rosliny_oleiste_i_wlokniste.pdf

(3337 KB) Pobierz
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 25, s.
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Rośliny oleiste i włókniste
Pn.
Wt.
Śr.
Czw.
Jacek miał urodziny 15 grudnia.
Ela obchodzi swoje urodziny
dwa tygodnie później niż Jacek.
Kasia urodziła się 5 tygodni później
od Jacka. Ustal daty urodzin Jacka,
a
uk
t
cja
d
Eli
yczna
E
plas
i Kasi, korzystając z poniższego
kalendarza.
Data urodzin
(dzień i miesiąc)
Grudzień 2016
Pt.
Sob.
Nd.
1
5
12
19
26
6
13
20
27
7
14
21
28
8
15
22
29
2
9
16
23
30
3
10
17
24
31
4
11
18
25
Styczeń 2017
Imię
kacja
du
astyczna
E
pl
Jacek
Ela
Kasia
Pn.
Wt.
Śr.
Czw.
Pt.
Sob.
Nd.
1
2
9
16
23
30
3
10
17
24
31
4
11
18
25
5
12
19
26
6
13
20
27
7
14
21
28
8
15
22
29
2
Uzupełnij działania odpowiednimi liczbami.
100 –
= 23
– 45 = 55
– 19 = 81
27 +
48 +
= 100
= 100
34 +
90 -
78 -
+ 81 = 100
+ 7 = 100
= 76
= 52
= 21
Publikacja bezpłatna
cam
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 25, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
Wykonaj
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
działania. Wpisz do kratek odpowiednie litery i połącz
hasła z odpowiednimi ilustracjami.
=
=
=
=
=
R
A
K
Z
S
70
25 + 45
100 – 99
8 + 89
89 – 29
acja
duk
tyczna
– 19
E
las
98
p
100 – 60 =
46 + 44 =
70 + 26 =
100 – 79 =
100 – 58 =
60
90
42
Ł
E
O
N
P
1
97
49 – 39 =
C
25 + 75 =
I
100 – 77 =
L
kacja
du
astyczna
E
pl
23
90
21
79
40
96
21
90
10
60
21
100
97
4
cam
i
Jaś zerwał 49 kwiatów: słoneczników i maków. W bukiecie
miał 29 słoneczników. Ile zerwał maków? Ułóż działanie tak:
na początku zamiast niewiadomej wstaw okienko, potem
rozwiąż zadanie.
Odpowiedź:
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
p
acja
duk
rodnic
E
zy
za
r
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 25, s.
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
kacja
du
uzyczna
E
m
Rośliny oleiste i włókniste
Oblicz działania. Wyniki uporządkuj rosnąco, a dowiesz się, jakie
rośliny uprawia się na naszych polach.
2 ∙ 7
cja
=
p
ka
du
onistyczn
E
ol
a
3∙7=
ny
5∙6=
te
4∙9=
nis
Roś
7∙5=
acja
włók
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
5∙8=
te
4∙7=
is
4∙8=
i
4∙6=
o
owan
ych
yczne
ie
W
Liczby
fiz
3∙9=
le
2∙9=
li
Sylaby
2
acja
duk
tyczna
E
plas
Połącz nazwy roślin z odpowiednią ramką. Rośliny oleiste połącz
kolorem zielonym, a rośliny włókniste – kolorem niebieskim.
rzepak sizal
konopie siewne
rośliny oleiste
soja
dynia oleista
bawełna
kacja
du
astyczna
E
pl
rośliny włókniste
orzeszki ziemne
juta
oliwka
Publikacja bezpłatna
słonecznik
mak
len
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
EDUKACJA społeczna
p
acja
duk
rodnic
zajęcia techniczne
EDUKACJA
E
zy
za
r
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 25, s.
Z
cia
aj
ę
chniczne
te
4
KARTA:
..........................................
yk
Z
J
ę
z
KLASY:
.......................................
ielski
ang
EDUKACJA angielski
3
zy
zna
Ed
zajęcia
c
komputerowe
mu
Uzupełnij zdania podanymi wyrazami.
ukacja
k
j
ę
cia
Za
omputerowe
EDUKACJA przyrodnicza
soję, mak, rzepak, słonecznik, włókien, konopie, len, nici,
lin, sznurów, dywanów, nasiona, owoce, olej roślinny,
cukierniczym, leków, piekarniczym, kosmetyków
p
ukacja
Ed
zyrodnicza
r
kacja
du
onistyczn
E
ol
wyrobu
a
EDUKACJA muzyczna
p
Rośliny włókniste dostarczają nam
ukacja
Ed
uzyczna
m
do
,
,
,
i
i
Po
ich
włókniste, jak
EDUKACJA polonistyczna
ukacja
Ed
lonistyczna
o
p
. W Polsce uprawia się takie rośliny
. Do roślin oleistych
obróbce
otrzymujemy
,
,
,
acja
du
t
k
matycz
E
zawierają
na
a
e
należą te rośliny, których
dużo
ukacja
Ed
atematyczna
m
m
EDUKACJA matematyczna
tłuszczu.
. Wykorzystuje się go w przemyśle
owanie
ych
W
fizyczne
Wychowanie zyczne
, do produkcji farb,
,
.
,
owan
ych
yczne
ie
uprawia
W
fiz
EDUKACJA plastyka
, lakierów i płyt wiórowych. W Polsce
się
ukacja
Ed
lastyczna
p
,
ukacja
Ed
lastyczna
p
4
zem
Ra
Rodzicam
z
i
mądra głowa
Ponumeruj zdania tak, aby utworzyły opowieść pt. „Len – od siewu
do tkaniny”.
cja
u
aca
a
Tkanie
d
Pr
a
k
tyczna
Praca
E
pl
s
d
d
owa
om
tkaniny i szycie
odzieży.
owa
om
Zbiór lnu – żniwa.
Kwitnienie roślin.
Wyczesywanie nasion.
Międlenie.
Wyczesywanie włókien
i oczyszczanie ich
z paździerzy.
Siew lnu.
zem
Ra
Rodzicami
z
Moczenie łodyg w rzece.
kacja
Przędzenie
du
astyczna
E
pl
nici.
Pielęgnacja lnu na polu.
Roszenie lnu.
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 25, s.
zyk
J
ę
ngielski
a
5
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
Where are you from?
ę
cia
k
Look and read. Popatrz i przeczytaj.
j
Za
omputerowe
Where are
you from?
acja
duk
rodnic
E
zy
za
r
I’m from
Poland.
2
p
kacja
du
uzyczna
E
m
Listen and point. Then sing. Posłuchaj i wskaż. Następnie
zaśpiewaj.
acja
duk
E
olonistyczna
p
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
What’s your country?
Where are you from?
I’m from England and she’s from China.
What’s your country?
Where are you from?
I’m from Poland and he’s from Greece.
What’s your country?
Where are you from?
I’m from Italy and we are from Spain.
Publikacja bezpłatna
acja
duk
tyczna
E
s
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin