PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
na miesiąc VI
GRUPY I
NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc CZERWIEC
Tematyka tygodniowa:
1. „Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny.”
2. „Na naszym podwórku”.
3. „Poznajemy świat za pomocą zmysłów”.
4. „Wakacyjne podróże”.
Dzieci będą:
Ø Rozwijać umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu.
Ø Poznawać różne środki lokomocji.
Ø Rozwijać sprawności manualne.
Ø Poznawać charakterystyczne oznaki lata.
Ø Poznawać szkodliwość hałasu dla zdrowia.
Ø Rozwijać zdolności wokalne i ruchowe.
Ø Rozwijać umiejętności kojarzenia.
Ø Rozwijać sprawności manualne i inwencję twórczą.
Ø Nabywać coraz większą samodzielność.
Ø Przestrzegać zasad zgodnego życia w grupie.
Ø Inicjować działalność zabawową wg własnych pomysłów.
Ø Nabywać wiedzę o zdrowym odżywianiu i jego wpływie na prawidłowy rozwój.
Ø Poznawać smaki surówek i sałatek.
Ø Bezpiecznie korzystać ze sprzętu ogrodowego.
Kąciki zainteresowań:
1. Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.
2. Kącik przyrody – zakładanie hodowli pietruszki natki, cebulki; gromadzić przyrodnicze okazy.
3. Kącik „Nasze zasady” – ilustracje bezpiecznych zabaw w ogrodzie przedszkolnym.
4. Kącik „Czyścioszek” – ilustracje właściwego sposobu mycia rąk, mycia zębów, dbania o czystość całego ciała i włosów.
5. Kącik „Piramidka zdrowego odżywiania” – ilustracje zdrowych produktów.
Współpraca z rodzicami:
1. Rozmowy indywidualne.
2. Gazetka grupowa.
3. Strona internetowa przedszkola.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny.
Podstawa programowa: Kształtowanie umiejętności społecznych: rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
4.06.12
Poniedz.
Bawimy się wesoło.
Podejmowanie prób wspólnych zabaw i akceptacji inności innych.
I – Ceremoniał powitania.
· Zab. ruchowa „Wesołe powitania”
II - Przygotowanie do śniadania – zachowuje bezpieczeństwo w łazience.
· Słuchanie wiersza I. Słońskiej „Dzień Dziecka”- rozmowy nt treści.
· Ćw analizy i syntezy wzrokowej „Bawiące się dzieci”
· Zab rozwijająca poczucie własnej wartości „Taki sam a inny”
· Zabawy w piaskownicy- przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy.
III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
· Poobiedni odpoczynek - dba o swoje ubranka
· Zab ruch „Zagubiony partner”.
IV – Podsumowanie dnia- zabawy dowolne w wybranych kącikach.
ü Wie, kiedy dzieci obchodzą swoje święto.
ü Przestrzega bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie
5.06.12
Wtorek
Bawimy się z wszystkimi.
Próby wypowiadania się na temat obrazków wg ustalonej kolejności.
· Zab rozwijająca logiczne myślenie „Cuda i dziwy”
· Opowiadanie historyjki obrazkowej „Zabawa w piaskownicy”
· Próby udzielenia odpowiedzi „Co by się stało, gdyby”
· Układanie pomieszanych obrazków
· Angielski
ü Opowiada historyjkę zgodnie z następstwem czasowym
ü Przestrzega zasad bezpiecznego korzystania z łazienki
6.06.12
Środa
Nie lubimy hałasu.
Podkreślanie szkodliwości hałasu dla zdrowia.
· Słuchanie opowiadania I. Salach „Hałasek „ rozmowy nt treści
· Zab. „Król ciszy”
· Ćw. Analizy i syntezy wzrokowej „Ulubione zabawki”
· Spacer po okolicy – szukamy źródeł hałasu
· Zab rozwijająca umiejętność odpoczynku „Król ciszy”
ü Wie, że hałas szkodzi zdrowiu
ü Wypowiada się nt treści opowiadania
7.06.12
Czwartek
Jesteśmy kulturalni.
Rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych.
· Opowieść ruchowa „Zabawy z kolegami”
· Zabawy przy piosence „Dobre zwyczaje”
· Zab rozwijająca umiejętność rozpoznawania dźwięków wysokich i niskich
· Ćw słuchowe „Kto to powiedział”
ü Śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem
ü Rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie
ü Dba o swoje rzeczy osobiste
8.06.12
Piątek
Co mówimy o innych.
Rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej.
· Słuchanie opowiadania D. Wawiłow „Dziwna Marta” rozmowy nt treści
· Zab artykulacyjna „Spacer z kolegą”
· Praca plastyczna „Mój kolega z przedszkola”
· Zab ruc...
Miracz