do_betlejem.pdf

(1832 KB) Pobierz
Do Betlejem
1
2
3
4
5
6
Betlejem 
Gra planszowa dostępna za darmo na
www.basiowegry.wordpress.com
1
2
3
4
5
6
1
2
3
4
5
6
Gra wymaga dodatkowo
przygotowania po 6 niebieskich
i żółtych pionków, 2 pionków
dowolnego koloru a także
zwykłej kostki.
pastwisko
z owcami
1
2
3
4
5
6
Pasterze to gra dla 2 osób. Jest luźno związana z
wydarzeniami opisanymi w Ewangelii Łukasza 2:8-13.
Do Betlejem dotarli już prawie wszyscy pasterze ze swoimi
stadami. Zostało tylko 2 najmłodszych pasterzy. Żaden z nich
nie chce być ostatnim, którym przywita Zbawiciela.
Na początku gry gracze ustawiają swoich 6 pionków na
polach z numerami (w swoim kolorze) u dołu planszy.
W swojej kolejce gracz ustawia pionek pasterza nad jednym z
pól z liczbami (nad górnym rzędem). Po tym może przesunąć
3 owce o 1 pole do przodu (z cyfrą, na którym stoi oraz z
cyframi o 1 mniejszą i o 1 większą). Potem rzuca kostką
i cofa o 1 pole swoją owcę oraz owcę drugiego gracza z pól
z wylosowanymi oczkami). Wygrywa pasterz, który pierwszy
doprowadzi do Betlejem wszystkie swoje 6 owiec. Nie można
cofać owiec, które dotarły do Betlejem ani z pól startowych.
Obrazki użyto w grze zgodnie z licencją Public Domain z:
http://pixabay.com/pl/ramki-na-zdj%C4%99cia-ramka-sztukaterie-427233/
http://pixabay.com/pl/bo%C5%BCe-narodzenie-bethlehem-szopka-574275/
Sugerowana modyfikacja logopedyczna polega na zamianie górnego rzędu z liczbami na pola z sylabami
(do wycięcia poniżej). Można użyć różnych zestawów sylab (np.: jednej osobie podmieniamy na sylaby z „l”
a drugiej z „m”. Zostawiam też puste po 2 zestawy bez wpisanych samodzielnego uzupełnienia.
W takiej sytuacji gracz musi dodatkowo odezwać się (wypowiedzieć sylaby) trzech owiec, które chce
przesunąć. Przy tej modyfikacji wciąż działa zasada, że można przesunąć tylko sąsiadujące ze sobą owce.
la
li
le
lu lo ly
le
lo lu
ly
li la
ma mi me mu mo my
na ni ne nu no ny
ra ri
re ru ro ry
me mo mu my mi ma
ne no nu ny ni na
re ro ru ry ri ra
Zgłoś jeśli naruszono regulamin