Focus mk2 - Przycisk START_STOP w przedlifcie.pdf

(6463 KB) Pobierz
[MK2] Przycisk START/STOP w przedlifcie - Forum Focus Klub Polska
Strona 1 z 3
Ok jestem po montażu opisze po krótce moje doświadczenie.
Aby to zrobić trzeba mieć poro czasu wolnego.
Raczej nie polecam tego mało zaawansowanym moderom
Niezbędne elementy do przekładki:
1. GEM poliftowy z opcją KVM
2. Zegary poliftowe
3. kolumna kierownicy z blokadą elektromagnetyczną
4. Moduł KVM poliftowy
5. Poliftowa wiązka podłogowa oraz jak ktoś może to i spod deski się przyda
6. trzy anteny wewnętrzne czytające bezprzewodowe kluczyki
7. Dodatkowy czujnik na pedał sprzęgła (w wypadku manualnej skrzyni biegów)
8. Dioda pod maskę do montażu w linię ABS/ESP
9. Dodatkowy czujnik w podsufitkę czytający guziki z pilota
10. Dodatkowy przekaźnik 5 pin wraz z gniazdem zastępujący manualną stacyjkę.
11. minimalnie dwa bezprzewodowe kluczyki.
12. oprogramowanie ELMconfig i IDS
13. guzik ford power
14. osobę do pomocy (niekonieczna)
Jak ktoś posiada w przedliftowym focusie wiązkę z kablami od KVMa i tak musi położyć nową różnią się całkowicie.
Najpierw wybebeszmy cały środek ( deski nie trzeba zdejmować ale będzie łatwiej jak się zdejmie) i wyjmujemy kolumnę kierownicy.
Wypruwamy z wiązki poliftowej tylko kable odpowiedzialne za KVM zaczynamy od wyczek KVMa i wywalamy wszystko co nie łączy się z tymi
wtyczkami.
Następnie montujemy naszą wiązkę i trzy anteny:
1. Za przednią zapalniczką
2. W tunelu środkowym
3. W bagażniku
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=68365
2016-11-26
[MK2] Przycisk START/STOP w przedlifcie - Forum Focus Klub Polska
Strona 2 z 3
Montujemy dodatkowy czujnik na pedał sprzęgła.
Montujemy nową kolumnę kierownicy.
Montujemy guzik Ford power.
Łączymy wszystko na podstawie schematów elektycznych (można je znaleźć na forum)
Według schematów dodatkowy przekaźnik znajduje się w skrzynce przekaźników pod maską, ale analizując schematy można zobaczyć że wszystkie
kable znajdują się w kabinie więc nie widziałem powodu aby się przebijać pod maskę aby później z pod maski znowu się przebijać do kabiny i
zamontowałem przekaźnik w kabinie.
Niestety i tak musimy się przebić pod maskę ale tylko jednym przewodem sterującym pracą ABS.
Po przedostaniu się pod maskę przeciągamy kabel do skrzynki bezpieczników i ją otwieramy, mocno pomocne okaże się zdemontowanie akumulatora
wraz z podstawą.
Montujemy naszą diodę zabezpieczającą i przylutowujemy się przeciągniętym kablem do bezpiecznika F19.
Po zamontowaniu wszystkiego podłączamy się elmconfigiem i zmieniamy konfigurację zegarów w opcji pats na new kvm i gema - kvm feature
Następnie ids i tu trzeba wykonać mały trik nie możemy tak po prostu odczytać naszego auta gdyż ids uzna że skoro mamy przedliftowe auto to i
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=68365
2016-11-26
[MK2] Przycisk START/STOP w przedlifcie - Forum Focus Klub Polska
Strona 3 z 3
mamy przedliftowego kvm i nie będzie mógł się z nim połączyć.
Należy wcześniej odczytać poliftowego focusa i nie usuwać sesji, podczas podłączania naszego focusa należy wczytać sesję poliftowego focusa wtedy
będziemy mogli programować poliftowego kvma inicjalizujemy nowe moduły i programujemy kluczyki.
Cieszymy się działającym systemem Ford power
Cała operacja zajęła mi 5 dni i miałem trochę problemów, z nieocenioną pomocą przyszedł kolega tedi_k
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=68365
2016-11-26
Zgłoś jeśli naruszono regulamin