Test z zarzadzania 2.docx

(24 KB) Pobierz

 

1.        H.Le Chatelier był twórcą:

a.        Cyklu organizacyjnego określającego sprawne działania

2.        Kto był twórcą teorii X i Y?

a.        McGregor

3.        Zasada indywidualnych powiązań w organizacji instytucji:

a. służbowa, fachowa, techniczna, informacyjna

b. fachowa, nieformalna, techniczna, informacyjna

c. a+b

4.        Klasyczne style kierowania to:

a.        Autokratyczny, Demokratyczny, Liberalny

b.        Totalitarny, Dyrektywny, Liberalny

c.         Demokratyczny, Autokratyczny, Zadaniowy

5.        Wymień podstawowe funkcje kierownicze:

-planowanie               -organizowanie                  -kierowanie ludźmi (motywowanie)              -kontrolowanie

6.        Wymień przynajmniej cztery pozytywne motywacje stosowane przez kierowników:

-premie                        -wyjazdy zagraniczne                            -normy pracy              -różne formy wyróżnień i podziękowań

7.        Funkcje kontroli to:

a.         Informacyjna i profilaktyczna

b.        Funkcja instruktażowa i doradcza

c.         Wszystkie wymienione

8.        Przyczyny oporu wobec zmian:

a.         Chęć utrzymania dotychczasowych korzyści, pewność siebie

b.        Niepewność jutra, zmienność, uczucie straty

c.         a+b

9.        Najczęstsze błędy popełniane przy wprowadzaniu zmian:

a.         Brak cierpliwośći do utrwalenia zmiany, zła komunikacja

b.        Brak zaangażowania kierownictwa

c.         a+b

10.     Ze względu na charakter planu wyróżniamy:

a.        Plany strategiczne, taktyczne, operacyjne

b.        Długoterminowe i krótkoterminowe

c.         Wszystkie wymienione

11.     Wymienić 4 filary przedsiębiorstwa: (?)

12.     W celu określenia wysiłku psychicznego proces pracy dzieli się na 3 etapy:

a.         Przekazywanie decyzji, podejmowanie decyzji, wykonywanie czynności

b.        Uzyskiwanie informacji, podejmowanie decyzji, delegowanie uprawnień

c.         Uzyskiwanie informacji, podejmowanie decyzji, wykonywanie czynności

13.     Objawy spadku aktywności w procesie pracy:

a.         Senność, ziewanie

b.        Ciężkość nóg i całego ciała

c.         Wszystkie wymienione

14.     Podstawowe elementy stanowiska pracy:

a.        Cel, wejścia, wyjścia, proces, otoczenie, wyposażenie, czynnik ludzki

b.        Cel, podejmowanie decyzji, plan działania, otoczenie, wyposażenie, czynnik ludzki

c.         Żadne z nich

15.     Wypadek w pracy:

a.        Zdarzenie nagłe pozostające w związku z pracą

b.        Zaburzenie stanu zdrowia związane z pracą

c.         Obciążenia związane z pracą

16.     Celem wartościowania pracy jest:

a.         Tworzenie użytecznego systemu wynagradzania, prawidłowe zarządzanie

b.        Dostarczenie informacji o prawidłowym zatrudnieniu

c.         Wszystkie wymienione

17.     Wpisz nazwy stanowisk kierowniczych pielęgniarek:

-Kierownicy pierwszej linii zarządzania - pielęgniarki oddziałowe

-Kierownicy średniego szczebla- pielęgniarki przełożone, przełożone zespołu poradni, kierownicy zakładów opiekuńczo-pielęgnacyjnych, z-cy dyrektora, z-ca naczelnej piel, kierownicy wydziałów

-Kierownicy najwyższego szczebla- pielęgniarki naczelne, zastępcy dyrektora ds. pielęgniarstwa

18.     Zalecenia WHO, Rozporządzenie Ministra, Akredytacja, ISO

-wynika konieczność doskonalenia zawodowego                                          Pyt. Czego?

19.     Cele programu adaptacji zawodowej pracownika to:

a.         Prawidłowe przygotowanie do realizacji zadań na stanowisku pracy, zapoznanie z uprawnieniami, zakresem odpowiedzialności

b.        Zmniejszenie stresu związanego z podjęciem pracy

c.         a+b

 

20.     Dokończ stwierdzenie:                   odp.:                              razem:

Adaptacja wstępna………………1 miesiąc                        3 miesiące

Właściwa…………………………2 miesiące

21.     Najistotniejsze czynniki warunkujące efektywne zarządzanie w pielęgniarstwie to:

a.         Kadra kierownicza reprezentująca nowe style zarządzania, dostateczne zatrudnienie do potrzeb, prawidłowa adaptacja

b.        Współpraca zespołu

c.         a+b

22.     Kategoryzacja pacjentów to metoda obliczania w oparciu o:

O.Zabiegowe                            OIOM                            O.Nerki                            S.Poro

a.         Kat. Opieka minimalna                             38 min/os.                                   186                            52                            113

b.        Kat. Opieka umiarkowana                            95 min/os.                            294                            112                            274

c.         Kat. opieka wzmożona                            159 min/os.                            427                            187                            328

Podział chorych według przyjętych kryteriów opieki do odpowiednich grup – kategorii, zgodnie z oceną ich zaporzeb. na opiekę wyrażoną liczbą minut opieki danej grupy zawodowej w każdej kategorii w określonym czasie.

23.     Wymienić cechy sprawnego działania:

1.        Skuteczność                             2. Korzystność                            3.Ekonomiczność

24.     Ekonomiczność:

1.        Osiągnięcie zamierzonego celu najmniejszym kosztem pracy i środków

2.        Osiągnięcie maksymalnego rezultatu przy określonych środkach ………środków do rezultatu

3.        a+b

25.     Współzależność:

a.         Kompleksowa opieka dostosowana do potrzeb i indywidualna odpowiedzialność pielęgniarki za wyniki

b.        Pełne dokumentowanie wszystkich czynności przez pielęgniarkę

c.         a+b

26.     Która z poniższych osób zwróciła uwagę w procesie pielęgnowania na konieczność dokumentacji:

a.        Henderson

27.     Kto jest autorem poniższego procesu pielęgnowania?

1.        Ustalenie, postawienie Diagnozy

2.        Ustalenie celu pielęgnowania, metody, sposobu

3.        Realizacja

4.        Ocena

Podaj Nazwisko autorawg.  Górajek-Jóźwik

28.     Celem i zadaniem ustal. Rozp. Piel. Jak i ocen pracy jest:

a.         Ustalenie przydatności pracownika, zaspokojenie potrzeby uznania za dobrze wykonaną pracę

b.        Dostarczenie obiektywnych materiałów do zaprogramowania indywidualnego rozwiązania prac

c.         Wszystkie wymienione

29.     Metody oparte o skalę ocen, porównywania, listy kontrolne służą do oceniania

Metody te służą do oceniania pracowników

30.     Odpowiedz c – jest zasada kostr.

31.     Odpowiedz a – zróżnicowanym

32.     Etapy zakł. oceniania to:

a.         Wdrożeniowy, modyfikacyjny, koncowy wynik

b.        Przygotowawczy, wdrożeniowy, wykaz ocen

c.         Żadna

33.     Celem programu zapewnienia jakości jest:

a.         Poprawa opieki nad pacjentem, efektywność i sk

b.        Zwiększenie satysfakcji wszystkich pracowników w zakładzie

c.         A+b

34.     Kryteria opieki zdrowotnej:

a.        Skuteczność, efektywność, właściwość, akceptacja, dostępność

b.        Żadne

c.         Tylko 3 pierwsze

35.     Schemat metodycznego postępowania w zapewnieniu postepowania opartym nas klasycznym kole Deminga:1

a....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin