PLAN PRACY VI.doc

(115 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

na miesiąc VI

 

GRUPY  I

NA ROK SZKOLNY 2011/2012

 

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc CZERWIEC

Tematyka tygodniowa:

1.     „Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny.”

2.     „Na naszym podwórku”.

3.     „Poznajemy świat za pomocą zmysłów”.

4.     „Wakacyjne podróże”.

Dzieci będą:

Ø     Rozwijać umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu.

Ø     Poznawać różne środki lokomocji.

Ø     Rozwijać sprawności manualne.

Ø     Poznawać charakterystyczne oznaki lata.

Ø     Poznawać szkodliwość hałasu dla zdrowia.

Ø     Rozwijać zdolności wokalne i ruchowe.

Ø     Rozwijać umiejętności kojarzenia.

Ø     Rozwijać sprawności manualne i inwencję twórczą.

Ø     Nabywać coraz większą samodzielność.

Ø     Przestrzegać zasad zgodnego życia w grupie.

Ø     Inicjować działalność zabawową wg własnych pomysłów.

Ø     Nabywać wiedzę o zdrowym odżywianiu i jego wpływie na prawidłowy rozwój.

Ø     Poznawać smaki surówek i sałatek. 

Ø     Bezpiecznie korzystać ze sprzętu ogrodowego.

 

 

Kąciki zainteresowań:

 

1.     Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.

2.     Kącik przyrody – zakładanie hodowli  pietruszki natki, cebulki; gromadzić przyrodnicze okazy.

3.     Kącik „Nasze zasady” – ilustracje bezpiecznych zabaw w ogrodzie przedszkolnym.

4.     Kącik „Czyścioszek” – ilustracje właściwego sposobu mycia rąk, mycia zębów, dbania o czystość całego ciała i włosów.

5.     Kącik „Piramidka zdrowego odżywiania” – ilustracje zdrowych produktów.

 

Współpraca z  rodzicami:

1.     Rozmowy indywidualne.

2.     Gazetka grupowa.

3.     Strona internetowa przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny.

Podstawa programowa: Kształtowanie umiejętności społecznych: rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

4.06.12

Poniedz.

 

 

Bawimy się wesoło.

 

Podejmowanie prób wspólnych zabaw i akceptacji inności innych.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Wesołe powitania

II - Przygotowanie do śniadania –  zachowuje bezpieczeństwo w łazience.

·         Słuchanie wiersza I. Słońskiej „Dzień Dziecka”- rozmowy nt treści.

·         Ćw analizy i syntezy wzrokowej „Bawiące się dzieci”

·         Zab rozwijająca poczucie własnej wartości „Taki sam a inny”

·         Zabawy  w piaskownicy- przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy.

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Poobiedni odpoczynek  - dba o swoje ubranka

·         Zab ruch „Zagubiony partner”.

IV – Podsumowanie dnia- zabawy dowolne w wybranych kącikach.

ü       Wie, kiedy dzieci obchodzą swoje święto.

ü       Przestrzega bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie

5.06.12

Wtorek

 

 

Bawimy się z wszystkimi.

Próby wypowiadania się na temat obrazków wg ustalonej kolejności.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Wesołe powitania”

II - Przygotowanie do śniadania –  zachowuje bezpieczeństwo w łazience.

·         Zab  rozwijająca logiczne myślenie „Cuda i dziwy”

·         Opowiadanie historyjki obrazkowej „Zabawa w piaskownicy”

·         Próby udzielenia odpowiedzi  „Co by się stało, gdyby”

·         Układanie pomieszanych obrazków

·         Zabawy  w piaskownicy- przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy.

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Poobiedni odpoczynek  - dba o swoje ubranka

·         Angielski

IV – Podsumowanie dnia- zabawy dowolne w wybranych kącikach.

ü       Opowiada historyjkę zgodnie z następstwem czasowym

ü       Przestrzega zasad bezpiecznego korzystania z łazienki

6.06.12

Środa

 

 

Nie lubimy hałasu.

Podkreślanie szkodliwości hałasu dla zdrowia.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Wesołe powitania”

II - Przygotowanie do śniadania –  zachowuje bezpieczeństwo w łazience.

·         Słuchanie opowiadania I. Salach „Hałasek „     rozmowy nt treści

·         Zab. „Król ciszy”

·         Ćw. Analizy i syntezy wzrokowej „Ulubione zabawki”

·         Spacer po okolicy – szukamy źródeł hałasu

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Poobiedni odpoczynek  - dba o swoje ubranka

·         Zab rozwijająca umiejętność  odpoczynku „Król ciszy”

IV – Podsumowanie dnia- zabawy dowolne w wybranych kącikach.

ü       Wie, że hałas szkodzi zdrowiu

ü       Wypowiada się nt treści opowiadania

7.06.12

Czwartek

 

 

Jesteśmy kulturalni.

Rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Wesołe powitania”

II - Przygotowanie do śniadania –  zachowuje bezpieczeństwo w łazience.

·         Opowieść ruchowa „Zabawy z kolegami”

·         Zabawy przy piosence „Dobre zwyczaje”

·         Zab rozwijająca umiejętność rozpoznawania dźwięków  wysokich i niskich

·         Zabawy  w piaskownicy- przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy.

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Poobiedni odpoczynek  - dba o swoje ubranka

·         Angielski

·         Ćw słuchowe „Kto to powiedział”

IV – Podsumowanie dnia- zabawy dowolne w wybranych kącikach.

ü       Śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem

ü       Rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie

ü       Dba o swoje rzeczy osobiste

 

8.06.12

Piątek

 

 

Co mówimy o innych.

Rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Wesołe powitania”

II - Przygotowanie do śniadania –  zachowuje bezpieczeństwo w łazience.

·         Słuchanie opowiadania D. Wawiłow „Dziwna Marta” rozmowy nt treści

·         Zab artykulacyjna „Spacer z kolegą”

·         Praca plastyczna „Mój kolega z przedszkola”

·         Zab ruc...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin