Adres i adresowanie.pdf

(942 KB) Pobierz
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 59, s.
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Adres i adresowanie
1
Uważnie wysłuchaj listu.
Połczyn-Zdrój, 26.02.2015
am
i
Kochany Jaśku,
owan
ych
yczne
ie
podczas Twoich ostatnich odwiedzin nie zdążyłam opowiedzieć Ci
W
fiz
o figurce, która stoi w pokoju dziadka. Jest to Hermes. Hermes to Grek,
czyli mieszkaniec Grecji. Hermes to postać z greckiej mitologii, czyli
zbioru opowieści o różnych bóstwach. Starożytni Grecy wierzyli w wielu
bogów. Twój dziadek nie pochodził z Grecji. Dlaczego więc Hermes stoi
w jego pokoju? Bo to był opiekun posłańców, a więc także i listonoszy.
Teraz rozumiesz, prawda? Twój dziadek był przecież listonoszem.
acja
Listonoszem i podróżnikiem.
duk
tyczna
E
plas
W dzisiejszych czasach, gdy ktoś mówi, że sprawdza swoją skrzynkę
pocztową, to najczęściej włącza komputer. Ale skrzynka pocztowa to
przecież także zwykła skrzynka, do której wrzuca się listy – taka jak
u Ciebie, na klatce schodowej. Pamiętam, że gdy pisałam swój pierwszy
list,
kacja
serce waliło mi jak bęben. Starałam się równiutko i pięknie pisać.
du
astyczna
E
pl
Uważałam, by nie zrobić ani jednego błędu. To był list do rodziców,
z kolonii. Wiesz, ile listów napisałam potem? Chyba z tysiąc. Do koleżanek,
do cioci, do babci... Czasem opisywałam w nich swoje radości i kłopoty.
Często było tak, że jak napisałam o tym, że jest mi smutno, robiło się
weselej. Mam jeszcze listy dziadka, swojej mamy. Uwielbiam pisać listy
i dostawać je.
A wiesz, kiedyś nawet dostałam list od samej siebie. Jak to możliwe?
Chciałam wysłać list do koleżanki. Pomyliłam się jednak, adresując
kopertę. Zamiast jej imienia, nazwiska i adresu, napisałam swoje dane.
Jakże byłam zdziwiona, kiedy po tygodniu od jego wysłania ten list znalazł
się w mojej skrzynce! Od tamtej pory nigdy już nie pomyliłam nadawcy
i adresata. Zapamiętałam, że adresat (czyli odbiorca) to ten, do którego
wysyłamy list, a nadawca to ten, który nadaje, czyli wysyła list.
Ściskam Cię mocno,
babcia Jadzia
- nadawca
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 59, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
2
acja
du
t
k
matycz
Odpowiedz
E
a
e
na
m
na pytania związane z treścią listu.
Kto napisał list?
owan
ych
yczne
ie
W
z
O czym
fi
jest list?
Kto jest adresatem listu?
acja
duk
tyczna
E
plas
3
Połącz pojęcia z odpowiednimi opisami.
kacja
du
astyczna
E
pl
nadawca
adresat
Ten, do kogo piszemy list.
Ten, kto pisze list.
4
Wyjaśnij, co oznaczają skróty stosowane przy adresowaniu listów.
Sz.P. –
W.P. –
P. –
Kol. –
ul. –
m. –
am
i
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 59, s.
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
5
ukacja
d
Zaadresuj
E
atematyczna
m
list do babci według wzoru.
Wzór:
Sz.P.
Janina Kowalska
ul. Polowa 6 m. 2
15-476 Gdynia
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
2 zł
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 59, s.
4
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Adres i adresowanie
Uporządkuj wyniki z sylabami malejąco, odczytaj i zapisz hasło.
goś
a
25 – 3 – 4
uk
ty
cja
Ed
las
czna
p
tki
9 + 5 + 11
ci
28 – 5 – 7
kacja
du
astyczna
E
pl
jed
dłu
8+9+3
nos
6 + 7 + 15
11 + 12 + 7
2
Przeczytaj i zapamiętaj.
1 milimetr
1 mm
10 mm
1 cm
cam
i
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa II, pakiet 59, s.
5
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
owan
Otocz
ych
yczne
ie
pętlą
W
fiz
odcinki, które mają 10 mm długości.
acja
duk
tyczna
E
plas
4
Zmierz odcinki, zapisz ich długość w milimetrach oraz
c
a
uka
yc
j
zn
d
w
t
centymetrach i milimetrach.
a
E
as
pl
cm
cm
cm
cm
cm
mm
mm
mm
mm
mm
cam
i
5
Narysuj odcinek o długości:
20 mm
5 cm 5 mm
10 mm
30 mm
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin