Gry i zabawy w nauczniu koszykówki.doc

(31 KB) Pobierz
Numer hospitacji

Numer hospitacji: XIV

Temat: Gry i zabawy w nauczniu koszykówki.

Cele główne lekcji:

1. Umiejętności: kozłowanie, podania i chwyty, rzuty

2. Motoryka: siła i koordynacja wzrokowo-ruchowa

3.Wiadomości: poznanie nowych gier i zabaw

4. Akcenty wychowawcze: współdziałanie w małym zespole

Data: 4 III 2004 r.

Klasa: IVa, b

Płeć: dziewczęta

Ilość uczniów: 22 (w tym 3 niećwiczące)

Miejsce: sala gimnastyczna

Czas: 45 minut

Przybory: piłki koszykowe

 

Imię i nazwisko prowadzącego: mgr Michał Małyska

 

 

Tok lekcji

 

Zadania szczegółowe

Uwagi organ.-metodyczne

1. Część organizacyjna

1. Zbiórka w dwuszeregu.

2. Sprawdzenie obecności.

- niećwiczący siadają na ławeczce

2. Motywacja do zajęć

1. Podanie tematu lekcji i motywacja do aktywnego udziału w zajęciach.

 

3. Rozgrzewka,

psychomotoryka,

profilaktyka

1. Bieg dookoła sali.

2. Ustawienie  bokiem do siebie, stykając się stopami (lewymi lub prawymi) i trzymając się za ręce. Przeciąganie partnera w swoją stronę.

3. Ustawienie przodem do siebie w podporze przodem. Poruszając się w podporze próba dotchnięcia dłoni wpółpartnera.

4. Ustawienie naprzeciwko siebie w siadzie rozkrocznym stykając się stopami i trzymając się za ręce. Przeciąganie się do leżenia tyłem (na zmianę) nie uginając nóg w kolanach.

5. Ustawienie przodem do siebie z ramionami na ramionach współpartnera. Przysiady parami.

6. "Walka kogutów"

Uczniowie ćwiczą kucając naprzeciwko siebie i trzymając się za ręce. Podskakując próbują wytrącić współpartnera z równowagi.

7. Ustawienie przodem do siebie w leżeniu przodem.Unoszenie tułowia z jednoczesnym klaskaniem, na przemian w ręce partnera i za swoimi plecami.

 

- uczniowie ćwiczą parami, w rozsypce

4. Kształtowanie

umiejętności,

doskonalenie

sprawności,

rozwijanie

zdolności

twórczych

1. Zabawa z mocowaniem "Spychacze"

Ustawienie w dwóch szeregach w siadzie plecami do siebie na lini środkowej boiska. Na sygnał prowadzącego przepychanie partnera plecami. Później to samo, ale z rywalizacją między rzędami. Wygrywa ten szereg, który przepcha więcej osób.

2. Gra bieżna "Dogoń piłkę"

Ustawienie w dwóch rzędach ("Taki" i "Toki") w pewnej odległosci przed koszem. Każda osoba w rzędach ma swój numer. Prowadzący rzuca piłkę o tablicę i jednocześnie wywołuje jakiś numer. Osoby oznaczone tym numerem z każdego z rzędów muszą jak najszybciej zebrać piłkę spod kosza - za co rząd otrzymuje 3pkt. i dodatkowo 1 pkt. za podanie piłki do pierwszej osoby z rzędu i ustawienie się szybciej niż przeciwnik na końcu swojego rzędu. Osoba, która nie zebrała piłki też może zdobyć 1 pkt. dla swojego rzędu, ustawiając się na końcu swojego rzędu szybciej niż przeciwnik. Wygra rząd, który zdobędzie więcej pkt.   

3. Gra rzutna "Dogoń piłkę"

Uczniowie ustawieni są w szeregu na lini końcowej boiska ( "Taki" z jednej strony, "Toki" z drugiej). Prowadzący stoi pomiędzy dwoma drużynami, tyłem do przeciwległego kosza. Uczniowie rywalizują ze sobą po kolei, parami (osoba z jednej i z drugiej drużyny). Gdy prowadzący rzuca piłkę (toczy, podrzuca w przód podkręcając ją) za siebie muszą oni jak najszybciej dogonić ją, złapać i trafić do kosza. Wygra drużyna, która więcej razy trafiła do kosza. 

4. Gra drużynowa

Podział uczniów na dwie drużyny - "Taki" i "Toki". Gra polega na przechwyceniu piłki od przeciwnika. Piłkę można podawać i kozłować. Za każde przechwycenie piłki drużyna zdobywa 1 pkt. Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej punktów.

- prowadzący nazywa jeden szereg "Taki", a drugi "Toki"

 

- prowadzący stoi między dwoma rzędami

5.Uspokojenie organizmu

1. Zabawa uspokajająca „Minutka”.

Ćwiczący siadają na podłodze. Na sygnał zaczynają w myślach odliczać w minutę. Kto uważa, że minuta minęła wstaje. Gdy wszyscy wstaną nauczyciel ogłasza kto był najbliżej prawdy.

 

6.Czynności organizacyjno-

porządkowe

 

 

1. Uczniowie sprzątają miejsce zajęć.

2. Zbiórka w dwuszeregu.

3.Kontrola obecności.

 

7. Nastawienie

do pracy

samodzielnej

1. Zachęcenie do wykorzystania poznanych gier i zabaw i gry w koszykówkę w czasie wolnym.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin