Peugeot 508 wartości geometrii.pdf

(187 KB) Pobierz
B3BB0116P0
WARTOŚCI KONTROLNE I REGULACYJNE : GEOMETRIA OSI JEZDNYCH
OBOWIAZKOWE
:
Przestrzegać zaleceń dotyczących bezpieczeństwa i czystości
.
1. Narzędzia
Narzędzia
Oznaczenie Oznaczenie
[9801-T]
Płyta do pomiaru
środka
koła (Piasta z 5
śrubami)
Rysunek : E5AB070T
[U701-0]
Sprawdzian wysokości nadwozia
Rysunek : E5AB0KLT
2. Warunki kontroli i regulacji
Zgodne ciśnienie w oponach.
Wartości geometrii sprawdza się w położeniu odniesienia.
3. Identyfikacja : Strefy pomiaru i wysokości samochodu dla położenia nominalnego
Rysunek : B3BB03SP
"A" Aluminiowa kołyska.
"B" Kołyska stalowa.
LEGENDA :
l
"R1" : Promień przedniego koła
l
"R2" : Promień tylnego koła
l
"H1" : Wymiar pomiędzy strefą pomiaru pod przednią kołyską i podłożem
l
"H2" : Wymiar pomiędzy strefą pomiaru pod poprzeczką zawieszenia tylnego i podłożem
l
"K1" : Odległość pomiędzy osią koła i strefą pomiaru pod przednią kołyską 
l
"K2" : Odległość pomiędzy osią koła i strefą pomiaru pod poprzeczką zawieszenia tylnego
l
"Z1" : Strefa pomiaru pod przednią kołyską 
l
"Z2" : Strefa pomiaru pod poprzeczką zawieszenia tylnego
4. Położenie odniesienia : Zawieszenie przednie
Zmierzyć promień przedniego koła "R1" ; Przy pomocy przyrządów [U701-0], [9801-T].
Obliczyć wymiar "H1" = "R1" - "K1".
Wartości w położeniu odniesienia
Przyporządkowanie
Samochód Europa
Pojazdy CRD (*)
"K1"
176 mm
159 mm
(*) CRD : Trudne warunki jazdy. Określenie dla typu pojazdu, którego zespoły jezdne i zawieszenia zostały zaprojektowane pod kątem jazdy na drodze w złym stanie
Zmierzyć przednią wysokość H1 miedzy podłożem i strefą pomiaru Z1 pod przednią kołyską ; Za pomocą narzędzia [U701-0].
UWAGA : Różnica
wysokości z obu stron tylnej osi musi być mniejsza od 10 mm.
5. Położenie odniesienia : Tylne zawieszenie
Zmierzyć promień tylnego koła "R2" ; Przy pomocy przyrządów [U701-0], [9801-T].
Obliczyć wymiar "H2" = "R2" - "K2".
Wartości w położeniu odniesienia
Przyporządkowanie
Samochód Europa
Samochód Europa
Pojazdy CRD (*)
Sylwetka
Kombi
Sedan
Sedan
"K2"
124 mm
128 mm
111 mm
(*) CRD : Trudne warunki jazdy. Określenie dla typu pojazdu, którego zespoły jezdne i zawieszenia zostały zaprojektowane pod kątem jazdy na drodze w złym stanie
Zmierzyć wysokość (prześwit)z tyłu "H2" pomiędzy podłożem i strefą "Z2" pod poprzeczką tylnej osi ; Za pomocą narzędzia [U701-0].
UWAGA : Różnica
wysokości z obu stron tylnej osi musi być mniejsza od 10 mm.
