Przewodnik metodyczny, cz. 5.pdf
(
1655 KB
)
Pobierz
Szkoła tuż-tuż
Część 5
maj – czerwiec
MAJ, TYDZIEŃ I
TREŚCI
PROGRAMOWE
1
TEMAT
DZIEŃ
TYGODNIA TYGODNIA
2
3
1.
TEMAT
DNIA
4
Jak to było
z żabką?
AKTYWNOŚĆ
I DZIAŁALNOŚĆ
DZIECKA
5
• Słuchanie opowia-
dania J. Jaskóls-
kiej
Srebrna żab-
ka.
• Ćwiczenia zwin-
ności i zręczności
inspirowane wier-
szem T. Fiutow-
skiej
Ogłoszenie.
2.
Gąsienica – ta- • Zapoznanie z cy-
jemnica
klem rozwojowym
motyla na pod-
stawie historyjki
obrazkowej.
•
Nasze gąsienice
– wykonanie bibu-
łowych gąsienic.
3.
W krainie
motyli
• Słuchanie opowia-
dania K. Jaszczyń-
skiej
Zwójka zie-
loneczka i jej kło-
poty w przedszko-
lu.
• Zabawy przy pio-
sence
Motylek.
4.
Barwa ochron- • Rozmowa na temat
na
barwy ochronnej
zwierząt na pod-
stawie opowiada-
nia W. Badalskiej
Cztery motylki.
Poznajemy przyrodę
Wiosna na
Wiosna, lato
łące
– poznawanie wybra-
nych owadów, np.:
pszczół, mrówek,
ich pożyteczności
dla przyrody i ludzi
• określanie znacze-
nia
barwy ochronnej
w życiu zwierząt
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój ak-
tywności dzieci, Gru-
pa Edukacyjna S.A.
2009, s. 44, 45).
(Numery obszarów
z podstawy progra-
mowej: 1.1., 1.2.,
1.3., 2.1., 2.2., 2.3.,
2.4., 2.5., 3.1., 3.2.,
3.3., 4.1., 4.3., 5.3.,
5.4., 8.1., 8.2., 8.4.,
9.2., 10.1., 12.1.,
12.2., 13.1., 14.2.,
14.3., 14.5., 14.6.).
2
MAJ, TYDZIEŃ I
CELE
OGÓLNE
6
– zapoznanie z cy-
klem rozwojo-
wym żab
– zachęcanie do
poruszania się
CELE
OPERACYJNE
7
Dziecko:
– wymienia etapy
rozwojowe żaby
nr 22, 23
KARTY PRACY,
CZ. 4,
WYCINANKI
8
ZAJĘCIA
RUCHOWE
9
• Ćwiczenia poranne –
zestaw XXX (ułożone
przez autora).
• Zabawy orientacyjno-
-porządkowe:
Żabki
i bocian, Żabie zaba-
wy, Spotkania na łące,
Motyle i kwiaty
(uło-
żone przez autora).
• Zabawa bieżna
Spryt-
ne gąsienice
(ułożona
przez autora).
• Zabawa ruchowa z ele-
mentem czworakowa-
nia
Pracowite mrówki
(ułożona przez autora).
• Ćwiczenia gimna-
styczne – zestaw IX
(ułożone przez autora).
– wykonuje propono-
wane ćwiczenia
– zapoznanie z cy-
klem rozwojo-
wym motyla
– omawia cykl roz-
wojowy motyla
nr 24, 25
w nr 16
– rozwijanie umie- – współpracuje w ze-
jętności współ-
spole
pracy
– kształtowanie
prawidłowych
relacji w grupie
przedszkolnej
– kulturalnie odnosi
się do kolegów
nr 26, 27
– rozwijanie poczu- – rytmicznie porusza
cia rytmu
się przy muzyce
– zwracanie uwagi – wyjaśnia znaczenie w nr 17
na przystosowa-
barwy ochronnej
nie się zwierząt
dla zwierząt
do życia w da-
nym środowisku
3
•
Motylkowe witra-
że
– wykonywanie
prostych witraży
z wykorzystaniem
kolorowego karto-
nu i bibuły niekar-
bowanej.
5.
W owadziej
rodzinie
• Rozmowa na te-
mat życia pszczół
i mrówek.
•
Mowa i zabawa –
twórcze zabawy
tekstem.
MAJ, TYDZIEŃ II
Dbamy o nasze zdrowie
Nasze zmy-
– Dbanie o narządy
sły
zmysłów poprzez:
• dobre oświetlenie
miejsc zabaw, pracy,
• unikanie hałasu,
samemu też nie bę-
dąc jego źródłem
• wietrzenie pomie-
szczeń
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój ak-
tywności dzieci,
Grupa Edukacyjna
S.A. 2009, s. 51).
Nasze zmysły
Poznawanie świata
poprzez zmysły
– rozpoznawanie
przedmiotów, roślin,
zwierząt za pomocą
zmysłów: dotyku,
smaku, węchu,
wzroku, słuchu
– wyjaśnianie roli
zmysłów w życiu
człowieka
1.
Części ciała
• Zabawa dydakty-
czna
Czy znam
swoje ciało?
• Rozwiązywanie
zagadek o częś-
ciach ciała.
2.
Słyszę, widzę, • Słuchanie opo-
czuję, próbuję
wiadania A. Sójki
Czarodziejska ka-
sza.
•
Dzwonki wietrzne
– wykonanie za-
bawki wydającej
dźwięki.
3.
Dźwięki wokół • Zabawa matema-
nas
tyczna
Grające
guziki.
• Zabawy przy pio-
sence
Majowy
wieczór.
4
– poszerzanie do-
świadczeń pla-
stycznych
– wykonuje prosty
witraż
– poznawanie życia – wyjaśnia znaczenie nr 28
pszczół i mrówek pszczół i mrówek
dla przyrody
– rozwijanie mowy – dzieli słowa na sy-
laby i głoski
MAJ, TYDZIEŃ II
Dziecko:
nr 29
– rozpoznawanie
– nazywa części swo-
i nazywanie częś-
jego ciała
ci ciała
– rozwijanie my-
ślenia i spostrze-
gawczości
– rozwiązuje zagadki
• Ćwiczenia poranne –
zestaw XXXI (ułożone
przez autora).
• Zabawa orientacyjno-
-porządkowa
Części
mojego ciała
(ułożona
przez autora).
• Zabawa muzyczno-
-ruchowa
Obserwuj
bębenek
(ułożona przez
autora).
• Ćwiczenia gimna-
styczne – zestaw IX
(ułożone przez autora).
– uświadomienie
– nazywa poszcze-
istnienia różnych
gólne zmysły
narządów zmy-
słów
– rozwijanie umie- – tworzy jedną ca-
jętności łączenia
łość z elementów
w pracy plastycz-
nej różnorodnych
materiałów
nr 30, 31
– rozwijanie umie- – dodaje i odejmuje nr 32
jętności liczenia
w zakresie dziesię-
w zakresie dzie-
ciu
sięciu
– nauka piosenki
– śpiewa piosenkę
5
Plik z chomika:
Ania2210
Inne pliki z tego folderu:
Przewodnik metodyczny, cz. 5.pdf
(1655 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 1.pdf
(1499 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 2.pdf
(1215 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 3.pdf
(1448 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 4.pdf
(1625 KB)
Inne foldery tego chomika:
Biblioteczka mądrego dziecka
czarno - białe
Od A do Z
przewodniki
Świat przedszk olaka
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin