PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
na miesiąc I
GRUPY I
NA ROK SZKOLNY 2011/201
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc STYCZEŃ
Tematyka tygodniowa:
1. „Co robią zwierzęta zimą?”
2. „Zimo, baw się z nami”.
3. „Babcia i dziadek”.
4. „Karnawał”.
Dzieci będą:
Ø Rozwijać umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu.
Ø Dokarmiać ptaki.
Ø Rozwijać sprawności manualne.
Ø Uwrażliwiać się na potrzeby zwierząt żyjących w lesie.
Ø Rozwijać umiejętność liczenia w zakresie trzech.
Ø Stosować słowa: najpierw, potem.
Ø Wyrażać własne pomysły w pracy plastycznej.
Ø Stosować słowa: długi, krótki.
Ø Nabywać umiejętność zakładania odzieży.
Ø Uczestniczyć w zajęciu z biblioterapii.
Ø Składać życzenia babci i dziadziusiowi.
Ø Poznawać smaki nowych potraw.
Ø Prezentować swoje umiejętności.
Ø Bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie.
Kąciki zainteresowań:
1. Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.
2. Kącik przyrody – doświadczenia z lodem i wodą.
3. Kącik „Nasze zasady” – ilustracje bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.
4. Kącik „Czyścioszek” – ilustracje właściwego sposobu mycia rąk, mycia zębów.
Współpraca z rodzicami:
1. Rozmowy indywidualne.
2. Gazetka grupowa.
3. Strona internetowa przedszkola.
4. Występy dla babci i dziadziusia.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Co robią zwierzęta zimą?.
Podstawa programowa: wie, w jaki sposób człowiek pomaga zwierzętom zimą.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
2.01.12
Poniedz.
Głodny ptaszek.
Uświadomienie konieczności dokarmiania ptaków zimą.
I – Ceremoniał powitania.
· Zab. ruchowa „Ptaszki do domków”
· Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.
II – Słuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej „Przyjaciel zza okna” rozmowa
· Ćw. Artykulacyjne „Głosy ptaków”
· Ćw. Spostrzegawczości „Ukryte ptaszki”
· Kolorowanie ptaszka
· Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek
III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
· Zab rozwijająca twórcze myślenie „Co by było..”
IV – Podsumowanie dnia- zabawy dowolne w wybranych kącikach.
ü Uważnie słucha opowiadania
ü Wypowiada się na jego temat
ü Naśladuje głosy ptaków
ü Koloruje w obrębie lini
3.01.12
Wtorek
Pomagamy ptakom.
Rozwijanie wrażliwości muzycznej.
· Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem
II –Zabawy przy pios. „Wróbelki zimą”- rozmowa nt treści piosenki
· Oglądanie karmnika dla ptaków umieszczonego na parapecie
· Oglądanie pokarmu dla ptaków, rozpoznawanie wybranych ziaren
· Umieszczenie ich w karmniku
· Spacer po okolicy – obserwacja karmników
III – Słuchanie bajki czytanej przez n –la
· Zabawa rytmiczna „Ćwir ćwir”
· Angielski
IV – Podsumowanie dnia; zabawy dowolne w wybranych kącikach.
ü Ilustruje ruchem piosenkę
ü Rozpoznaje i nazywa wybrane ziarna
ü Wie że należy pomagać ptakom w zimie
ü Sprzęta po skończonej zabawie
4.01.12
Środa
Robimy papierowe ptaki.
Poszerzanie doświadczeń plastycznych.
II – Zab. rytmiczna „Lata ptaszek”
· „Nasze ptaszki” – technika orgiami
· Zab. Muzyczno – ruchowa „Ptaszki w karmnikach”
· Zabawy piórkami- ćw. Oddechowe
· Spacer po okolicy – nauka zakładania butów i kurtek
· Ćw. Klasyfikacyjne „Pomieszane ziarenka”
· Zabawy dowolne w wybranych kącikach
IV – Podsumowanie dnia – rozmowy indywidualne z rodzicami
ü Wykonuje formę przestrzenną
ü Doskonali spostrzegawczość w zabawach
ü Doskonali technikę samodzielnego ubierania się
5.01.12
Czwartek
Liczymy ptaszki.
Rozwijanie umiejętności liczenia do trzech.
II – opowieść matematyczna „Ptaszki i kot”
· Zabawa ruch „Ostrożne koty”
· Ćw. Graficzne „W karmniku”
· Poobiedni odpoczynek – nauka samodzielnego ubierania się
IV – Podsumowanie dnia; zabawy dowolne.
ü Liczy w zakresie trzech
ü Wykonuje ćw graficzne
ü Samodzielnie ubiera się w piżamkę
6.01.12
Piątek
Kto pomaga zwierzętom w zimie?
Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt żyjących w lesie.
II – Zabawa paluszkowa „Sroczka”
· Słuchanie wiersza M. Buczkówny „Sarenka w zimie”- rozmowa
· Opowieść ruchowa „Spacer po lesie”
· Spacer do lasu – obserwacja śladów na śniegu
III – Słuchanie bajki czyt. Przez n – la
· Poobiedni odpoczynek- nauka samodzielnego ubierania się
· Zabawy w wybranych kącikach
IV – Podsumowanie dnia; kontakty indywidualne z rodzicami.
Miracz