6. Kąty geometrii
Kąt
Oznaczenie
Kąt pochylenia koła
Definicje
Kąt zawarty pomiędzy płaszczyzną koła i pionem (Samochód widziany z przodu)
Rysunek : B3BB03NT
Kąt wyprzedzenia sworznia
zwrotnicy
Kąt zawarty pomiędzy osią skrętu koła i pionem (Samochód widziany z boku)
Rysunek : B3BB03OT
Kąt pochylenia sworznia
zwrotnicy
Kąt zawarty pomiędzy osią sworznia zwrotnicy i pionem, mierzony w płaszczyźnie bocznej
pojazdu (Samochód widziany z przodu)
Rysunek : B3BB03PT
Zbieżność kół
Różnica
pomiędzy odległością B i odległością A (Przód pojazdu : Kierunek strzałki)
B-A większe od 0 = Zbieżność
B-A mniejsze od 0= Rozbieżność
Rysunek : B3BB03QT
Nierównoległość osi
Kąt zawarty pomiędzy osią kierunku napędu przez oś tylną i osią wzdłużną pojazdu
Rysunek : B3BB03RT
7. Geometria przedniego zawieszenia
Wartości kontrolne
Przyporządkowanie
Silnik
Pochylenie koła : Koło lewe (nie regulowany)
Pochylenie koła : Koło prawe (nie regulowany)
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy  (nie 
regulowany)
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy : Koło
lewe (nie regulowany)
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy : Koło
prawe (nie regulowany)
Zbieżność na osi (regulowane)
Zbieżnośc na koło (regulowane)
Asymetria pochylenia koła
Asymetria wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
Asymetria kąta pochylenia sworznia zwrotnicy
Samochód Europa
Wszystkie silniki z wyjątkiem DW12C
-0°24' (±
0°30')
-0°42' (±
0°30')
+4°18' (± 0°30')
+15° (± 0°30')
+15°18' (± 0°30')
Samochód Europa
DW12C
-0°20' (±
0°30')
-0°40' (±
0°30')
+5°30' (± 0°30')
+8°06' (± 0°30')
+8°24' (± 0°30')
Pojazdy CRD (*)
Wszystkie
-0°08' (±
0°30')
-0°26' (±
0°30')
+4°12' (± 0°30')
+14°36' (± 0°30')
+14°54' (± 0°30')
+0°09' (± 0°09')
+0°09' (± 0°09')
+0°09' (± 0°09')
+0°04' (± 0°04')
+0°04' (± 0°04')
+0°04' (± 0°04')
-0°12' ≥ Asymetria pochylenia koła ≤ +0°51' -0°12' ≥Asymetria pochylenia koła ≤ +0°51' -0°12' ≥ Asymetria pochylenia koła ≤ +0°51'
0° ± 0°30'
0° ± 0°30'
0° ± 0°30'
-0°48' ≥ Asymetria kąta pochylenia sworznia -0°48' ≥ Asymetria kąta pochylenia sworznia -0°48' ≥ Asymetria kąta pochylenia sworznia
zwrotnicy ≤ +0°12'
zwrotnicy ≤ +0°12'
zwrotnicy ≤ +0°12'
(*) CRD : Trudne warunki jazdy. Określenie dla typu pojazdu, którego zespoły jezdne i zawieszenia zostały zaprojektowane pod kątem jazdy na drodze w złym stanie
Ogólną wartość zbieżności
rozłożyć symetrycznie na lewe i prawe koło.
8. Geometria tylnego zawieszenia
Wartości kontrolne
Przyporządkowanie
Samochód Europa
Samochód Europa
Samochód Europa
Pojazdy CRD (*)
Silnik
Wszystkie silniki z wyjątkiem DW12C
Wszystkie silniki z wyjątkiem DW12C
DW12C
Wszystkie
Sylwetka
Kombi
Sedan
Kombi/Sedan
Sedan
Pochylenie koła  (nie regulowany)
-1°48' (±
0°30')
-1°54' (±
0°30')
-1°54' (±
0°30')
-1°36' (±
0°30')
Nierównoległość osi
0° (± 0°30')
0° (± 0°30')
0° (± 0°30')
0° (± 0°30')
Zbieżność na osi (regulowane)
+0°43' (± 0°09')
+0°43' (± 0°09')
+0°43' (± 0°09')
+0°43' (± 0°09')
Zbieżnośc na koło (regulowane)
+0°21' (± 0°04')
+0°21' (± 0°04')
+0°21' (± 0°04')
+0°21' (± 0°04')
Niesymetryczność pochylenia koła równa 0° ±
0°30' (*) CRD : Trudne warunki jazdy. Określenie dla typu pojazdu, którego zespoły
jezdne i zawieszenia zostały zaprojektowane pod kątem
jazdy na drodze w złym stanie
Zgłoś jeśli naruszono regulamin