pomagamy ptakom.pdf

(1248 KB) Pobierz
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 44, s.
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Pomagamy ptakom
1
Przepisz sylaby do dolnych kratek. Dowiesz się, co Jaś zrobił
wczoraj z tatą.
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
mnik
pta
dla
ków
kar
2
a
a
duk
tyczna
E
plas
Uważnie przeczytaj wiersz pt. „Pomagamy zwierzętom”.
cj
Pomagamy zwierzętom
Nagle ktoś z wielką ochotą,
karmnik przybija do płotu.
Ziarna sypie, daje jeść,
ptakom będzie cieplej też.
To uczniowie z drugiej klasy!
Chętnie pójdą też do lasu.
Włożą sianka do paśnika,
jeleń z sarną będą wzdychać:
„Miłe z was, dobre dzieciaki!
Wasz uczynek wielki taki,
z serca wam dziś dziękujemy,
pyszne sianko chętnie zjemy.”
Choć jedzenia w bród jest w lesie,
kiedy zima śnieg przyniesie,
w
ja
kac
zaspach trawki i ziarenek
du
astyczna
E
pl
szuka dzik, sarna, wróbelek.
Zimny wiatr piórka rozwiewa,
ptaki marzną dziś na drzewach,
mokre futro jeleń ma.
zima piękna - zima zła.
„Jarzębiny kulek nie ma,
Ziarenek i dżdżownic brak”.
„Liście też przykryła zima.
Co tu jeść, jak przeżyć, no jak?”.
Tak raz ptaki rozmawiały,
na gałęzi cicho stały...
„Z zimą nie wygramy, nie.
Może ktoś nam pomóc chce?”.
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 44, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
acja
du
t
k
ma
podstawie
Na
tyczna
E
a
e
m
wiersza odpowiedz na poniższe pytania.
Komu pomagamy przetrwać zimę?
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Dlaczego powinniśmy pomagać ptakom?
u
Ed
lastyczna
p
kacja
możemy pomóc ptakom?
Jak
4
Wypisz
c
a
uka
yc
j
zn
d
ast
a
E
pl
z rymowanek nazwy ptaków.
Gdy zamarzły wszystkie dróżki,
wróble chuchają na swoje nóżki.
Jemiołuszka – ptak chroniony.
Lubi owoc jeść czerwony.
Przysiadły gile
na kalinie na chwilę.
Sikorkę spotkasz co dzień,
Czy w parku, czy w ogrodzie.
Publikacja bezpłatna
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 44, s.
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
5
acja
du
t
k
matycz
E
Uzupełnij
na
a
e
m
zdania odpowiednimi wyrazami.
o
(2)
Pokłóciły się
(1)
owan
chleba.
ych
yczne
ie
W
fiz
Poszły w ruch
(3)
, że aż
(4)
lecą.
i
(5)
Krótko trwała ta bitwa. Podbiegła żółta sikoreczka i zjadła
(6)
acja
duk
tyczna
E
plas
.
2. okruszki
3. dzióbki
1. wróbelki
kacja
du
astyczna
E
pl
4. piórka
5. pazurki
6. okruszki
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 44, s.
4
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Pomagamy ptakom
Odgadnij, jakie powinny być następne liczby. Uzupełnij nimi
puste pola.
acja
duk
tyczna
E
plas
18
22
27
24
28
2
kacja
du
astyczna
E
pl
Jaka to liczba? Ile to dziesiątek, ile jedności? Uzupełnij tabele.
Liczba
Dziesiątki
Jedności
Liczba
Dziesiątki
Jedności
23
11
2
12
16
Publikacja bezpłatna
2
0
6
cam
i
5
2
14
1
0
8
1
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
Wychowanie
du
t
k
matycz
zyczne
E
a
e
na
m
owan
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 44, s.
ych
yczne
ie
z
W
fi
5
KARTA:
..........................................
ukacja
Z KLASY:
.......................................
Ed
styczna
pla
EDUKACJA plastyka
3
zem
Ra
Rodzicami
z
W
owanie
ych
y
szkolnym
W
fiz
czne
mądra głowa
ogrodzie stały 4 karmniki:
do pierwszego karmnika przyleciało 13 gili,
do drugiego karmnika przyleciały dzwońce. Było ich o 4 więcej
niż gili w pierwszym karmniku,
do trzeciego karmnika przyleciało o 10 więcej krzyżodziobów
niż było dzwońców w drugim karmniku,
kacja
u
Ed
astyczna
pl
do czwartego karmnika przyleciało o 10 więcej śnieguł niż było
gili w pierwszym karmniku.
Ile ptaków było w każdym karmniku?
d
d
ukacja
Ed
lastyczna
p
aca
wa
Pr
omo
aca
wa
Pr
omo
zem
Ra
Rodzicami
z
kacja
du
astyczna
E
pl
1
3
cam
i
2
4
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
Zgłoś jeśli naruszono regulamin