PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
na miesiąc X
GRUPY I
NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc październik
Tematyka tygodniowa:
1. „Jaki jestem”.
2. „Moja rodzina”.
3. „To jest Mój dom”.
4. „Domowi ulubieńcy”.
Dzieci będą:
Ø Nazywać i wskazywać wybrane części ciała.
Ø Podawać informacje o sobie.
Ø Doświadczać na przykładach wybranych wartości moralnych: dobra i odwagi.
Ø Podawać informacje na temat swojej rodziny: jak ma na imię mama, tata.
Ø Poznawać wybrane urządzenia gospodarstwa domowego.
Ø Rozwijać umiejętności muzyczne i taneczne.
Ø Poznawać zasady dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie, wyprowadzanie na spacer.
Ø Poznawać domki różnych zwierząt.
Ø Dzielić się wiedzą na temat swoich zwierzątek.
Ø Wiedzieć, jak należy opiekować się domowymi pupilami.
Ø Uczestniczyć w zajęciu z biblioterapii.
Kąciki zainteresowań:
1. Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.
2. Kącik przyrody – systematyczne wzbogacanie kącika o okazy jesienne – warzywa, owoce, trawy, kwiaty, kasztany, żołędzie.
3. Kącik „Nasze zasady” – ilustracje właściwych zachowań – nauka przestrzegania zasad akceptowanych w grupie przedszkolnej.
Współpraca z rodzicami:
1. Rozmowy indywidualne.
2. Gazetka grupowa.
3. Strona internetowa przedszkola.
4. Przekazanie informacji z wstępnej obserwacji dziecka.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Jaki jestem.
Cel ogólny: kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
3.10.11
Poniedz.
Części naszego ciała.
Rozwijanie umiejętności wskazywania i nazywania wybranych części ciała.
I – Ceremoniał powitania.
· Zabawa paluszkowa.
· Przygotowanie do śniadania – nauka mycia rąk przed posiłkiem.
II – Ćw logorytmiczne :To jest Ania”
· Ćw relaksacyjne „Masaż piłeczkami”
· Słuchanie wiersza „To jest Ania” z ilustracją ruchową.
· Wspólne zabawy n –la z dziećmi w kącikach zainteresowań.
III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
· Zab orientacyjno – porządkowa „Dotknij”
· Ćw spostrzegawczości „Odszukaj drugą połowę”.
IV – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw
ü Prawidłowo wskazuje i nazywa wybrane części ciała.
ü Podaje imiona koleżanek i kolegów
ü pomaga sprzątać po skończonej zabawie
4.10.11
Wtorek
Co lubimy jeść?
Podkreślanie znaczenia owoców i warzyw w zdrowym żywieniu.
· Ćw spostrzegawczości „Odszukaj przedmioty na obrazku”
· Zab ruch „Stań prościutko”
II – Słuchanie opowiadania I.Salach „Co lubi jeść Zosia?”
· Rozmowa nt opowiadania – próby udzielania odpowiedzi
· Zab „Ja lubię a ty?”
· Zab muz ruchowa „Tańczące bibułki”
· Zab orientacyjno – porządkowa „Jesienny spacer”
· Zabawy wg zainteresowań dzieci
IV – Podsumowanie dnia – kontakty indywidualne z rodzicami.
ü Je owoce i warzywa
ü Starannie myje ręce przed posiłkami
ü sygnalizuje chęć zabrania głosu podczas rozmowy
ü podejmuje próby udzielania odpowiedzi na zadane pytania
5.10.11
Środa
Małe czyścioszki.
Wyrażanie muzyki ruchem
· Zagadki „ Jakie zwierze wydaje takie dźwięki?”
· Zab naśladowcza „Zajączek wybiera się z wizytą”
II – Zab z wykorzystaniem piosenki „Kot jest czysty”
· Rozmowa nt piosenki
· Zab „Jak kotki”
· Zab naśladowcza przy pios „Kot jest czysty”
· Spacer po okolicy – nauka chodzenia w parach
· Zab twórcza „Do czego służy ręcznik?”
ü Ilustruje piosenkę ruchem
6.10.11
Czwartek
Lubię bawić się z innymi.
Rozwijanie sprawności manualnych.
· Zab Dyd „O której lalce mówię?”
· Zab naśladowcza „Jeśli ci wesoło” M Bogdanowicz
II – Zab twórcza „Witam wszystkie dzieci , które…”
· Praca plastyczna – wyklejam serduszko dla kolegi
· Zab pantomimiczna „Co lubię robić?”
· Zab ruchowa ze śpiewem „Karuzela”
· Zab „Smutny Adaś”
IV - Podsumowanie dnia – kontakty indywidualne z rodzicami.
ü Wypełnia ograniczoną płaszczyznę
7.10.11
piątek
Chcę mieć przyjaciół
Podkreślanie wartości przyjaźni.
· Zab z wykorzystaniem rymowanki
· Ćw oddechowe...
Miracz