywanie społeczności
internetowych – w ujęciu monograficznym, co jest przedsięwzięciem
bez precedensu.
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy i drugi
zawiera charakterystykę społeczności internetowych, trzeci pokazuje
możliwości ich wykorzystania do celów marketingowo – PR-
owskich. Rozdział czwarty zawiera opis głównych narzędzi, którymi
można się posłużyć budując e-społeczność. Piąty rozdział przynosi
rozważania na temat bardzo modnego w ostatnim czasie standardu
Copyright by
Złote Myśli
& Wojciech Gustowski
Zgłoś jeśli naruszono regulamin