Zasada działania BSI.txt

(26 KB) Pobierz
1. Przedmowa
Zasilenia elektryczne występujšce w pojazdach sš następujšce :

    Zasilanie "+akcesoria" (+ACC)
    Zasilanie "+po zapłonie" (+APC) rozdzielane przez inteligentny moduł sterujšcy
    Zasilanie "+po zapłonie" (+APC) rozdzielane przez moduł sterujšcy silnika
    Zasilanie "+akumulatora" wyłšczane w trybie składowania (+BAT-MP)
    Zasilanie stałe "+akumulatora" (+BAT-MP)
    Zasilanie "+CAN" (+CAN)
    Zasilanie "+CPC" (+BAT(+ akumulatora) połšczony przez BPGA)
    Przebudzenie sterowane zdalnie (+RCD)

Zasilanie elektryczne pojazdu jest zwišzane z zapotrzebowaniem każdego urzšdzenia, w funkcji strategii uaktywniania zasileń.
Podzespoły zasilane sš albo przez cały czas, albo w zwišzku z przebudzeniem inteligentnego modułu sterujacego.
Przebudzenie inteligentnego modułu sterujšcego inicjowane jest albo przez nacinięcie pilota zdalnego sterowania wysokiej częstotliwoci, albo przez otwarcie jednych z drzwi, albo w wyniku przebudzenia sterowanego zdalnie (RCD) (bez przekręcania kluczyka w położenie zapłonu) w celu umożliwienia wykonania niektórych funkcji.
2. Kalkulatory podłšczone do linii przebudzenia sterowanego zdalnie (RCD)
Rysunek : d4ea40xd	Wywietl na pełnym ekranie
Oznaczenie 	Oznaczenie
BSI1 	BSI (inteligentny moduł sterujšcy)
1320 	Kalkulator sterujšcy silnikiem
1630 (*) 	Kalkulator automatycznej skrzyni biegów
1660 (*) 	Kalkulator ręcznej, sterowanej skrzyni biegów
7095 (*) 	Kalkulator hamulca postojowego sterowanego elektrycznie (FSE(Hamulec pomocniczy elektryczny))
7600 (*) 	Kalkulator systemu detekcji niedopompowania
7800 (*) 	Kalkulator kontroli dynamicznej stabilnoci (ESP)
(*) W zależnoci od wersji
Zasada funkcji przebudzenia sterowanego zdalnie umożliwia częciowe przebudzenie kalkulatorów tak, aby przygotować z wyprzedzeniem pewne funkcje pojazdu (bez przełšczania kluczyka w stacyjce do położenia zapłonu), bšd też w celu realizowania funkcji bez +APC.
Funkcja przebudzenia sterowanego zdalnie wykorzystuje dwa noniki elektryczne :

    Linia elektryczna przebudzenia sterowanego zdalnie (RCD)
    Ramka komunikatu przebudzenia (częciowego lub całkowitego) w sieci CAN IS

2.1. Przebudzenie główne
Przebudzenie główne jest sterowane przez inteligentny moduł sterujšcy (BSI1), w następstwie włšczenia zapłonu przez kierowcę.
Przebudzenie główne dla kalkulatorów linii przebudzenia sterowanego zdalnie jest inicjowane poprzez aktywację linii przebudzenia sterowanego zdalnie (RCD) (łšcznoć kalkulatorów RCD działa), połšczone z ramkš sygnału "komunikat przebudzenia głównego".
2.2. Częciowe przebudzenie
Zasada funkcji przebudzenia sterowanego zdalnie umożliwia częciowe przebudzenie kalkulatorów tak, aby przygotować z wyprzedzeniem pewne funkcje pojazdu (bez przełšczania kluczyka w stacyjce do położenia zapłonu), bšd też w celu realizowania funkcji bez +APC.
Funkcja przebudzenia sterowanego zdalnie wykorzystuje dwa noniki elektryczne :

    Linia elektryczna przebudzenia sterowanego zdalnie (RCD)
    Sieć CAN IS

UWAGA : Wszystkie kalkulatory połšczone z sieciš CAN IS nie sš podłšczone do linii zdalnego przebudzenia. Tylko kalkulatory podłšczone do linii zdalnego przebudzenia sš objęte przebudzeniem częciowym.
2.3. Zasada działania
Przebudzenie kalkulatorów zwišzanych z usługš budzenia sterowanego zdalnie odbywa się w wyniku jednoczesnego uaktywnienia linii RCD i przesłania ramki po sieci CAN zawierajšcej informację przebudzenia.
Wszystkie kalkulatory uaktywniane przez linię RCD odczytujš ramkę sygnału przebudzenia częciowego albo głównego.
W funkcji informacji przesyłanej w sieci CAN IS, a więc :

    Kalkulatora dotyczy ramka sygnału przebudzenia częciowego, kalkulator przechodzi w stan przebudzenia "aktywnego" i zapewnia realizację żšdanej funkcji
    Kalkulatora nie dotyczy ramka sygnału przebudzenia częciowego i przechodzi on wówczas w stan czuwania
    Ramka sygnału przebudzenia częciowego dotyczy wszystkich kalkulatorów i przechodzš one w stan przebudzenia "głównego"

UWAGA : Pojęcie +APC znika w przypadku kalkulatorów podłšczonych do linii zdalnego przebudzenia.
3. Żšdanie przebudzenia częciowego (RCD)
3.1. Przebudzenie częciowe dotyczšce modułu BSI
Po pojawieniu się sygnału RCD, inteligentny moduł sterujšcy wykonuje inicjalizację, jeżeli nie został jeszcze przebudzony.
Moduł BSI nadzoruje odbiór wszystkich słów stanu częciowego przebudzenia, które go dotyczš.
Ta faza działania (przejciowa) jest bardzo krótka (Czas niezbędny do zatwierdzenia żšdania częciowego przebudzenia).
Moduł BSI przełšcza się na tryb częciowego przebudzenia i wykonuje żšdane funkcje, jeżeli jedno lub kilka aktywnych słów stanu częciowego przebudzenia go dotyczš.
W celu zatwierdzenia żšdania częciowego przebudzenia, sygnał RCD musi znajdować się w stanie WYSOKIM.
BSI zatwierdza koniec częciowego przebudzenia, gdy słowo stanu częciowego przebudzenia zostanie odebrane w stanie NIEAKTYWNYM.
UWAGA : Póki pozostałe kalkulatory sieci CAN IS biorš udział w częciowym przebudzeniu (na przykład, jeżeli nie sš przebudzone), BSI korzysta z domylnych wartoci dla odbieranych sygnałów CAN I/S. Każdemu żšdaniu częciowego przebudzenia koniecznie towarzyszy jeden impuls (tempo_pulse) na linii RCD. W przypadku pojawienia się żšdania częciowego przebudzenia, gdy sygnał RCD znajduje się w stanie NISKIM (na przykład w przypadku problemów na linii RCD), BSI nie może przestrzegać tego żšdania częciowego przebudzenia.
3.2. Przebudzenie częciowe niedotyczšce modułu BSI
Po pojawieniu się sygnału RCD, inteligentny moduł sterujšcy wykonuje inicjalizację.
BSI przeglšda odbierane słowa stanu częciowego przebudzenia, które go dotyczš.
Po zaniku sygnału RCD, BSI kontynuuje nadzorowanie słów stanu częciowego przebudzenia występujšcych w sieci CAN IS.
3.3. Przebudzenie częciowe kodowanej blokady rozruchu ADC 2010
W wyniku rozpoznania transpondera kluczyka zapłonowego, inteligentny moduł sterujšcy BSI steruje liniš przebudzenia RCD, wysyłajšc jednoczenie ramkę po sieci bus CAN "przebudzenia z wyprzedzeniem funkcji ADC2010 ".
Kalkulator sterujšcy silnikiem budzi się i wysyła żšdanie odblokowania inteligentnego modułu sterujšcego.
Częciowe przebudzenia kalkulatora sterujšcego silnikiem jest podtrzymywane przez czas 2 sek. tak, aby umożliwić sprawdzenie autentycznoci transpondera kluczyka zapłonu, a następnie przez 2 min., jeżeli sprawdzenie autentycznoci transpondera kluczyka zapłonu dało prawidłowy wynik.
W następstwie obecnoci kluczyka zapłonu w blokadzie kierownicy (kluczyk w położeniu postoju), inteligentny moduł sterujšcy steruje liniš przebudzenia RCD, umożliwiajšc podtrzymanie częciowego przebudzenia sterowania silnikiem.
W przypadku utraty obecnoci kluczyka albo utraty identyfikacji transpondera, czas trwania opónienia częciowego przebudzenia kalkulatora sterujšcego silnikiem przyjmuje wartoć 5 sek..
Wyprzedzajšce przebudzenie częciowe kalkulatora sterujšcego silnikiem umożliwia zaoszczędzenie czasu podczas fazy rozruchu.
3.4. Przebudzenie częciowe pomiarów oleju silnika
Moduł BSI jest układem nadrzędnym (MASTER) częciowego przebudzenia funkcji "pomiary oleju silnika".
Częciowe przebudzenie funkcji "pomiary oleju silnika" dotyczy modułu BSI i kalkulatora sterujšcego silnika.
Celem funkcji "prezentacja poziomu oleju" jest wskazanie kierowcy poziomu oleju w silniku.
W przypadku, gdy informacja pochodzi od kalkulatora sterujšcego silnika, częciowe przebudzenie kalkulatora sterujšcego silnika umożliwia wykonanie pomiaru w optymalnych warunkach (silnik zatrzymany) i wywietlenie pomiaru po włšczeniu zapłonu (przebudzenie główne).
3.5. Przebudzenie częciowe i żšdanie stanu skrzyni biegów
Moduł BSI jest układem nadrzędnym (MASTER) częciowego przebudzenia żšdania stanu skrzyni biegów.
Częciowe przebudzenie - żšdanie stanu skrzyni biegów implikuje inteligentny moduł sterujšcy i kalkulator sterowanej skrzyni biegów typu BMP6.
Przebudzenie częciowe umożliwia przewidywanie Start-Lock tak, aby dysponować informacjš zakazu przekanika rozruchu z wyprzedzeniem.
Przebudzenie częciowe modułu sterowania elektrycznego automatycznej skrzyni biegów umożliwia mu wykonanie diagnostyki i umożliwia kierowcy zmianę położenia dwigni wybierania biegów.
W celu umożliwienia wybrania położenia P konieczne jest zainicjowanie 2 przebudzeń częciowych :

    Częciowe przebudzenie : "żšdanie stanu skrzyni biegów"
    Częciowe przebudzenie : "prędkoć pojazdu przez moduł BSI"

Kiedy przebudzenie częciowe "stan skrzyni biegów" jest aktywne i inicjalizacja kalkulatora skrzyni biegów jest zakończona, kalkulator skrzyni biegów udostępnia pojazdowi następujšce informacje :

    Położenie dwigni (Informacja CAN IS)
    Informacja Parking/Neutral (przewodowa) dla sterowanej skrzyni biegów typu BMP6

UWAGA : W przypadku przejcia w tryb oszczędzania energii, BSI neutralizuje przebudzenie - żšdanie stanu skrzyni biegów (Po spełnieniu niektórych warunków opónienia czasowego).
3.6. Kalkulator systemu detekcji niedopompowania
Przebudzenie częciowe kalkulatora wykrywania niedopompowania ogumienia nie jest wykorzystywane jako przebudzenie częciowe RCD, lecz jest traktowane jako zasilanie elektryczne w trybie przebudzenia głównego.
4. Schemat logiczny wprowadzania zasileń (tryb klienta)
Rysunek : d4ea40yd	Wywietl na pełnym ekranie
Rysunek : d4ea194d	Wywietl na pełnym ekranie
"A" Czas.
Zasilanie 	Oznaczenie
+ ACC 	Zasilanie "+akcesoria"
+APC 	Zasilanie +APC rozdzielane przez inteligentny moduł sterujšcy
+BAT-MP 	Zasilanie + akumulatora wyłšczone w trybie składowania
+BAT 	Zasilanie stałe "+akumulatora"
+CAN 	Zasilanie +CAN
+CPC 	Zasilanie w + scentralizowanego przełšcznika mocy BSI
+DEM 	Żšdanie rozruchu pochodzšce z stacyjki lub włšcznika rozruchu silnika (w zależnoci od wers...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin