Krótka historia. Immo w Passacie B5 dzielimy na 5 grup: 1.Passat B5 do 08/1996 zielone zeary i osobną puszką IMMO (czyli Immobiliser jest w osobnej puszce) IMMO 1 Odczyt Pinu IMMO utrudniony ,często potrzebna ingerencja programatorem w procesor Motoroli. Transpondery (czyli pastylki) jednokrotnego zapisu.Wymiana zegarów bezproblemowa-immo osobno w dodatkowej puszce. 2.Passat B5 od 08/1886 do 08/1997 zielone zegary ,IMMO w zegarach (czyli Immobiliser jest w zegarach) IMMO1 Transpondery (czyli pastylki) w 99% jednokrotnego zapisu,ale można trafić pastylki wielokrotnego zapisu. Czyli w 99% konieczna wymiana po zmianie zegarów. Odczyt Pinu IMMO w przypadku VDO i MOTOMETER generalnie bezproblemowy ,MagnetiMarelli J/W Wylut ,lub wpięcie do programatora. 3.Passat B5 od 08/1997 do 08/1999 niebieskie zegary z "gróbymi" wskazówkami IMMO w zegarach (czyli Immobiliser jest w zegarach) IMMO 2.Te "pastylki" są wielokrotnego kodowania.Można kodować do Nowych-Innych zegarów.Pin odczytujemy Interfejsem. 4.Passat B5 od 08/1999 do 08/2002 Niebieskie zegary z "cieńkimi" wskazówkami.Skala ma srebrne ringi.Oczywiscie IMMO jest również w zegarach.Transponder to IMMO 2.Czyli wielokrotnego zapisu.Odczyt pinu j/w zwykym interfejsem. UWAGA!! Te zegary nie są zamienne z wersją < 1999r.Posiadają CAN do komunikacji z ECU i poduszkami. Możesz je zakodować ,odpalić auto ,ale nie będzie wskazań obrotów,spalania i kontrolki poduszek. 5.Passat B5 od 08/2002 do 08/2004 Niebiekie zegary ,ringi ,"zamieniony" przebieg dzienny z calkowitym na prawym wyswietlaczu.Tutaj immo jest też w zegarach ,ale w wersji IMMO 3.Odczyt pinu również kablem j/w. UWAGA!! Te zegary nie są zamienne z wersją < 1999r.Posiadają CAN do komunikacji z ECU i poduszkami. Możesz je zakodować ,odpalić auto ,ale nie będzie wskazań obrotów,spalania i kontrolki poduszek. Teraz o zmianie zegarów. Pastylki immobilisera są kompatybilne W "górę". Czyli mając kluczyki z IMMO 1 (oczywiscie te wielokrotnego zapisu) możemy zmienić zegary na IMMO2 Mając kluczyki z IMMO2 możemy zalożyć zegary z IMMO3. DO KLUCZYKÓW Z IMMO 3 NIE ZALOŻYMY ZEGARÓW Z IMMO 2 ,1 . Programujemy IMMO. 1.Każdy kluczyk programuje się osobno! Zaprogramowane kluczyki z zegarami stanowią komplet Immo. Więc ,jeżeli zmieniasz sam sterownik silnika (zegary i kluczyki nie zmieniane) robisz adaptację do której nie potrzebujesz kodu PIN. 2.Adaptacja kompletu Zegary + Kluczyki do nowego ECU.(np. zmiana sterownika silnika). Adaptację robisz Vagiem i nie musisz znać pinu zegarów. Sprzęt: Interfejs Vag KKL ,laptop z najlepiej winXP Program: VagCom 3.11 EN VcdsLite Full Ew.Inny ,ale poprawnosci nie gwarantuje. Instalujemy program 3.11 EN ,robimy "stosowne" kroki tak żeby w zakladce ABOUT "license status" bylo na zielono. Adaptacja zegarów do ECU Procedura: Odpalamy program Wchodzimy w "01 engine" , Fault Codes-read-clear codes Wchodzimy w "17 instruments" Fault Codes-read-clear codes Wchodzimy w "17 instruments" adaptation-blok 00-read-test-safe Czekamy kilka sekund i "sprężynka" powinna zgasnąć. Uruchamiamy samochód. Jeżeli nie pójdzie robimy kompletną adaptację IMMO. Kompletna adaptacja dopasowuje klucze do zegarów i automatycznie koduje zegary ze sterownikiem silnika. Do tej operacji potrzebujemy Pin. 3.Odczytujemy PIN Sprzęt: Interfejs Vag KKL ,laptop z najlepiej winXP Program: EEPROM Reader V1.18p ,ale tylko z zegarów VDO (99% passatów B5) Program wymagający osobnego - innego kabla: VAG TACHO 2.5 + kabel vag-can commader 1.4 + kabel Pozostańmy przy zwykym kablu KKL Instalujemy program. Uruchamiamy. Wybieramy port w zakladce "option" Wybieramy "dash" - read Po odczycie powinno pojawić się okno z przebiegiem i pinem. Odczytany plik warto zapisać. Mamy pin. 4.Przeprowadzamy kompleksowe kodowanie IMMO. Czyli dopasowujemy Kluczyki do "nowych" zegarów i przy okazji dopasowujemy do ECU (też może być "nowy") Uruchamiamy Vagcom Kasujemy błędy w ECU i zegarach. Wchodzimy w "17 instruments"-Login (wpisujemy 4-ro cyfrowy pin poprzedzony "0") Klikamy "adaptation" - Kanal 21 - wisujemy w okienku ile mamy kluczy - Test - safe. Jak zniknie kontrolka immo NATYCHMIAST wyciągamy klucz i wkladamy kolejny i kolejny (max 8 kluczykow) Oczywiscie NIE WYLĄCZAMY PROGRAMU w trakcie programowania. Na zakodowanie wszystkich kluczy mamy tylko 30 sekund! Ostatnim zakodowanym kluczem odpalamy silnik. Po fakcie oczywiscie kasujemy blędy w zegarach i ecu. Mam nadziję że opis jest w miarę zrozumiay.
tyszru