PLAN PRACY I(1).doc

(139 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

na miesiąc I

 

GRUPY  I

NA ROK SZKOLNY 2011/201

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc STYCZEŃ

Tematyka tygodniowa:

1.     „Co robią zwierzęta zimą?”

2.     „Zimo, baw się z nami”.

3.     „Babcia i dziadek”.

4.     „Karnawał”.

Dzieci będą:

Ø     Rozwijać umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu.

Ø     Dokarmiać ptaki.

Ø     Rozwijać sprawności manualne.

Ø     Uwrażliwiać się na potrzeby zwierząt żyjących w lesie.

Ø     Rozwijać umiejętność liczenia w zakresie trzech.

Ø     Stosować słowa: najpierw, potem.

Ø     Wyrażać własne pomysły w pracy plastycznej.

Ø     Stosować słowa: długi, krótki.

Ø     Nabywać umiejętność zakładania odzieży.

Ø     Uczestniczyć w zajęciu z biblioterapii.

Ø     Składać życzenia babci i dziadziusiowi.

Ø     Poznawać smaki nowych potraw.

Ø     Prezentować swoje umiejętności.

Ø     Bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie.

Kąciki zainteresowań:

 

1.     Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.

2.     Kącik przyrody – doświadczenia z lodem i wodą.

3.     Kącik „Nasze zasady” – ilustracje bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.

4.     Kącik „Czyścioszek” – ilustracje właściwego sposobu mycia rąk, mycia zębów.

 

Współpraca z  rodzicami:

1.     Rozmowy indywidualne.

2.     Gazetka grupowa.

3.     Strona internetowa przedszkola.

4.     Występy dla babci i dziadziusia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Co robią zwierzęta zimą?.

Podstawa programowa: wie, w jaki sposób człowiek pomaga zwierzętom zimą.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

2.01.12

Poniedz.

 

 

Głodny ptaszek.

 

Uświadomienie konieczności dokarmiania ptaków zimą.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Ptaszki do domków”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej  „Przyjaciel zza okna” rozmowa

·         Ćw. Artykulacyjne „Głosy ptaków”

·         Ćw. Spostrzegawczości „Ukryte ptaszki”

·         Kolorowanie ptaszka

·         Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zab rozwijająca twórcze myślenie „Co by było..”

IV – Podsumowanie dnia- zabawy dowolne w wybranych kącikach.

ü       Uważnie słucha opowiadania

ü       Wypowiada się na jego temat

ü       Naśladuje głosy ptaków

ü       Koloruje w obrębie lini

3.01.12

Wtorek

 

 

Pomagamy ptakom.

Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Ptaszki do domków”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem

II –Zabawy przy pios. „Wróbelki zimą”- rozmowa nt treści piosenki

·         Oglądanie karmnika dla ptaków umieszczonego na parapecie

·         Oglądanie pokarmu dla ptaków, rozpoznawanie wybranych ziaren

·         Umieszczenie ich w karmniku

·         Spacer po okolicy – obserwacja karmników

III – Słuchanie bajki czytanej przez n –la

·         Zabawa rytmiczna „Ćwir ćwir”

·         Angielski

IV – Podsumowanie dnia; zabawy dowolne w wybranych kącikach.

ü       Ilustruje ruchem piosenkę

ü       Rozpoznaje i nazywa wybrane ziarna

ü       Wie że należy pomagać ptakom w zimie

ü       Sprzęta po skończonej zabawie

4.01.12

Środa

 

 

Robimy papierowe ptaki.

Poszerzanie doświadczeń plastycznych.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Ptaszki do domków”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem

II – Zab. rytmiczna „Lata ptaszek”

·         „Nasze ptaszki” – technika orgiami

·         Zab. Muzyczno – ruchowa „Ptaszki w karmnikach”

·         Zabawy piórkami- ćw. Oddechowe

·         Spacer po okolicy – nauka zakładania butów i kurtek

III – Słuchanie bajki czytanej przez n –la

·         Ćw. Klasyfikacyjne „Pomieszane ziarenka”

·         Zabawy dowolne w wybranych kącikach

IV – Podsumowanie dnia – rozmowy indywidualne z rodzicami

ü       Wykonuje formę przestrzenną

ü       Doskonali spostrzegawczość w zabawach

ü       Doskonali technikę samodzielnego ubierania się

5.01.12

Czwartek

 

 

Liczymy ptaszki.

Rozwijanie umiejętności liczenia do trzech.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Ptaszki do domków”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem

II – opowieść matematyczna „Ptaszki i kot”

·         Zabawa ruch „Ostrożne koty”

·         Ćw. Graficzne „W karmniku”

·         Spacer po okolicy – nauka zakładania butów i kurtek

III – Słuchanie bajki czytanej przez n –la

·         Poobiedni odpoczynek – nauka samodzielnego ubierania się

·         Angielski

IV – Podsumowanie dnia; zabawy dowolne.

ü       Liczy w zakresie trzech

ü       Wykonuje ćw graficzne

ü       Samodzielnie ubiera się w piżamkę

 

6.01.12

Piątek

 

 

Kto pomaga zwierzętom w zimie?

Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt żyjących w lesie.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Ptaszki do domków”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem

II – Zabawa paluszkowa „Sroczka”

·         Słuchanie wiersza M. Buczkówny „Sarenka w zimie”- rozmowa

·         Opowieść ruchowa „Spacer po lesie”

·         Spacer do lasu – obserwacja śladów na śniegu

III – Słuchanie bajki czyt. Przez n – la

·         Poobiedni odpoczynek- nauka samodzielnego ubierania się

·         Zabawy w wybranych kącikach

IV – Podsumowanie dnia; kontakty indywidualne z rodzicami.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin