Android Programowanie gier na tablety.pdf

(555 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Beginning Android Tablet Games Programming
Tłumaczenie: Rafał Szpoton
ISBN: 978-83-246-5004-0
Original edition copyright © 2011 by Jeremy Kerfs.
All rights reserved.
Polish edition copyright 2012 by HELION SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za
związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION
nie ponosi również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania
informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/androt.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/androt
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
O autorze ......................................................................................................7
O redaktorze technicznym ............................................................................8
PodziÚkowania .............................................................................................9
Rozdziaï 1.
Konfiguracja rodowiska programistycznego Java
dla systemu Android 3.0 .............................................................................11
Czym jest system Android? .................................................................................................. 11
Początki systemu Android ............................................................................................. 11
Główne cechy systemu Android 3.0 ............................................................................. 13
Czego potrzeba do tworzenia gier w systemie Android? ................................................. 14
Co należy wiedzieć? ........................................................................................................ 14
Środowisko programistyczne ........................................................................................ 15
Konfiguracja środowiska programistycznego ................................................................... 16
Instalacja pakietu Java JDK ........................................................................................... 16
Instalacja środowiska Eclipse ........................................................................................ 17
Instalacja pakietu SDK dla systemu Android ............................................................. 20
Konfiguracja narzędzi Androida oraz urządzenia wirtualnego
w środowisku Eclipse ................................................................................................... 23
Sprawdzanie działania narzędzi programistycznych ........................................................ 26
Tworzenie projektu dla systemu Android .................................................................. 27
Projekt programu dla systemu Android w Eclipsie ................................................... 29
Tworzenie wirtualnego urządzenia z Androidem ..................................................... 31
Uruchamianie aplikacji .................................................................................................. 33
Pierwsze zmiany w aplikacji .......................................................................................... 33
Podsumowanie ....................................................................................................................... 35
Rozdziaï 2.
Tworzenie prostych gier z u yciem ruchomych sprajtów ............................37
Praca z obrazami .................................................................................................................... 37
Tworzenie podłoża do wyświetlania obrazów ............................................................ 38
Rysowanie obrazu ........................................................................................................... 42
Używanie sprajtów ......................................................................................................... 44
Uruchomienie gry ........................................................................................................... 49
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TRE¥CI
Nadawanie grze profesjonalnego wyglądu ......................................................................... 51
Implementacja zarządzania czasem oraz złożonym ruchem .......................................... 52
Wykrywanie kolizji ................................................................................................................ 53
Podsumowanie ....................................................................................................................... 54
Rozdziaï 3.
Pobieranie danych od u ytkownika ............................................................55
Sposoby pobierania danych wejściowych .......................................................................... 55
Pobieranie danych wejściowych w tablecie ........................................................................ 57
Reagowanie na dotyk ............................................................................................................ 59
Reagowanie na gesty .............................................................................................................. 61
Korzystanie z kolejek wejścia ............................................................................................... 64
Reagowanie na dane pochodzące z czujników .................................................................. 70
Korzystanie z danych z czujnika .......................................................................................... 73
Podsumowanie ....................................................................................................................... 75
Rozdziaï 4.
Dodawanie efektów d wiÚkowych, muzyki oraz sekwencji filmowych ......77
Przygotowanie do odtwarzania dźwięków ......................................................................... 78
Szukanie oraz dodawanie efektów dźwiękowych ....................................................... 78
Odtwarzanie efektów dźwiękowych ............................................................................. 79
Odtwarzanie wielu efektów dźwiękowych .................................................................. 80
Dopasowanie efektów dźwiękowych do zdarzeń ....................................................... 84
Dodawanie muzyki ................................................................................................................ 85
Dodawanie sekwencji filmowych ........................................................................................ 86
Zarządzanie obsługą muzyki ................................................................................................ 87
Podsumowanie ....................................................................................................................... 94
Rozdziaï 5.
Tworzenie jednoosobowej gry z utrudnieniami ..........................................95
Planowanie gry jednoosobowej — AllTogether ................................................................ 95
Tworzenie gry jednoosobowej ............................................................................................. 96
Ulepszanie sprajtów gry ................................................................................................. 97
Dodawanie nagrody za ukończenie gry ..................................................................... 100
Śledzenie stanu sprajtów .............................................................................................. 101
Podsumowanie ..................................................................................................................... 109
Rozdziaï 6.
Gra w odbijanÈ piïkÚ ................................................................................111
Początki ................................................................................................................................. 111
Gromadzenie zasobów używanych w grze ................................................................ 112
Tworzenie nowego projektu ....................................................................................... 113
Przygotowanie środowiska gry .......................................................................................... 114
Modyfikacja pliku SpriteObject.java .......................................................................... 114
Modyfikacja pliku GameView.java ............................................................................ 114
Dodawanie wykrywania kolizji oraz obsługi zdarzeń .................................................... 117
Dodawanie obsługi dotyku, dźwięku oraz nagród .......................................................... 121
Dodawanie dotykowego sterowania rakietką ........................................................... 121
Dodawanie dźwięków .................................................................................................. 122
Inicjalizacja bloków ...................................................................................................... 123
Usuwanie nieaktywnych bloków ................................................................................ 125
Podsumowanie ..................................................................................................................... 126
4
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TRE¥CI
Rozdziaï 7.
Tworzenie gry dwuosobowej ...................................................................127
Podstawy gier wieloosobowych ......................................................................................... 127
Gry wieloosobowe wykorzystujące serwer gier ........................................................ 128
Gry wieloosobowe z połączeniami równorzędnymi ................................................ 128
Wybór metody rozgrywki wieloosobowej ................................................................ 129
Gra dwuosobowa z połączeniami równorzędnymi ........................................................ 130
Dodawanie połączeń Bluetooth .................................................................................. 130
Zarządzanie połączeniami Bluetooth ......................................................................... 134
Modyfikacja kodu gry dla dwóch graczy ................................................................... 140
Testowanie gry .............................................................................................................. 141
Podsumowanie ..................................................................................................................... 142
Rozdziaï 8.
Jednoosobowa gra strategiczna. CzÚ Ê I. Tworzenie gry ..........................143
Wprowadzenie do obrony portu ....................................................................................... 144
Składanie elementów gry .................................................................................................... 144
Tworzenie falochronu .................................................................................................. 145
Dodawanie gruntu oraz zamku .................................................................................. 148
Tworzenie łodzi ............................................................................................................. 149
Dodawanie dział ............................................................................................................ 151
Dodawanie obrazów ..................................................................................................... 151
Testowanie gry ..................................................................................................................... 152
Podsumowanie ..................................................................................................................... 154
Rozdziaï 9.
Jednoosobowa gra strategiczna. CzÚ Ê II. Programowanie gry ................155
Rozszerzenie sprajtów używanych w grze ........................................................................ 156
Projektowanie sterowania grą ............................................................................................ 157
Rozmieszczanie elementów na ekranie ............................................................................ 162
Dodawanie łodzi oraz sterowanie nimi ............................................................................ 163
Strzelanie z dział ................................................................................................................... 164
Wynik działania gry ............................................................................................................ 167
Analiza gry ............................................................................................................................ 168
Podsumowanie ..................................................................................................................... 169
Rozdziaï 10. Publikacja gry ...........................................................................................171
Poprawianie aplikacji .......................................................................................................... 171
Dodawanie ekranu początkowego .............................................................................. 171
Reakcja na wciśnięcie przycisku ................................................................................. 174
Opakowywanie gry .............................................................................................................. 175
Rozpowszechnianie gry ....................................................................................................... 176
Otwieranie konta w usłudze Google Play .................................................................. 179
Wysyłanie aplikacji do sklepu Google Play ............................................................... 180
Reklamowanie gry ............................................................................................................... 180
Podsumowanie ..................................................................................................................... 181
Dodatek A
Testowanie gier dla systemu Android na prawdziwym urzÈdzeniu ..........183
Skorowidz .................................................................................................187
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin