plan-pracy-czesc-1.doc

(492 KB) Pobierz
I

ENTLICZEK, 4-latki

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej (tematy dni od 1. do 50.)

Wrzesień

 

 

Krąg tematyczny: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem, salą, bohaterem „Książki";

• Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem;

• Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji;

• Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i w budowaniu dobrego samopoczucia;

• Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci;

• Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej.

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka

 

Środki dydaktyczne

Realizowane

obszary podstawy

programowej

1. W naszym przedszko-lu jest wesoło!

I.

„Mam na imię...” – przypomnienie imion dzieci, poznanie nowych kolegów i koleżanek

„Kto to taki?” – zabawa muzyczno-

-ruchowa, utrwalenie imion dzieci

 

 

- poznaje i zapamiętuje imiona koleżanek i kolegów

 

- integruje się z innymi dziećmi w zabawie

 

 

 

rekwizyt do przekazywania (mała piłeczka, kostka do gry)

 

CD Piosenki... Kto to taki?" (CD 1 nr 31)

 

 

 

1.5

 

 

8.1

 

 

II.

„Pani Waleria i różowy kocyk” – uważne wysłuchanie opowiadania, zapoznanie dzieci z Bęckiem, bohaterem „Książki”, prezentacja pacynki

„W naszym przedszkolu” – zabawa dydaktyczna, przypomnienie zasad panujących w przedszkolu, karta pracy

„Mój znaczek” – przydzielenie dzieciom indywidualnych znaczków w łazience lub w sali

 

 

- uważnie słucha tekstu czytanego przez nauczyciela

 

 

- przypomina sobie zasady panujące w przedszkolu

- potrafi zaprojektować znaczek do szatni

- rozpoznaje i zapamiętuje swój znaczek

 

 

 

Książka" s. 45, pacynka Bęcek

 

 

 

„Karty pracy” cz. 1, s. 3

 

 

 

znaczki samoprzylepne dla każdego dziecka

 

 

14.5

 

 

 

6.5

 

 

 

14.2

 

 

III.

„Mało nas” – zabawa muzyczno-ruchowa w kole ze śpiewem, z wymienianiem imion

„Czyj to znaczek?” – utrwalenie znajomości przydzielonych znaczków, rozpoznawanie ich i nazywanie

 

- chętnie bawi się z koleżankami i kolegami

 

- pamięta swój znaczek

 

CD Utwory... „Mało nas do pieczenia chleba" (CD 1 nr 25)

 

kopie znaczków dla każdego dziecka

 

8.1

 

14.2

2. Jestem superprzed szkolakiem

I.

• „Do kogo toczy się piłka?" zabawa integracyjna utrwalająca imiona dzieci

• „Pajacyki" – zabawa ruchowa z podskokami

 

 

- rozpoznaje dzieci z grupy i pamięta ich imiona

- ćwiczy skoczność

- reaguje na umówiony sygnał

 

 

piłka

 

tamburyn

 

 

 

5.3

 

5.4

 

 

II.

„Tymek, Tomek i pierwszy dzień w przedszkolu” – uważne wysłuchanie opowiadania z „Książki”; rozmowa o bohaterach utworu oraz własnych doświadczeniach dzieci związanych z pierwszym kontaktem z przedszkolem

„Nasze przedszkole” – opisywanie ilustracji sali przedszkolnej i odnajdywanie różnic między nimi – karta pracy

„O przedszkolnym rysowaniu” – ustalenie reguł obowiązujących podczas zajęć

„Rysunek dla Bęcka” – wykonanie rysunku kredkami świecowymi na małej kartce

 

 

- uważnie słucha tekstu czytanego przez nauczyciela

- opowiada o sobie i swoich doświadczeniach

 

 

- opisuje ilustracje i dostrzega różnice między nimi

 

 

 

 

 

- wykonuje rysunek dla Bęcka

 

 

„Książka" s. 67

 

 

 

 

 

„Karty pracy” cz. 1, s. 4

 

 

kartony, kredki

 

 

 

kredki świecowe, pacynka Bęcek

 

 

14.5

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin