nie_byc_jak_slup_soli.pdf

(3111 KB) Pobierz
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 27, s.
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Nie być jak słup soli
zastraszać, bawić się, obmawiać, torturować, zabawiać, wyśmiewać,
znęcać się, umilać, bić, docinać, męczyć, pomagać, naprzykrzać się
1
Które wyrazy pasują do terminu
dręczyć?
Podkreśl je i przepisz.
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
2
acja
duk
tyczna
E
plas
Zaproponuj i zapisz pięć sposobów na przeciwstawianie się agresji.
I.
II.
kacja
du
astyczna
E
pl
III.
IV.
V.
3
Co możesz zrobić, jeżeli ktoś będzie Cię dręczył?
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 27, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
4
acja
du
t
k
matycz
w
Opisz
na
E
a
e
kilku zdaniach swoje wrażenia po przeczytaniu książki
m
„Słup soli”.
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
5
Uzupełnij wyrazy.
ni, ń, ci, dzi, ć, ni, ś, ź, si
ano
bab
a
cio
a
ko
nia
a
ma
sło
e
asto
stru
adek
am
i
ecko
rebak
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 17, s.
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Nie być jak słup soli
PIONOWO
a. 60 – 35
c. 71 – 24
e. 62 – 31
g. 100 – 14
i. 43 – 17
j. 89 – 8
l. 68 –14
Rozwiąż matematyczną krzyżówkę.
POZIOMO
b. 61 – 27
d.
s
acja
71 –
duk
tyczna
E
pla
18
f. 92 – 14
h. 45 – 33
u
Ed
lastyczna
p
a
d
e
h
j
ł
b
c
i
k
l
m
k.
kacja
– 25
90
ł. 25 – 6
m. 79 – 39
O tym warto pamiętać
Jeśli odjemna jest równa odjemnikowi, to różnica
wynosi zero, np.:
15 – 15 = 0
Jeśli odjemnik jest zerem, to różnica jest równa
odjemnej, np.
10 – 0 = 10
cam
i
2
Wpisz w okienka odpowiednie liczby.
– 38 = 0
25 –
= 25
17 –
=0
– 0 = 23
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 17, s.
4
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
cho
cz
anie
3
Wy
Jaś
w
kupił książkę za 32 zł. Ile pieniędzy dał kasjerce, jeżeli
ne
fizy
otrzymał 18 zł reszty?
Odpowiedź:
32 = 18
acja
duk
tyczna
E
plas
4
Ada kupowała książkę. Dała kasjerce 50 zł i otrzymała 17 zł reszty.
Ile kosztowała książka Ady?
kacja
du
astyczna
E
pl
50 –
= 17
Odpowiedź:
5
Ania miała pewną liczbę płyt. Gdy 13 oddała siostrze, pozostało jej
18 płyt. Ile płyt miała Ania?
13 = 18
Odpowiedź:
cam
i
6
Ułóż zadanie do działania.
38 = 49
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 27, s.
zyk
J
ę
ngielski
a
5
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
I’m
ia
Polish
ę
c
k
Listen and point. Posłuchaj i wskaż.
j
Za
omputerowe
Let’s play a guessing
game! Guess, what
nationality I am.
p
acja
duk
rodnic
E
zy
za
r
Are you
Chinese?
Are you
Spanish?
No,
I’m not.
No,
I’m not.
kacja
du
uzyczna
E
m
Are you
English?
No,
I’m not.
Are you
Greek?
Are you
Italian?
No,
I’m not.
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
No,
I’m not.
Oh, come on Ada. What
nationality are you?
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
OK, OK…
I’m Polish.
2
Listen and repeat. Posłuchaj i powtórz.
Publikacja bezpłatna
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
acja
duk
tyczna
E
s
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin