Incredible English 3 (2nd edition)
Rozkład materiału
TEMAT LEKCJI
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
TEMATYKA
SŁOWNICTWO
GRAMATYKA
FUNKCJE JĘZYKOWE
UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE ZGODNE Z NOWĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
Unit 1
LEKCJA 1
Hello, kids – wprowadzenie do podręcznika, przedstawianie się i pytanie o podstawowe dane osobowe, opisywanie stanu posiadania.
Praca na lekcji
SB: ss. 2-3
AB: ss. 3-5
TB: ss. 26-29
Słownictwo czynne: Imiona bohaterów podręcznika; Liczby 1-30; Liczebniki porządkowe: 1-31; Miesiące: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December; magazine, sweets, watch, glasses, rollerblades, cards, umbrella, football, bag; cat;
Słownictwo bierne:wear; carry; pair;
Struktury czynne: What’s your name/surname?; What’s your phone number?; How old are you?;
Struktury bierne: When’s your birthday?; It’s on the (twenty ninth) of (October); Can you spell that, please?;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień, rozumienie sensu prostych dialogów w nagraniach audio, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, przepisywanie wyrazów i zdań, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, wiedza na temat tego, że ludzie posługują się różnymi językami (motywacja do nauki języka obcego)
Język obcy/edukacja muzyczna: śpiewanie piosenki
Język obcy/edukacja społeczna: współpracowanie z rówieśnikami w trakcie zabawy i nauki
Język obcy/edukacja matematyczna: numerowanie zdjęć na podstawie tekstu słuchanego, nazywanie dni w tygodniu, miesięcy w roku
Edukacja plastyczna: kolorowanie obrazków, wykonywanie kart obrazkowych
Klasa 1: 1 2 3
Klasa 3: 1 2 3b 3d 4 5 6 8
Dodatkowo
PMB: ss. 3-5
Karty obrazkowe z bohaterami podręcznika
Karty wyrazowe
Karty obrazkowe
LEKCJA 2
Scat,cat!- czytanie historyjki obrazkowej, przyimki miejsca.
SB: ss. 4-6
AB: s. 6
TB: ss. 30-31
Słownictwo czynne: Przyimki miejsca: in, on, under, next to; magazine, sweets, watch, glasses, rollerblades, cards, umbrella, football, bag; cat;
Słownictwo bierne: flying; member; mess; welcome; clubhouse;
Struktury czynne: Where are my…?; Aret they…?; They aren’t…;
Struktury bierne: Go away; Scat!; poor cat; What a mess!
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień, rozumienie sensu prostych dialogów w nagraniach audio, nazywanie obiektów z otoczenia, rozumienie sensu historyjki wspieranej obrazkami, branie udziału w miniprzedstawieniach teatralnych, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, czytanie wyrazów i prostych zdań, przepisywanie wyrazów z i zdań, wiedza na temat tego, że ludzie posługują się różnymi językami (motywacja do nauki języka obcego)
Język obcy/edukacja społeczna: współpracowanie z rówieśnikami w trakcie zabawy
Język obcy/Edukacja polonistyczna: uczestniczenie w zabawie teatralnej, ilustrowanie mimiką, gestem, ruchem zachowania bohaterów historyjki
Język obcy/edukacja matematyczna: numerowanie zdjęć na podstawie tekstu słuchanego
Klasa 1: 1 2 4
PMB: s. 6
Karty literowe
Kukiełki na palec
LEKCJA 3
Where’is my pen? – opisywanie położenia przedmiotów.
AB: ss. 6-8
TB: ss. 32-33
Słownictwo czynne: Przyimki miejsca: in, on, under, next to;
Struktury czynne: Where is/ are…?;It’s…; They’re…;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień, rozumienie sensu prostych dialogów w nagraniach audio, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, przepisywanie wyrazów i zdań, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, korzystanie ze słowników obrazkowych, wiedza na temat tego, że ludzie posługują się różnymi językami (motywacja do nauki języka obcego), nazywanie obiektów z otoczenia
Język obcy/Edukacja polonistyczna: odczytywanie uproszczonych rysunków, piktogramów itp. (wykonywanie słowniczka obrazkowego)
PMB: ss. 2, 6-7
LEKCJA 4
Activities – pisanie ulotki, śpiewanie piosenki.
SB: s. 7
AB: ss. 9-11
TB: s. 34-35
Słownictwo czynne: Dni tygodnia: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday; Czynności: listen to music, play football, play on computers, play music, play games, make cakes, read books;
Słownictwo bierne:leaflet; band; disco; internet; table tennis; discover; musical instrument; join; have fun; place; everyone; outing; trip;
Struktury czynne: You can…;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, wiedza na temat tego, że ludzie posługują się różnymi językami (motywacja do nauki języka obcego), współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki, przepisywanie wyrazów i zdań, rozumienie sensu prostych dialogów w nagraniach audio
Język obcy/edukacja matematyczna: numerowanie zdjęć na podstawie tekstu słuchanego, nazywanie dni w tygodniu
Klasa 1: 1 3
ulotki (np. z atrakcjami turystycznymi, centrami rozrywki, sportu itp.)
LEKCJA 5
What’s the time? – pytanie o godzinę i określanie czasu.
SB: ss. 8-9
AB: ss. 11-12
TB: s. 36-37
Słownictwo czynne: Słownictwo związane z czasem: o’clock, quarter past/to, half past; Pory dnia: morning, night, afternoon, evening;
Słownictwo bierne:clock; hour; minute; second; digital; face; big hand/small hand;
Struktury czynne: What’s the time?;
Struktury bierne: at school; in bed; on the bus;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki, czytanie wyrazów i prostych zdań, przepisywanie wyrazów i zdań, rozumienie sensu prostych dialogów w nagraniach audio
Język obcy/Edukacja plastyczna: wykonanie kart obrazkowych
Język obcy/edukacja matematyczna: nazywanie dni w tygodniu, rozpoznawanie czasu na zegarze
Klasa 1: 1 2
Klasa 3: 2 3b 3d 4 5 6 8
PMB: ss. 4-5
Zegary, zegarki
LEKCJA 6
My clock – praca projektowa.
SB: s. 10
TB: s. 38
Słownictwo czynne: Słownictwo związane z czasem: o’clock, quarter past/to, half past; Pory dnia: morning, night, afternoon, evening; Czynności: listen to music, play football, play on computers, play music, play games, make cakes, read books;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień, współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki, czytanie wyrazów i prostych zdań, korzystanie ze słowników obrazkowych, przepisywanie wyrazów i prostych zdań
Język obcy/edukacja matematyczna: nazywanie dni w tygodniu, miesięcy w roku, rozpoznawanie czasu na zegarze
Klasa 3: 2 3d 4 5 6 7 8
Nefernefer85