3D CAD i Autodesk 123D Modele 3D wycinanie laserowe i wlasnoreczne wytwarzanie.pdf

(6772 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: 3D CAD with Autodesk 123D
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-283-2651-4
© 2016 Helion SA
Authorized Polish translation of the English edition of 3D CAD with Autodesk 123D, ISBN 9781449343019
© 2016 Autodesk, Inc., published by Maker Media Inc.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or controls all
rights to sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/3dcada
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wprowadzenie do trójwymiarowości ..................................................................................... 9
1.
Jak posługiwać się programami typu CAD ..................................................................... 17
Kostka widoków ................................................................................................................................17
Wstążka .............................................................................................................................................18
Menu główne ..............................................................................................................................18
Menu pomocy .............................................................................................................................18
Logowanie ..................................................................................................................................19
Sterowanie za pomocą myszy ............................................................................................................20
Zaznaczanie .................................................................................................................................20
Zaznaczanie kilku obiektów naraz ................................................................................................20
Orbitowanie .................................................................................................................................20
Prawostronny pasek narzędziowy ......................................................................................................20
Przesuwanie (Pan) ......................................................................................................................21
Orbitowanie (Orbit) ......................................................................................................................21
Przybliżanie (Zoom) .....................................................................................................................22
Drzewo projektu .................................................................................................................................22
2.
123D Sculpt+ .................................................................................................................. 23
Rozpoczynamy pracę w 123D Sculpt+ .............................................................................................23
Wyszukiwanie modeli upublicznianych przez członków społeczności Sculpt+ ...................................24
Przycisk Me .......................................................................................................................................25
Przycisk Create ..................................................................................................................................26
Budowanie od podstaw ...............................................................................................................26
3
Kup książkę
Poleć książkę
Przestrzeń robocza szkieletu ..............................................................................................................28
Menu ...........................................................................................................................................28
Undo ...........................................................................................................................................28
Redo ...........................................................................................................................................28
Help ............................................................................................................................................29
Reset Camera ..............................................................................................................................29
Nawigowanie w trybie szkieletowym ............................................................................................29
Przybliżanie i oddalanie widoku ....................................................................................................29
Przesuwanie widoku ....................................................................................................................29
Edycja szkieletu .................................................................................................................................29
Tworzenie ....................................................................................................................................29
Usuwanie, wycinanie, kopiowanie i wklejanie ..............................................................................30
Dodawanie stawów .....................................................................................................................30
Łączenie
stawów .........................................................................................................................30
Przemieszczanie stawów .............................................................................................................30
Kształtowanie szkieletu ................................................................................................................31
Obracanie ....................................................................................................................................31
Skalowanie ..................................................................................................................................31
Wypalanie ...................................................................................................................................32
Przestrzeń robocza rzeźbienia i malowania .........................................................................................32
Rzeźbienie ...................................................................................................................................32
Powrót do głównej przestrzeni rzeźbienia .....................................................................................33
Rzeźbienie przez wypychanie .......................................................................................................33
Rzeźbienie przez drążenie ............................................................................................................33
Wygładzanie ................................................................................................................................34
Wyostrzanie ................................................................................................................................34
Spłaszczanie ...............................................................................................................................34
Chwytanie ...................................................................................................................................34
Symetria ......................................................................................................................................35
Tryb Color Paint (malowanie) .............................................................................................................35
Narzędzia trybu Color Paint ..........................................................................................................37
Opcje próbek kolorów ........................................................................................................................37
Opcje pędzli .......................................................................................................................................37
Pędzel twardy (Hard Brush) .........................................................................................................38
Pędzel miękki (Soft Brush) ...........................................................................................................38
Więcej pędzli (More Brushes) ......................................................................................................38
Teksturowanie przez pocieranie .........................................................................................................39
Wybór obrazu ....................................................................................................................................39
Zdjęcie ........................................................................................................................................40
Zdjęcie wprost z aparatu ..............................................................................................................40
4
Kup książkę
Spis treści
Poleć książkę
Wzorek ........................................................................................................................................40
Twarz ..........................................................................................................................................41
Oczy ............................................................................................................................................41
Szara, cętkowana tekstura ...........................................................................................................41
Trzy gwiazdki ..............................................................................................................................41
Ukrywanie obrazu ..............................................................................................................................42
Tryb ustawiania pozy .........................................................................................................................42
Narzędzie Pose (pozuj) ................................................................................................................42
Narzędzie Orient (kieruj) ...............................................................................................................43
Tryb
środowiska
................................................................................................................................43
Tryb publikacji i wytwarzania .............................................................................................................44
3.
123D Meshmixer .............................................................................................................. 45
Do czego może służyć Meshmixer? ...................................................................................................46
Rozpoczynanie pracy .........................................................................................................................46
Import (importuj) .........................................................................................................................46
Open (otwórz) .............................................................................................................................46
123D ...........................................................................................................................................47
Import Bunny (importuj królika) ...................................................................................................47
Import Sphere (importuj sferę) .....................................................................................................47
Import Plane (importuj płaszczyznę) ............................................................................................47
Keyboard Shortcuts (skróty klawiszowe) ...........................................................................................47
Ćwiczenie:
Uszczelnianie królika ........................................................................................................47
Etap 1. Zaimportuj królika ............................................................................................................48
Etap 2. Znajdź otwór ....................................................................................................................48
Etap 3. Załataj dziurę ...................................................................................................................50
Drukowanie .......................................................................................................................................50
Pasek narzędziowy ............................................................................................................................51
Import (importuj) .........................................................................................................................51
Meshmix (mieszaj siatki) .............................................................................................................52
Biblioteka My Parts (elementy własne) ........................................................................................54
Select (zaznacz) ..........................................................................................................................54
Sculpt (rzeźbij) ............................................................................................................................56
Edit (edytuj) .................................................................................................................................56
Analysis (analiza) ........................................................................................................................58
Inspirujące projekty z Meshmixera .....................................................................................................59
4.
123D Design ..................................................................................................................... 61
Instalacja i przygotowanie do pracy ...................................................................................................63
Poruszanie się po programie ..............................................................................................................64
Na początek: zabawa z klockami ........................................................................................................65
Spis treści
Kup książkę
5
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin