Przewidywane osiągnięcia dziecka
MARZEC
Rodzaj aktywności
Przewidywane osiągnięcia
Poziom umiejętności
P
PP
Językowo-literacka i słuchowa
Wyjaśnia wieloznaczność pojęcia cebula.
+
Podaje rozwiązanie zagadki na podstawie treści.
Posługuje się pojęciami dotyczącymi określania wysokości.
Nazywa narzędzia wykorzystywane w pracy ogrodnika.
Odgrywa scenki rodzajowe z użyciem pacynek.
Buduje dłuższą wypowiedź na temat obrazka.
Opowiada o wyglądzie wielkanocnego stołu.
Usprawnia aparat mowy w zabawach z zakresu gimnastyki buzi i języka.
Bawi się w domino głoskowe; wyróżnia głoskę w nagłosie i w wygłosie.
Różnicuje głoski w-f, s-sz.
Czyta globalnie wyrazy: cebula, pisanki.
Rozpoznaje i nazywa litery c, C.
Społeczno-przyrodnicza
Zna ludowe zwyczaje wielkanocne swojego regionu.
Zna ludowe zwyczaje wielkanocne regionu łowickiego, śląskiego.
Wskazuje na mapie: Łowicz, Katowice, Zakopane.
Wskazuje elementy charakterystyczne dla świąt Wielkiejnocy i Bożego Narodzenia.
Określa cechy pogody w okresie przedwiośnia.
Wymienia oznaki wiosny.
Wyjaśnia znaczenie przysłowia W marcu jak w garncu; zna zjawiska atmosferyczne występujące w okresie przedwiośnia.
Samodzielnie prowadzi kalendarz pogody.
Nazywa i wskazuje na obrazku niektóre ptaki przylatujące wiosną.
Nazywa i wskazuje na obrazku niektóre kwiaty kwitnące w okresie przedwiośnia i wczesnej wiosny.
Wskazuje punkty usługowo-handlowe w najbliższej okolicy.
Wyciąga wnioski z prowadzonych obserwacji.
Wymienia, co potrzebne jest roślinie do wzrostu: woda, słońce, gleba, powietrze, nawozy.
Aktywnie uczestniczy w hodowli roślin, podejmując działania pielęgnacyjne np. podlewanie.
Wykonuje prace porządkowe w...
catherina2202