PLAN PRACY 10.11.docx

(34 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

na miesiąc X

GRUPY  I

NA ROK SZKOLNY 2011/2012

 

 

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc październik

Tematyka tygodniowa:

1.     „Jaki jestem”.

2.     „Moja rodzina”.

3.     „To jest Mój dom”.

4.     „Domowi ulubieńcy”.

 

Dzieci będą:

Ø     Nazywać i wskazywać wybrane części ciała.

Ø     Podawać informacje o sobie.

Ø     Doświadczać na przykładach wybranych wartości moralnych: dobra i  odwagi.

Ø     Podawać informacje na temat swojej rodziny: jak ma na imię mama, tata.

Ø     Poznawać wybrane urządzenia gospodarstwa domowego.

Ø     Rozwijać umiejętności muzyczne i taneczne.

Ø     Poznawać zasady dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie, wyprowadzanie na spacer.

Ø     Poznawać domki różnych zwierząt.

Ø     Dzielić się wiedzą na temat swoich zwierzątek.

Ø     Wiedzieć, jak należy opiekować się domowymi pupilami.

Ø     Uczestniczyć w zajęciu z biblioterapii.

 

 

 

Kąciki zainteresowań:

 

1.     Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.

2.     Kącik przyrody – systematyczne wzbogacanie kącika o okazy jesienne – warzywa, owoce, trawy, kwiaty, kasztany, żołędzie.

3.     Kącik „Nasze zasady” – ilustracje właściwych zachowań – nauka przestrzegania zasad akceptowanych w grupie przedszkolnej.

 

Współpraca z  rodzicami:

1.     Rozmowy indywidualne.

2.     Gazetka grupowa.

3.     Strona internetowa przedszkola.

4.     Przekazanie informacji z wstępnej obserwacji dziecka.


TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Jaki jestem.

Cel ogólny: kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

3.10.11

Poniedz.

 

 

Części naszego ciała.

 

Rozwijanie umiejętności wskazywania i nazywania wybranych części ciała.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zabawa paluszkowa.

·         Przygotowanie do śniadania – nauka mycia rąk przed posiłkiem.

II – Ćw logorytmiczne :To jest Ania”

·         Ćw relaksacyjne „Masaż piłeczkami”

·         Słuchanie wiersza „To jest Ania”  z ilustracją ruchową.

·         Wspólne zabawy n –la z dziećmi w kącikach zainteresowań.

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zab  orientacyjno – porządkowa „Dotknij”

·         Ćw spostrzegawczości „Odszukaj drugą połowę”.

IV – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw

ü       Prawidłowo wskazuje  i nazywa wybrane części ciała.

ü       Podaje imiona koleżanek i kolegów

ü       pomaga sprzątać po skończonej zabawie

4.10.11

Wtorek

 

 

Co lubimy jeść?

Podkreślanie znaczenia owoców i warzyw w zdrowym żywieniu.

I – Ceremoniał powitania.

·         Ćw spostrzegawczości „Odszukaj przedmioty na obrazku”

·         Zab ruch „Stań prościutko”

·         Przygotowanie do śniadania – nauka mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie opowiadania I.Salach „Co lubi jeść Zosia?”

·         Rozmowa nt opowiadania – próby udzielania odpowiedzi

·         Zab „Ja lubię a ty?”

·         Zab muz ruchowa „Tańczące bibułki”

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zab orientacyjno – porządkowa „Jesienny spacer”

·         Zabawy wg zainteresowań dzieci

IV – Podsumowanie dnia – kontakty indywidualne z rodzicami.

ü       Je owoce i warzywa

ü       Starannie myje ręce przed posiłkami

ü       pomaga sprzątać po skończonej zabawie

ü       sygnalizuje chęć zabrania głosu podczas rozmowy

ü       podejmuje próby udzielania odpowiedzi na zadane pytania

5.10.11

Środa

 

 

Małe czyścioszki.

Wyrażanie muzyki ruchem

I – Ceremoniał powitania.

·         Zagadki „ Jakie zwierze wydaje takie dźwięki?”

·         Zab naśladowcza „Zajączek wybiera się z wizytą”

·         Przygotowanie do śniadania – nauka mycia rąk przed posiłkiem.

II – Zab z wykorzystaniem piosenki „Kot jest czysty”

·         Rozmowa nt piosenki

·         Zab „Jak kotki”

·         Zab   naśladowcza przy pios „Kot jest czysty”

·         Spacer po okolicy – nauka chodzenia w parach

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zab twórcza „Do czego służy ręcznik?”

·         Zab „Jak kotki”

IV – Podsumowanie dnia – kontakty indywidualne z rodzicami.

ü       Ilustruje piosenkę ruchem

ü       Starannie myje ręce przed posiłkami

ü       pomaga sprzątać po skończonej zabawie

ü       sygnalizuje chęć zabrania głosu podczas rozmowy

ü       podejmuje próby udzielania odpowiedzi na zadane pytania

6.10.11

Czwartek

 

 

Lubię bawić się z innymi.

Rozwijanie sprawności manualnych.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab Dyd „O której lalce mówię?”

·         Zab naśladowcza „Jeśli ci wesoło” M Bogdanowicz

·         Przygotowanie do śniadania – nauka mycia rąk przed posiłkiem.

II – Zab twórcza „Witam wszystkie dzieci , które…”

·         Praca plastyczna – wyklejam serduszko dla kolegi

·         Zab pantomimiczna „Co lubię robić?”

·         Zab ruchowa ze śpiewem „Karuzela”

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zab „Smutny Adaś”

·         Zab ruchowa ze śpiewem „Karuzela”

IV - Podsumowanie dnia – kontakty indywidualne z rodzicami.

ü       Wypełnia ograniczoną płaszczyznę

ü       pomaga sprzątać po skończonej zabawie

ü       Starannie myje ręce przed posiłkami

 

7.10.11

piątek

 

 

Chcę mieć przyjaciół

Podkreślanie wartości przyjaźni.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab z wykorzystaniem rymowanki

·         Ćw oddechowe...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin