Przewidywane osiągnięcia dziecka
MAJ
Rodzaj aktywności
Przewidywane osiągnięcia
Poziom umiejętności
P
PP
Językowo-literacka i słuchowa
Na zadany temat wypowiada się w sposób logiczny, uzasadniając swoje zdanie lub wybór.
+
Dokonuje porównania, np. sposobu powstawania książki dawniej i dziś.
Posługuje się pojęciami: encyklopedia, czasopismo, album, księgarnia, biblioteka, łąka, weterynarz, łąka, owady, ssaki.
Tworzy definicję na podstawie pojęcia, np. przy układaniu zagadek.
Posługuje się przymiotnikami podczas określania osoby, przedmiotu, miejsca.
Interesuje się książkami, czasopismami i chętnie z nich korzysta.
Wyróżnia głoski ł, y w wygłosie, w śródgłosie i w nagłosie.
Usprawnia aparat mowy w zabawach z zakresu gimnastyki buzi i języka.
Usprawnia postrzeganie z zabawach z zakresu gimnastyki oka.
Tworzy liczbę mnogą rzeczowników.
Tworzy rodzaj żeński i męski przymiotników.
Czyta globalnie wyrazy: komary, łapa.
Rozpoznaje i nazywa litery: c, C, y
Układa z rozsypanki literowej wyrazy według wzoru i z pamięci.
Czyta proste teksty wyrazowo-obrazkowe.
Społeczno- przyrodnicza
Aktywnie uczestniczy w zabawach tematycznych, np. w sklep.
Ocenia zachowanie, sytuację, przedstawione na obrazku.
Stosuje zasady właściwego obchodzenia się z książką.
Obserwuje zachowanie owadów z wykorzystaniem lupy.
Nazywa charakterystyczne zwierzęta i rośliny występujące na łące.
Porządkuje obrazki przedstawiające rozwój żaby, motyla.
Koncentruje się na zadaniu, poprawnie wykonuje polecenia N.
Wyjaśnia zastosowanie różnorodnych urządzeń technicznych w domu.
Aktywnie uczestniczy w organizowaniu uroczystości dla rodziców z okazji ich święta.
Rozumie konieczność codziennej opieki nad zwierzętami domowymi.
Aktywnie uczestniczy w zbiórce żywności dla zwierząt ze schroniska.
catherina2202