Dobble - instrukcja.pdf

(804 KB) Pobierz
AL
O
NA
G
S
RA
S
PO
TRZ
EGAWCZOŚCI
2
DO
8G
RA
CZ
Y
–O
D
6L
SZ
.
AT
Zasady gry
Dobble to 50 symboli na 55 kartach, po 8 symboli
na karcie. Pomiędzy dwiema dowolnymi kartami jest
tylko jeden wspólny symbol i to Ty musisz zobaczyć który.
Jeśli nigdy nie grałeś w Dobble, albo grasz z ludźmi, którzy
jeszcze nie mieli okazji zagrać, wyciągnij dwie losowe karty i
połóż je na stole między graczami. Znajdź identyczne symbole
na dwóch kartach (ten sam kształt, kolor, jedynie wielkość
może się różnić). Pierwszy gracz, który znajdzie właściwy
symbol głośno go nazywa, a następnie wyciąga dwie
nowe karty i umieszcza je na stole. Graj w ten sposób
tak długo, aż wszyscy gracze zrozumieją, że jest
zawsze tylko jeden wspólny symbol dla
dowolnych dwóch kart.
Co to jest Dobble?
Zanim zaczniesz…
Teraz już
umiesz grać w Dobble!
Niezależnie od tego w którą grasz mini-
grę zawsze musisz być pierwszą osobą, która
nazwie identyczny symbol na dwóch kartach, a
następnie zabrać, umieścić na innej karcie lub odrzucić
kartę, w zależności od mini-gry, którą wybraliście.
Dobble to seria szybkich mini-gier na refleks, w których wszyscy
gracze biorą udział jednocześnie. Możesz rozgrywać je w
określonej kolejności, losowo, albo grać ciągle w tę samą.
Najważniejsze by wszyscy dobrze się bawili! Przeczytaj
zasady wybranej (lub wylosowanej) mini-gry wszystkim
graczom przed rozpoczęciem rozgrywki. Jeśli
ktokolwiek ma wątpliwości co do reguł
rozegrajcie partię „na sucho”, aby
każdy je zrozumiał.
Cel gry
Mini-gry
Gracz, który wygra najwięcej
mini-gier wygrywa. Dla miłośników
gry turniejowej opracowaliśmy system
punktowania na końcu niniejszej instrukcji.
Koniec gry
Zawsze pierwszy gracz, który nazwie symbol wygrywa!
Jeśli gracze odezwali się w tym samym momencie wygrywa
ten, który pierwszy zabrał, położył lub odrzucił swoją kartę.
Na koniec każdej mini-gry gracze, którzy zremisowali grają
pojedynek. Jeśli jest ich więcej niż dwoje najlepiej rozegrać
rundkę w grę „parzy!”. Pojedynek polega na tym, że
każdy z graczy losuje kartę. Gracze odkrywają
jednocześnie swoje karty. Pierwszy, który nazwie
identyczne symbole wygrywa pojedynek.
Wątpliwości?
Remisy
Przykłady symboli
Wykrzyknik
Klaun…
Cel, celownik…
Dobble
Serce,
miłości…
Duch,
duszek…
Tyranozaur,
Dinozaur
Żarówka,
światło
Kostka lodu,
żelkowy
sześcian…
Koń, Skoczek,
Konik…
Płatek śniegu,
śnieżynka,
śnieg
Muzyka, klucz
wiolinowy…
Czaszka,
pirat…
Kot, kicia, miau.
Smok
Yin Yang, Zen,
Tao…
Usta, Buziak,
Całus...
Błyskawica,
grom...
Plama, ciapka,
paintball…
Bałwan
Pomarańczowy
ludek
Liść klonu,
czerwony liść,
Kanada…
Zacznij od “piekielnej wieży”, przegrany wybiera następną mini-grę.
Piekielna wieża: +1 punkt za każdą zdobytą kartę / +5 punktów dla gracza, który
ma najwięcej kart.
Studnia: +10 punktów dla pierwszego gracza, któy pozbędzie się wszystkich
swoich kart / -20 punktów dla ostatniego.
Zatruty podarunek: +20 punktów dla gracza, który zbierze najmniej
kart / +10 punktów dla gracza z drugą najmniejszą liczbą kart.
Parzy!: -5 punktów za każdą przegraną rundę.
Złap je wszystkie: +1 punkt za każdą
zdobytą kartę.
Punktacja w grze turniejowej
Zgłoś jeśli naruszono regulamin