Internet wszystkiego (IoE)
Cele
Wyjaśnienie, w jaki sposób urządzenia sieciowe wykorzystują tablice routingu w celu kierowania pakietów do sieci docelowej.
IPv6 stanowi istotne wsparcie dla identyfikacji transmisji danych, która będzie potrzebna w przyszłości. To przedsięwzięcie będzie wymagało wielu adresów, a IPv6 pomaga zaspokoić tą potrzebę.
Scenariusz
Dziś ponad 99% zasobów naszego świata pozostaje niepodłączonych (do Internetu). Jutro, będziemy podłączeni niemal do wszystkiego. 37 miliardów urządzeń będzie podłączonych do Internetu do roku 2020. Od drzew przez wodę po auta, świat organiczny oraz cyfrowy będą współpracowały dla bardziej inteligentnego i połączonego świata. Ta przyszłość sieci jest znana jako Internet wszystkiego (IoE - ang. The Internet of Everything).
Jeśli ruch, transport, sieci i badanie przestrzeni kosmicznej zależą od współdzielenia informacji cyfrowych to jak te informacje będą rozróżniane na drodze ich przesyłania od źródła do przeznaczenia?
W tym ćwiczeniu zaczniesz myśleć nie tylko o tym co będzie znajdować się w świecie IoE, ale również jak to wszystko będzie zaadresowane w tej samej przestrzeni.
Wskazówki do ćwiczenia dla grup oraz indywidualnych uczestników:
1. Przeczytaj blog/wiadomość zatytułowaną “Internet of Everything: Fueling an Amazing Future #TomorrowStartsHere” autorstwa Johna Chambersa odnośnie pojęcia Internet wszystkiego (IoE). Blog jest dostępny pod adresem http://blogs.cisco.com/news/internet-of-everything-2.
2. Następnie obejrzyj film wideo zatytułowany “Cisco Commercial: Tomorrow Starts Here” dostępny w połowie strony.
3. Następnie przejdź na główną stronę IoE dostępną pod adresem http://www.cisco.com/web/tomorrow-starts-here/index.html. Następnie wybierz interesującą się kategorię z graficznego kolażu.
4. Następnie obejrzyj nagrania wideo, przeczytaj blog lub pliki .pdf, które należą do interesującej cię kategorii IoE.
5. Napisz 5 komentarzy do tego co obejrzałeś lub przeczytałeś. Bądź przygotowany, aby podzielić się wiadomościami z resztą klasy.
Wymagane wyposażenie
· Połączenie internetowe na na potrzeby przeglądania strony cisco.com. Jeśli uczniowie realizują to ćwiczenie indywidualnie w klasie mogą być również przydatne słuchawki.
· Notatnik i długopis lub urządzenie elektroniczne z możliwością tworzenia notatek w celu zapisania komentarzy i pytań dotyczących nagrań wideo, blogów oraz dokumentów pdf przejrzanych w kroku 3.
Do przemyślenia
1. Jak myślisz dlaczego może istnieć potrzeba adresowania drzew, wiatraków, samochodów, lodówek? Dlaczego praktycznie wszystko mogło by wykorzystywać adres IP?
____________________________________________________________________________
© 2013 Cisco and/or its affiliates. All rights reserved. This document is Cisco Public. Strona 2 z 1
muc13k